Verschil tussen compressor pulley en krukas pulley?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
kevinmini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 69
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:15

Verschil tussen compressor pulley en krukas pulley?

15 okt 2007, 14:48

Ik wil mijn mini gaan voorzien van een andere pulley incl. het aanpassen van de software. Nu heb ik contact gehad met Beek autoracing en zij kunnen het volgende leveren:

Krukas pulley incl. software 599.- euro
compressor pulley incl. software 795.- euro

Wat is de beste keus qua prijs/vermogen? Er zit namelijk circa 200,- euro verschil in deze twee, wat is de beste keus? En wat is exact het verschil? Ik verneem het graag van jullie.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13440
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

15 okt 2007, 14:58

Met een kleinere compressor pulley gaat alleen de compressor harder draaien door de kleine diameter.

Met een grotere krukas pulley gaat de compressor wat harder draaien, maar ook de dynamo en waterpomp. Resultaat is aan deze onderdelen ook wat meer slijtage. Als je even op crank pulley op het forum zoekt zie je dat er nog enkele mogelijke nadelen maar ook andere voordelen aan een crank pulley zitten.

Normaliter wordt eerst de compressorpulley gedaan.
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

15 okt 2007, 20:45

Eerst compressorpulley + software doen. Als je daar aan gewent bent dan ga je de krukaspulley erop zetten.


iDD
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Onder de Erasmusbrug
Berichten: 1764
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:42

15 okt 2007, 20:45

Of gewoon alle 2 tegelijk. :wink:
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
kevinmini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 69
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:15

15 okt 2007, 20:51

IDD vanwaar eerst compressor pulley en pas daarna de krukas pulley?? En wat gebeurt er met het vemogen wanneer ik ze er alle twee erop zet incl. het aanpassen van het motormanagement?
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Onder de Erasmusbrug
Berichten: 1764
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:42

15 okt 2007, 21:14

kevinmini schreef: En wat gebeurt er met het vemogen wanneer ik ze er alle twee erop zet incl. het aanpassen van het motormanagement?
Dan ga je ervandoor als een tiet!
Bop Bop Bop!!! Vroemmmmm! 8)
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13440
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

15 okt 2007, 23:36

Je kan niet alletwee doen en niets doen aan de inlaatluchttemperatuur.

Betere intercooler er op is dan een must, en dan niet meer volgas op de Duitse Autobahn bij 30 graden buitentemperatuur.

Hierbij nog even een tip voor de mensen die een wat hogere compressordruk rijden. Neem de NGK Works bougies ook al zijn die prijzig. Op het Duitse forum is er weer iemand die door pingelen en dingen die zijn afgebroken van zijn Iridium bougies motorschade heeft opgelopen. Niet op besparen, de Works bougies nemen.
kevinmini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 69
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:15

16 okt 2007, 13:19

Dus als het goed is dien ik eerst de compressor puley incl. software te monteren en eventueel daarna de krukas pulley waarbij ik het hier onder staande erop dien te zetten. Berthil enig idee hoeveel ik vermogen hier uiteindelijk mee kan winnen??
[web]http://www.altaminiperformance.com/prod ... er-Classic[/web]
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

16 okt 2007, 13:29

Ik zal een GP intercooler nemen als ik jou was.. goedkoper en beter, als ze moeilijk doen over een GP chassisnr geef maar een PMtje :wink:

Of anders alleen stage 2 doen, compressor pulley en software.. dan heb je ongeveer 210pk geloof ik..
en idd iedereen die stage 2 doet.. aub Koudere Works erbij kopen.. bij de dealer €25,- per stuk! Niet zeuren over de prijs gewoon doen, zonde als je dadelijk motorschade heb!
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

16 okt 2007, 15:05

Wel GVD! daar kom je nu mee!

Als ik weer geld heb zal ik er een andere compressor op laten schroeven en betere bougies.


iDD
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

16 okt 2007, 15:09

Andere compressor heeft geen zin bij jou.. je heb de nieuwe al :wink: Alleen die bougies zal ik even doen en je software..
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

16 okt 2007, 16:07

Op zich is de supersprint software wel aardig, maar nog niet optimaal...

Bougies komt wel. EERST verlagen en ik verwacht nog een factuur.... :(


iDD
kevinmini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 69
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:15

16 okt 2007, 16:22

Ik denk dat ik voor de compressor pulley ga incl. de software... eventueel aangevuld met de intercooler van de GP + de Works bougies.

Uiteraard maak ik graag gebruik van jou aanbod Hans inzake het chassis nummer.

Enig idee wat de intercooler van de GP kost, en zijn er afbeeldingen van?
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10016
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

16 okt 2007, 16:49

Afbeelding

Plaatje, momenteel alleen eentje via E-bayte koop voor $625 ex verzenden
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

16 okt 2007, 16:59

Wat een geld! :shock: Ik geloof dat je direkt bij de dealer goedkoper uit ben.. je heb ook wel de montagebeugels nodig.. nogmaals die GP intercooler heb je alleen nodig als je een 102% pulley erbij neemt.. dus is niet nodig voor jou Rein! Heeft te maken met de extra temperatuur die ontstaat door meer compressordruk, Berthil weet het precies te vertellen :wink:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”