Ik zie vrij vaak compressors etc op diverse plaatsen te koop voor weinig , denk door JCW ombouw.
Nu zijn de cooper en de S best vergelijkbaar verder, zal een ombouw mogelijk zijn?
Wat heb je allemaal nodig?
Natuurlijk de compressor, als ik de intercooler achter de grill plaats(net als Berthil) past mijn cooper motorkap dan nog?
Natuurlijk langs Beek voor een doosje verse software.
Meer?
Doel is een cooper met S power! Vindt de 115pk net aan de krappe kant
Van Cooper naar "S"
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
- Locatie: D11t
Bericht
Heb totaal geen verstand van motortuning of het verschil tussen een Cooper en een CooperS.
Er is hier op het forum al meerdere keren over gesproken. Het schijnt een kostbare zaak te zijn om je Cooper om te bouwen naar een "S" Je kan niet zomaar een paar onderdelen veranderen, naar het schijnt.
Zelf kijk ik alleen maar naar het verschil tussen mijn vorige Cooper en mijn huidige "S". Zit er zomaar ineens een Accu in je kofferbak, daar waar ie bij de Cooper voorin zat
Zal er bij de CooperS wel iets anders voor in de plaats zijn gekomen.
Nee ff serieus, beetje zoeken op het forum. Er bestaat een topic met hoe en waarom het niet zo makkelijk kan.
Er is hier op het forum al meerdere keren over gesproken. Het schijnt een kostbare zaak te zijn om je Cooper om te bouwen naar een "S" Je kan niet zomaar een paar onderdelen veranderen, naar het schijnt.
Zelf kijk ik alleen maar naar het verschil tussen mijn vorige Cooper en mijn huidige "S". Zit er zomaar ineens een Accu in je kofferbak, daar waar ie bij de Cooper voorin zat

Nee ff serieus, beetje zoeken op het forum. Er bestaat een topic met hoe en waarom het niet zo makkelijk kan.
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Sittard
Bericht
Met "kansloos" zal Frankie bedoelen dat het technisch en ook financieel niet slim is om je huidige Cooper PROBEREN om te bouwen tot een S.
De accu (voor verbeterde gewichtsverdeling) krijg je niet achterin je Cooper.
Ik ken geen aanbieder van after market compressors. Heb je al hetzelfde sportonderstel?
Heb je al DSC in je huidige Mini?
Zo zijn er nog een aantal technische zaken die een S standaard heeft, maar achteraf niet of nauwelijks los verkrijgbaar zijn.
Het geld dat je ermee kwijt zou zijn om een S zo goed mogelijk te benaderen (!)
zou je beter kunnen investeren in de bijtelling voor de aanschaf van een originele Next Mini Cooper S.
Dan ben je net zo duur uit (als niet goedkoper!), je hebt "het echte werk", en ook nog echte garantie!
Met vriendelijke groet,
Roy
Wat Mini7Benno ook al schrijft; even de zoekfunctie gebruiken, dan kom je genoeg info tegen over jouw vraagstuk.hansie schreef:Fijne opmerking..kun je deze ook onderbouwen?Ombouw naar echt een Cooper S lijkt me kansloze zaak
Met "kansloos" zal Frankie bedoelen dat het technisch en ook financieel niet slim is om je huidige Cooper PROBEREN om te bouwen tot een S.
De accu (voor verbeterde gewichtsverdeling) krijg je niet achterin je Cooper.
Ik ken geen aanbieder van after market compressors. Heb je al hetzelfde sportonderstel?
Heb je al DSC in je huidige Mini?
Zo zijn er nog een aantal technische zaken die een S standaard heeft, maar achteraf niet of nauwelijks los verkrijgbaar zijn.

