Ik wil mijn mini gaan voorzien van een andere pulley incl. het aanpassen van de software. Nu heb ik contact gehad met Beek autoracing en zij kunnen het volgende leveren:
Krukas pulley incl. software 599.- euro
compressor pulley incl. software 795.- euro
Wat is de beste keus qua prijs/vermogen? Er zit namelijk circa 200,- euro verschil in deze twee, wat is de beste keus? En wat is exact het verschil? Ik verneem het graag van jullie.
Verschil tussen compressor pulley en krukas pulley?
- kevinmini
- Nieuwsgierig
- Locatie: Apeldoorn
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Met een kleinere compressor pulley gaat alleen de compressor harder draaien door de kleine diameter.
Met een grotere krukas pulley gaat de compressor wat harder draaien, maar ook de dynamo en waterpomp. Resultaat is aan deze onderdelen ook wat meer slijtage. Als je even op crank pulley op het forum zoekt zie je dat er nog enkele mogelijke nadelen maar ook andere voordelen aan een crank pulley zitten.
Normaliter wordt eerst de compressorpulley gedaan.
Met een grotere krukas pulley gaat de compressor wat harder draaien, maar ook de dynamo en waterpomp. Resultaat is aan deze onderdelen ook wat meer slijtage. Als je even op crank pulley op het forum zoekt zie je dat er nog enkele mogelijke nadelen maar ook andere voordelen aan een crank pulley zitten.
Normaliter wordt eerst de compressorpulley gedaan.
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Eerst compressorpulley + software doen. Als je daar aan gewent bent dan ga je de krukaspulley erop zetten.
iDD
iDD
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Je kan niet alletwee doen en niets doen aan de inlaatluchttemperatuur.
Betere intercooler er op is dan een must, en dan niet meer volgas op de Duitse Autobahn bij 30 graden buitentemperatuur.
Hierbij nog even een tip voor de mensen die een wat hogere compressordruk rijden. Neem de NGK Works bougies ook al zijn die prijzig. Op het Duitse forum is er weer iemand die door pingelen en dingen die zijn afgebroken van zijn Iridium bougies motorschade heeft opgelopen. Niet op besparen, de Works bougies nemen.
Betere intercooler er op is dan een must, en dan niet meer volgas op de Duitse Autobahn bij 30 graden buitentemperatuur.
Hierbij nog even een tip voor de mensen die een wat hogere compressordruk rijden. Neem de NGK Works bougies ook al zijn die prijzig. Op het Duitse forum is er weer iemand die door pingelen en dingen die zijn afgebroken van zijn Iridium bougies motorschade heeft opgelopen. Niet op besparen, de Works bougies nemen.
- kevinmini
- Nieuwsgierig
- Locatie: Apeldoorn
Bericht
Dus als het goed is dien ik eerst de compressor puley incl. software te monteren en eventueel daarna de krukas pulley waarbij ik het hier onder staande erop dien te zetten. Berthil enig idee hoeveel ik vermogen hier uiteindelijk mee kan winnen??
[web]http://www.altaminiperformance.com/prod ... er-Classic[/web]
[web]http://www.altaminiperformance.com/prod ... er-Classic[/web]
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zal een GP intercooler nemen als ik jou was.. goedkoper en beter, als ze moeilijk doen over een GP chassisnr geef maar een PMtje 
Of anders alleen stage 2 doen, compressor pulley en software.. dan heb je ongeveer 210pk geloof ik..
en idd iedereen die stage 2 doet.. aub Koudere Works erbij kopen.. bij de dealer €25,- per stuk! Niet zeuren over de prijs gewoon doen, zonde als je dadelijk motorschade heb!

Of anders alleen stage 2 doen, compressor pulley en software.. dan heb je ongeveer 210pk geloof ik..
en idd iedereen die stage 2 doet.. aub Koudere Works erbij kopen.. bij de dealer €25,- per stuk! Niet zeuren over de prijs gewoon doen, zonde als je dadelijk motorschade heb!
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Wel GVD! daar kom je nu mee!
Als ik weer geld heb zal ik er een andere compressor op laten schroeven en betere bougies.
iDD
Als ik weer geld heb zal ik er een andere compressor op laten schroeven en betere bougies.
iDD
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Op zich is de supersprint software wel aardig, maar nog niet optimaal...
Bougies komt wel. EERST verlagen en ik verwacht nog een factuur....
iDD
Bougies komt wel. EERST verlagen en ik verwacht nog een factuur....

iDD
- kevinmini
- Nieuwsgierig
- Locatie: Apeldoorn
Bericht
Ik denk dat ik voor de compressor pulley ga incl. de software... eventueel aangevuld met de intercooler van de GP + de Works bougies.
Uiteraard maak ik graag gebruik van jou aanbod Hans inzake het chassis nummer.
Enig idee wat de intercooler van de GP kost, en zijn er afbeeldingen van?
Uiteraard maak ik graag gebruik van jou aanbod Hans inzake het chassis nummer.
Enig idee wat de intercooler van de GP kost, en zijn er afbeeldingen van?
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat een geld!
Ik geloof dat je direkt bij de dealer goedkoper uit ben.. je heb ook wel de montagebeugels nodig.. nogmaals die GP intercooler heb je alleen nodig als je een 102% pulley erbij neemt.. dus is niet nodig voor jou Rein! Heeft te maken met de extra temperatuur die ontstaat door meer compressordruk, Berthil weet het precies te vertellen 


Onze sponsors