Motormanagement lampje heeft kuren

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

Motormanagement lampje heeft kuren

22 jan 2008, 11:27

Na het monteren van het MTH spruitstuk MAAAANDEN geleden is natuurlijk het motormanagement lampje gaan branden. Niet zo raar. Toen hebben ze het bij beek nog eens uit gezet. Ook niet raar dat het daarna weer aanspringt.

Wat ik WEL raar vind is dat het lampje vlak voor mijn vakantie opeens uit was! Wel lekker rustig zo zondr waarschuwingslampje rijden. Halverwege mijn vakantie vertelde mijn meisje me dat het lampje weer was gaan branden (zij reed er in).

vanmorgen ging het lampje opeens weer uit... en daarna weer aan!

raaaar! Wie heeft hier ene mooie verklaring voor?


iDD
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Erp
Berichten: 2712
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:26

22 jan 2008, 17:16

Ik heb er geen verklaring voor maar heb hetzelfde alleen dan in mindere mate. Mijn SS-spruitstuk zit bijna een jaar en een maand geleden begon het lampje bij mij ook ineens te branden, bij +170km/h. Bij thuiskomst even motor afgezet en daarna meteen weer aan, lampje uit!!

Nu niet meer voorgekomen :) Maar ben ook benieuwd waar dat zo ineens vandaan zou kunnen komen..
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

23 jan 2008, 10:05

Ha Idarkdesign. Heb ik precies ook zo gehad, twee keer. Laat anders even uitlezen dan krijg je een foutmelding code en dan weten ze wat. Niet negeren, er is wel wat aan de hand. De redenen bij mij waren:

1) Dat Lamba sensor ding (weet niet hoe dat heet) was kapot. Moet je een nieuwe kopen, probleem opgelost. Euro 250!!
2) Mijn compressorwiel, waar de poelie op zit, was kapot(!). Gerepareerd, was nog garantie.
3) Had ik ook nadat een spruit was vervangen. Maar de reden was dus, dat hij kapot was (zie punt 1, is dus een een zwak punt)

Lamp is nu permanent uit.
Veel rijplezier!
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

23 jan 2008, 10:21

haha mijn spruit lekt nog als de nete. Zodra die gerepareerd is gaan we weer eens kijken of er nog wat te knipperen valt.

iDD
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: D11t
Berichten: 2308
Lid geworden op: 25 sep 2005, 18:53

23 jan 2008, 21:16

Hier ook, zonder Beek welliswaar, was de lambda sonde.
Netjes gerepareerd door de dealer (vervangen)

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”