Welke Pulley??..Alta Crank Pulley groupsbuy

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Welke Pulley??..Alta Crank Pulley groupsbuy

01 apr 2006, 14:16

Ik ben bezig met beek autoracing voor een nieuwe pulley met sofware op maat! (moet natuurlijk wel de snelste blijven van de club :lol: ) maar welke pulley moet ik gebruiken... 15% of 17% pulley? en welk merk..

Pagina 2 gaat over crank pulley's :wink:
Laatst gewijzigd door Hans op 29 jun 2007, 08:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

01 apr 2006, 14:40

Wanneer ga je? Ben benieuwd hoe het gaat en wat je er van gaat vinden.
Ik dacht dat ik eens ergens heb gelezen dat de Alta pulleys goed zijn, ik geloof uit één stuk en met kritische maatvoering. Anders moet je even een paar uur besteden aan zoeken op mini2.com, daar staat veel. Een pulley verwissel je niet zomaar.

15% is dacht ik voldoende voor meer vermogen onderin en wat meer topvermogen. Met een kleiner percentage win je niet echt meer onderin, wel topvermogen. Als je kleiner gaat moet je ook denken aan een andere multiriem en/of spanner, en misschien de grotere JCW benzine injectoren om de luchtstroom in de hoge toerentallen bij te kunnen benen, anders wordt je mengsel te arm.

Ik heb nu 15%, maar als ik nog eens moest gaan zou ik misschien 17% nemen. 19% schijnt alleen interessant te zijn als je echt het circuit op gaat, niet voor het dagelijks gebruik.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 apr 2006, 16:41

JCW injectoren zijn geloof ik ook weer €480,- euro.. wel beter als je alles eruit wil halen maar met alleen een 15% poelie is dit toch niet nodig..?!
laat beek eerst maar met een voorstel komen, maar ik hou je wel op de hoogte! Heb er veel vertrouwen in bij beek!
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Welke Poelie??

01 apr 2006, 20:22

Hans schreef:Ik ben bezig met beek autoracing voor een nieuwe poelie met sofware op maat! (moet natuurlijk wel de snelste blijven van de club :lol: ) maar welke poelie moet ik gebruiken... 15% of 17% poelie? en welk merk..
Zou je dat nou wel doen, gaat ie vast nog meer herrie maken :lachuh
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 apr 2006, 08:42

Als we dan weer samen de tunnel inrijden.. kan je alleen met een verrekijker mijn achterlichten nog zien. >)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jul 2006, 08:30

Hebben jullie dit al gelezen http://motoringfile.com/2006/06/28/mf-r ... #more-4878
hmm..het gaat weer kriebelen.. het is dus duidelijk, ik bestel wel een webb pulley van $120,- maar wie kan dit plaatsen?? Beek heeft hier geen ervaring mee, dus het liefst heb ik iemand die dit al vaker gedaan heeft.. hier is ook geen software aanpassing voor nodig, scheelt weer. Want ik ben eigenlijk best wel tevreden met mijn MTH spruitstuk met software.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jul 2006, 08:53

Hans schreef:Hebben jullie dit al gelezen http://motoringfile.com/2006/06/28/mf-r ... #more-4878
hmm..het gaat weer kriebelen.. het is dus duidelijk, ik bestel wel een webb pulley van $120,- maar wie kan dit plaatsen?? Beek heeft hier geen ervaring mee, dus het liefst heb ik iemand die dit al vaker gedaan heeft.. hier is ook geen software aanpassing voor nodig, scheelt weer. Want ik ben eigenlijk best wel tevreden met mijn MTH spruitstuk met software.
De mannen van M7 zullen hier wel ervaring mee hebben!
Je kunt natuurlijk ook de uitbreidingskit van MTH nemen, dan naar +/- 280pk ( dan is alles op elkaar afgestemd/ontwikkeld )
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 jul 2006, 10:20

En Hein?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

02 jul 2006, 13:36

Als je een pulley plaatst moet je een gratis MTH update krijgen van Hein, je hebt je spruitstuk toch nog niet langer dan een jaar? In mijn MTH file (die ik een half jaar te laat heb gekregen) staat duidelijk vermeld dat deze voor een kleinere pulley is. Aangezien je er recht op hebt zou ik het zeker doen.
Zijlboot
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

02 jul 2006, 14:56

Hoi Hans,

Ik heb nog een pulley 15% liggen van MINI-Madness. Misschien iets om te proberen. Het installeren is best een klus, maar er zijn genoeg how-to's op internet om je daar door heen te helpen. :D

Afbeelding
1993 mini cooper S
2002 MINI cooper S turbo

www.minicoopertaz.nl
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jul 2006, 17:46

Ik zei al tegen Hans dat jij er nog één had liggen.

Nou Hans, pulleytje voor een leuke prijs, gratis update van MTH en knallen maar weer!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jul 2006, 19:39

Tja, nu nog iemand die hem wil plaatsen.. :? Liefhebbers??
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 jul 2006, 23:06

Hans schreef:Tja, nu nog iemand die hem wil plaatsen.. :? Liefhebbers??
Zoals ik al zei: misschien kan Hein je daarbij ook helpen...
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jul 2006, 09:22

@zijlboot, sorry maar ik wil een pulley van staal, ivm uitzetten.. zie text motoringfile, die van mini-madness is een lichtgewicht (is ook wat van te zeggen..) van alu.
Maar moet toch effe wachten tot ik meer weet over de Works GP waar ik een optie op heb :)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jun 2007, 08:28

Inmiddels heb ik die GP al een jaartje.. :wink:
Op MU een engelsman gesproken (met hele grote lippen, aardig vent trouwens) en die had een crank pulley van Alta erop zitten.. en hij zei dit 1 van de beste upgrades die hij had gedaan.. een must dus! Heb al met klaas gebeld en met de volgende zending van Alta komter een crank pulley mee 8) Maar welke??

Afbeelding

Van Alta:
The ALTA Performance™ lightened crank pulleys for the MINI Cooper and is engineered to reduce rotating mass, increasing horsepower and torque.

The ALTA Performance™ pulley achieves power and performance by reducing the rotating mass of the crank assembly. Made from 6061T6 aluminum and weighing in at .9 lbs, the ALTA pulley™ is more then 6.2 lbs lighter then the stock crank pulley. The ALTA pulley is not under driven and will not affect the life of your engine. The pulley is a redesigned, lighter rendering of the stock crank pulley.

The reduction in weight is effectively the same power increase as removing 100 pounds of weight from your vehicle. The ALTA Performance™ pulley will not wear out engine bearings or the oil pump, and will not add any additional vibration or noise.

Aftermarket, under driven, pulleys are prone to charging and drivability problems from being excessively under driven. The ALTA Performance™ lightened crank pulley will have no effect on your cars charging system.

Choose one of the ALTA Performance over driven crank pulleys and increase your boost levels at the same time. Our 2%, 3% and 4% pulleys will artificially increase your supercharger size by 2%, 3% and 4% too! Ex. If you have a 15% pulley on you MINI now, you can add The ALTA Performance 2% over driven crank pulley and make you 15% pulley perform like a 17% pulley.

Tja, iets groter en de rest gaat ook harder draaien.. willen we dat? :?
Dus of een standaard maat of een 102%?!

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”