Lpg installatie voor de mini cooper s

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

Lpg installatie voor de mini cooper s

19 apr 2006, 18:32

Beste leden,

Ik zat te denken; is het mogelijk om een lpg installatie in de mini cooper s te bouwen? In het verleden hebben wij wel een auto gehad waar deze in zat maar mijn vraag is of het ook voor de Cooper S mogelijk is. Het is weer een hersenspinsel van mij wat zomaar in me op kwam...Hopelijk weten jullie hier antwoord op :D
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

19 apr 2006, 18:35

Nope, is niet mogelijk.
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

19 apr 2006, 18:39

En waarom is het niet mogelijk ?
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

19 apr 2006, 18:40

veiligheid, accu zit achter :roll:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

19 apr 2006, 20:16

De motor heeft vanwege het compacte formaat niet voldoende koelcapaciteit wat juist bij een hetere gasverbranding cruciaal is.

Wil je de klepzittingen, de pakkingen en de krukaskoeling niet vernielen dan zou je alleen op gas kunnen rijden zonder vollast gebruik en bij koel weer.
Daar is nou niet direct de lol van MINI rijden in te herkennen.

Wanneer je meeteld dat je een hoger eigen gewicht meetorst ben je ook wanneer je op benzine rijdt niet goedkoper uit.
jschip
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 jan 2006, 11:01

20 apr 2006, 08:21

Mini Poeper schreef:Wanneer je meeteld dat je een hoger eigen gewicht meetorst ben je ook wanneer je op benzine rijdt niet goedkoper uit.
:?

Ik rijdt al 5 jaar op LPG (niet in een mini) en zit qua LPG km kosten op 50% van benzine km kosten. Dat is wat mij betreft een blijvertje. Dat er geen mini's zijn op LPG ligt m.i. niet aan de techniek.

Het is technisch mogelijk een mini op LPG te laten rijden, maar hiervoor zijn wel wat (dure) aanpassingen nodig bovenop een standaard LPG installatie. Zo heb je een gasinjectiesysteem nodig om direct te injecteren (ivm overdruk in inlaatspruitstuk bij cooper S). Ook zal de benzinetank vervangen moeten worden voor een onderbouw LPG tank. En je zal een plekje moeten zoeken voor de gasklok/verdamper. Tot slot moet een LPG systemen fabrikant een besturingssysteem pas maken voor het motormanagement van de mini. Vooral door hoge kosten en ruimtegebrek geen LPG in mini's dus...

BMW is toch vrij zeldzaam met LPG. Een enkele 316 en 318 rijden op LPG.
Bearcrow
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Vollenhove
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 mar 2006, 21:49

Snelheid kost geld

30 apr 2006, 12:31

Ik ben het helemaal eens met bovenstaande reactie. Een Cooper S is gewoon niet ontwikkeld met een LPG installatie in gedachten. Een BMW M5 (ook 100pk/ltr) zie je ook niet met zo'n installatie.

Ik vind het heel wat als je als student in de gelegenheid bent om zo'n wagen te rijden. Ik zou zeggen nu doorpakken en die wagen z'n benzine gunnen, ook al betekent dat misschien wel een echt bijbaantje...

Rick
Je ziet ´t pas als je ´t door hebt
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

30 apr 2006, 14:23

Heb al bijbaantjes genoeg daar ligt het dus niet aan. Was gewoon even een hersenspinsel van mij. Na enig email contact met inbouwers ben ik toch de conclusie gekomen dat het wel mogelijk is om een cooper s op gas te laten lopen. Maar dan zijn er motorisch een aantal aanpassingen nodig + de nodige pk's die dan minder worden. Maar het is mogelijk. Er zijn dan ongeveer een bedrag van 2500 euro me gemoeid zijn. Daar kan je ook heel veel benzine van kopen. Maja nooit geschoten is altijd mis.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”