Ervaringen TSW Engine Damper

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
tysie
Be Mini
Be Mini

Ervaringen TSW Engine Damper

19 jun 2008, 23:45

Ik heb meegdaan met de groupbuy van Marcel en kreeg vandaag de TSW Engine Damper V2 binnen :mrgreen:

Het ding ziet er degelijk uit en was goed verpakt. De behuizing is gelamineerd met echt carbon. Dat oog voor detail
kan ik wel waarderen :mrgreen:

Ik heb alleen een vraagje en hoop dat er iemand is die hier antwoord op kan geven.

Afbeelding

De foto is overigens niet afkomstig van mijn Mini.

Als ik aan de engine damper trek zoals de pijlen aangeven, dan zit er geen beweging in. Er vanuit gaande dat
de damper volgens het principe van een zuiger werkt, zou je er vanuit gaan dat er in ieder geval wat beweging
in zou moeten zitten toch? (in het gedeelte binnen de rode cirkel)

Is het normaal dat er geen beweging in zit? Ik las namelijk op NAM dat er iemand was waarbij er ook totaal geen
beweging in zat en dat veroorzaakte nogal wat problemen.

.......of moet ik wat vaker naar de sportschool? :roll: :mrgreen:
kamiel
Be Mini
Be Mini

20 jun 2008, 00:12

ik heb vandaag mijn damper gemonteerd en ik kreeg er ook geen beweging in, wel gemonteerd en het werkt perfect!! zie topic groupsbuy.

Denk dat de veer of rubber die in de damper zit erg stug is, zodat het ook zorgt dat het zware motorblok niet kan kantelen.
Ik hoop dat hiermee je vraag beantwoord is. :mrgreen:
AA-16V
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

20 jun 2008, 07:31

Die voorspanning is al ter sprake geweest hier op het forum. Maar zou het toch ook precies willen weten vooraleer ik de damper monteer op mijn S.

In ieder geval het ziet er mooi afgewerkt materiaal uit.
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 jun 2008, 18:36

daar krijg je geen beweging in door aan te duwen .. de motor verzet wel wat kracht hoor als hij kantelt bij het schakelen .. doe een test zoals ik (had dezelfde vraag dus) plaats een strapje (colson) rond de 'zuigstang' vlak tegen de demper ... ga dan een toertje rijden en daarnaa zal je kunnen zien hoeveel het strapje is opgeschoven ;)
kamiel
Be Mini
Be Mini

20 jun 2008, 18:41

had vandaag toch wel erg veel last van trillingen, dus de veer voorspanning twee slagen terug gedraait, trilling zijn nu weg, maar ook een beetje het effect van de damper :( :?
dus de veervoorspanning niet te hoog zetten en eerst eens proberen met de fabrieksinstelling, daarna stapje bij beetje de spanning opdraaien.
De spanning is heel makelijk te veranderen, zonder dat je de damper moet demonteren.
veel succes.
Meani
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

20 jun 2008, 22:09

Ik heb hem net gemonteerd. En helemaal geen last van trillingen.
Alleen het bevestigingsplaatje van de tankontluchting zat er bij mij niet bij dus heb ik het OEM-plaatje gebruikt. Werkt ook.
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck
Afbeelding
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 jun 2008, 09:46

Meani schreef:Alleen het bevestigingsplaatje van de tankontluchting zat er bij mij niet bij dus heb ik het OEM-plaatje gebruikt. Werkt ook.
??? Het moet erbij zitten, ik heb de doosjes allemaal 3 keer gecontroleerd bij het inpakken,
en ik heb hier ook geen plaatje meer over.
Meani
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

21 jun 2008, 17:32

Dan zal ik het wel niet goed uitgepakt hebben en zit hij nu waarschijnlijk bij het afval. Maar hij zit nu ook vast dus geen probleem....
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck
Afbeelding
Zijlboot
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

22 jun 2008, 12:05

Heb het net geinstalleerd, erg eenvoudig en ziet er mooi uit. Nu snel gaan toeren om de juiste spanning in te stellen :D

Bedankt Marcel.
1993 mini cooper S
2002 MINI cooper S turbo

www.minicoopertaz.nl
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 jun 2008, 10:44

Ik pak 'm net uit (van het weekend thuis geweest maar zowel Henk als ik hadden geen tijd om te monteren) en moet zeggen dat het dingetje echt goed, degelijk en mooi gemaakt is. Zelden zie je zulke (kleine) dingen met zoveel oog voor detail op de markt komen. Terwijl het gewoon onder de motorkap verdwijnt... :s

Het carbon ziet er overigens wel mooi uit, hoewel ik niks met carbon heb als het als esthetische functie gebruikt wordt, vind ik het wel mooi staan.

@Kamiel: wat bedoel je met twee slagen? Ik bedoel wat is bij jou een slag: een rondje, half rondje of een kwart rondje?
kamiel
Be Mini
Be Mini

23 jun 2008, 12:04

twee rondjes, was echt te veel!! nu heb ik hem zo staan zoals hij geleverd werd< het effect is dan wel een stuk minder, maar er rammeld niets meer :mrgreen:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 jun 2008, 14:35

Ik heb 'm gemonteerd, maar merk weing tot geen verschil.
Zal 'm dus iets aandraaien, maar heb op dit moment niet juiste gereeedschap.
Zijlboot
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

24 jun 2008, 19:59

Ik heb hem staan zoals hij geleverd is en ik ben zeer tevreden met het resultaat. Hij stoot een stuk minder mij gas los en pakt mooier op als ik gas geef. Ik vindt dit een zeer mooie mod voor mijn auto. Bedankt marcel :lol: :lol: :lol:
1993 mini cooper S
2002 MINI cooper S turbo

www.minicoopertaz.nl
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 jun 2008, 00:41

Ik heb 'm aangedraaid en merk nu echt goed verschil. Inderdaad wat Zijlboot schrijft, het blok stoot minder.
Vibraties zijn iets toegenomen, maar niet hinderlijk. De auto schakelt nu een stuk beter nu.
quattro gmbh schreef:
Mini Poeper schreef:Ik heb 'm gemonteerd, maar merk weing tot geen verschil.
Zal 'm dus iets aandraaien, maar heb op dit moment niet juiste gereeedschap.
Ik denk dat hoe meer vermogen je hebt hoe meer je het effect zal merken.
Dat zou inderdaad goed kunnen, bij meer vermogen/koppel zal blok meer bewegen.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”