Het geld dat je ermee kwijt zou zijn om een S zo goed mogelijk te benaderen (!)
zou je beter kunnen investeren in de bijtelling voor de aanschaf van een originele Next Mini Cooper S.
Dan ben je net zo duur uit (als niet goedkoper!), je hebt "het echte werk", en ook nog echte garantie!
Met vriendelijke groet,
Roy
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bedankt Roy. Precies wat ik bedoel.
De enige optie die je hebt is contact zoeken met bijvoorbeeld Rica Enkhuizen. Zij doen achteraf turbo's en compressorkits inbouwen op bijvoorbeeld Nissan's 350Z. Dit is een kostbare ingreep en wat je dan krijgt is een Cooper met compressorkit maar zeker niet volgens S specs.
Een Cooper ombouwen naar echt origineel S spec is gewoon geen haalbare kaart. Daarvoor zijn er teveel verschillen.
De enige optie die je hebt is contact zoeken met bijvoorbeeld Rica Enkhuizen. Zij doen achteraf turbo's en compressorkits inbouwen op bijvoorbeeld Nissan's 350Z. Dit is een kostbare ingreep en wat je dan krijgt is een Cooper met compressorkit maar zeker niet volgens S specs.
Een Cooper ombouwen naar echt origineel S spec is gewoon geen haalbare kaart. Daarvoor zijn er teveel verschillen.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Hier verkoopt men een Turbokit voor de Cooper
Volgens de fabrikant er gewoon opschroeven en klaar is Kees.
Ombouwen naar Cooper S dus niet nodig.
Dan geef je menige Mini met brievenbus het nakijken bij het stoplicht
Ik zou er alleen geen bodykitje kopen
Volgens de fabrikant er gewoon opschroeven en klaar is Kees.
Ombouwen naar Cooper S dus niet nodig.
Dan geef je menige Mini met brievenbus het nakijken bij het stoplicht

Ik zou er alleen geen bodykitje kopen

- hansie
- Mod virus alert!
- Locatie: Best
Bericht
Mooie site idd Berthil!
Maar weet nog steeds niet wat ik technisch minimaal nodig heb om de compressor te laten werken...
Doel is om er wat pk's bij te krijgen (meer cooper+ dan een "S"), richting 150 -160 is meer dan zat , de bak gaat dat dan wel houden (2006 cooper).
Een CAI heb ik dus niet nodig om 150pk te halen.....kan mijn accu blijven zitten.
Wil eigenlijk niet naar een S-motorkap , zal eens proberen te meten wat de ruimte is tussen de kap en het blok nu....hopelijk krijg ik de compressor ertussen, de luchtkoeler dan voor de radiator.
Qua inbouw heb ik ook nog wel een adresje,probeer in te schatten wat ik aan onderdelen nodig heb.
Zal de onderdelen fiches eens gaan proberen te vinden
Maar weet nog steeds niet wat ik technisch minimaal nodig heb om de compressor te laten werken...
Doel is om er wat pk's bij te krijgen (meer cooper+ dan een "S"), richting 150 -160 is meer dan zat , de bak gaat dat dan wel houden (2006 cooper).
Een CAI heb ik dus niet nodig om 150pk te halen.....kan mijn accu blijven zitten.
Wil eigenlijk niet naar een S-motorkap , zal eens proberen te meten wat de ruimte is tussen de kap en het blok nu....hopelijk krijg ik de compressor ertussen, de luchtkoeler dan voor de radiator.
Qua inbouw heb ik ook nog wel een adresje,probeer in te schatten wat ik aan onderdelen nodig heb.
Zal de onderdelen fiches eens gaan proberen te vinden
- Knuckles
- Mod virus alert!
- Locatie: Almere
Bericht
Ik zou toch wel EERST de testbank gegevens van de Turbo op een Cooper zien vóórdat ik het setje zou kopen...
Het is namelijk errug duur !! Dan zou ik idd misschien eerder naar RICA gaan is iig makkelijker que communicatie en garantie... 


Al is je auto nog snel!! Tis geen MINI...
Onze sponsors