Domme vraag misschien...
- ulyss
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Boortmeerbeek
Bericht
Domme vraag misschien...
bestaat er niets dat je, ik zeg maar iets, op de luchtfilter of ergens anders bij een cooper kan plaatsen dat die fluit zoals de compressor van een S bij het optrekken?
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
- minibandit
- Mod virus alert!
- Locatie: Kontich
Bericht
als het enkel voor de sound is...dan kun je voor elk open systeem gaanulyss schreef:uitlaat doe ik niet
gewoon andere luchtfilter, maar welke....


- Der Abt
- Be Mini
Bericht
Qua open filters die een goeie reputatie hebben, kan je kiezen uit:
BMC (de luidste van allemaal)
K&N 57i / K&N Typhoon (je kan de 57i aangepast installeren, zie mijn topic)
Pipercross
aFe (met hitteschild, maar moet wel vanuit Amerika komen)
Qua gesloten filters met een goede reputatie:
BMC CDA (volgens mij de beste die je kan kopen, kost tussen de 180 en de 250 euro, afhankelijk van waar je hem koopt)
Pipercross Viper (ook een zeer goede filter, maar minder agressief als de CDA en zeer duur, kost 320 euro)
Raid Max HP Carbon (kost slecht 120 euro en is zeker niet slecht)
JCW filterbox (deze filterbox laat meer luchtstroming toe en er zit een meer doorlatende filter in)
Qua inlegfilters:
BMC (is iets duurder als de K&N, maar wel iets beter qua prestatie)
K&N (deze is de goedkoopste en je haalt er een kleine winst mee)
Naast al deze filter zijn er nog wel merken waar je uit kan kiezen, maar vaak moeten deze vanuit Amerika komen, of zijn deze peperduur.
Voorbeeld van ééntje die uit Amerika moet komen:
http://ddmworks.com/MiniStore/mini_coop ... ntake.html
Voorbeeld van één die peperduur is (700 euro):
http://www.minspeed.net/ITG-CAB.htm
Wat zijn de resultaten en eigenschappen van deze drie soorten filters (open, gesloten, inleg) ?
Open filter :
-> betere gasrespons
-> mooi geluid (de BMC is de luidste maar de K&N Typhoon en 57i komen zeker in de buurt)
-> pk winst bij koud weer / als de motor niet te warm staat
-> ziet er goed uit
-> de wagen kan door warme lucht wel minder pk gaan produceren (dit zal eerder voorkomen)
-> een hitteschild is aan te raden (bij de aFe zit dit erbij, maar je kan ook zelf een hitteschild maken)
-> goede merken zijn BMC, K&N, Pipercross, aFe
Inlegfilter in standaard filterbox:
-> goedkoop
-> levert pk winst in alle omstandigheden (ook al staat de motor heel warm)
-> je neemt nooit geen warme lucht op
-> goede merken zijn BMC en K&N
Gesloten filter:
-> levert meer pk winst op als een inlegfilter
-> ziet er goed uit
-> kan ook een mooi geluid geven (niet zo luid als een open filter)
-> enig nadeel is dat deze redelijk duur kunnen zijn
-> goede merken zijn Pipercross, Raid, Gruppe M, BMC
Ik heb een topic die je eens moet lezen in dit gedeelte van het forum.ulyss schreef:iemand een tip welke ik het beste kan nemen?
is voor de sound en voor een beetje beter op het gaspedaal te reageren
Qua open filters die een goeie reputatie hebben, kan je kiezen uit:
BMC (de luidste van allemaal)
K&N 57i / K&N Typhoon (je kan de 57i aangepast installeren, zie mijn topic)
Pipercross
aFe (met hitteschild, maar moet wel vanuit Amerika komen)
Qua gesloten filters met een goede reputatie:
BMC CDA (volgens mij de beste die je kan kopen, kost tussen de 180 en de 250 euro, afhankelijk van waar je hem koopt)
Pipercross Viper (ook een zeer goede filter, maar minder agressief als de CDA en zeer duur, kost 320 euro)
Raid Max HP Carbon (kost slecht 120 euro en is zeker niet slecht)
JCW filterbox (deze filterbox laat meer luchtstroming toe en er zit een meer doorlatende filter in)
Qua inlegfilters:
BMC (is iets duurder als de K&N, maar wel iets beter qua prestatie)
K&N (deze is de goedkoopste en je haalt er een kleine winst mee)
Naast al deze filter zijn er nog wel merken waar je uit kan kiezen, maar vaak moeten deze vanuit Amerika komen, of zijn deze peperduur.
Voorbeeld van ééntje die uit Amerika moet komen:
http://ddmworks.com/MiniStore/mini_coop ... ntake.html
Voorbeeld van één die peperduur is (700 euro):
http://www.minspeed.net/ITG-CAB.htm
Wat zijn de resultaten en eigenschappen van deze drie soorten filters (open, gesloten, inleg) ?
Open filter :
-> betere gasrespons
-> mooi geluid (de BMC is de luidste maar de K&N Typhoon en 57i komen zeker in de buurt)
-> pk winst bij koud weer / als de motor niet te warm staat
-> ziet er goed uit
-> de wagen kan door warme lucht wel minder pk gaan produceren (dit zal eerder voorkomen)
-> een hitteschild is aan te raden (bij de aFe zit dit erbij, maar je kan ook zelf een hitteschild maken)
-> goede merken zijn BMC, K&N, Pipercross, aFe
Inlegfilter in standaard filterbox:
-> goedkoop
-> levert pk winst in alle omstandigheden (ook al staat de motor heel warm)
-> je neemt nooit geen warme lucht op
-> goede merken zijn BMC en K&N
Gesloten filter:
-> levert meer pk winst op als een inlegfilter
-> ziet er goed uit
-> kan ook een mooi geluid geven (niet zo luid als een open filter)
-> enig nadeel is dat deze redelijk duur kunnen zijn
-> goede merken zijn Pipercross, Raid, Gruppe M, BMC
- Fred
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Ingelmunster
Bericht
Als je het zelf moet maken bestaat het allemaal
. Er zijn wel merken die hitteschilden verkopen, maar die zijn dan gemaakt voor hun filters. Weet ook niet of die los bestelbaar zijn.
Kijk even bij topic van luchtfilters (aangepaste raid en hp ...). Minibandit heeft een zijn hitteschild zelf gemaakt ...


Kijk even bij topic van luchtfilters (aangepaste raid en hp ...). Minibandit heeft een zijn hitteschild zelf gemaakt ...
- Robbert
- One wheel wonder
- Contacteer:
- Locatie: Ommen
Bericht
luchtfilter
Interessant artikel. Ik ben in bezit van een Cooper uit 2004 en zit er over te denken om zo’n gesloten luchtfilter te plaatsen. Heb op site van MCC SPORT.nl wat zien staan. Weet alleen niet wat voor een type/maatvoering ik nodig heb. Kan iemand mij op weg helpen.
Onze sponsors