Het importeren van een Mini uit Duitsland
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Dan heeft een taxatierapport totaal geen zin.
Dat is niet waar... Bij een jonge, schadevrije auto vraagt de douane heel eenvoudig per mail alle opties op bij de importeur en dan kan je gewoon BPM betalen voor alles.Wesjee schreef:hoe jonger de auto is . hoe gunstiger het is natuurlijk daar heb je gelijk incoendek schreef:ligt er wel ff aan welk bouwjaar ;-)
Dan heeft een taxatierapport totaal geen zin.
- Wesjee
- One wheel wonder
Bericht
je laat je auto taxeren door een bedrijfje van een vriend ofsow.
je moet je voor stellen dat als er een krasje opzit. hij zegt tegen de douane. deze moet opnieuwe gespoten worden dit gaat 500 euro kosten. en hoppaa er gaat 500 euro van de taxatiewaarde af. en ga zo maar door.
geloof mij zo gaat het. bijv. een vd akker de audi dealer van nederland om het maar te zeggen die doet niks anders. want elke auto heeft wel iets. je voert een auto in met zo genaamde ''schade'' hierin kan je je voordeel halen van de bpm. en hoe duurder de auto is . hoe meer zo genaamde schade erop zit. en duur autos zijn duur om te maken dus gaat er veel van de taxatie waarde af.
kijk het zit zo.peter schreef:Dat is niet waar... Bij een jonge, schadevrije auto vraagt de douane heel eenvoudig per mail alle opties op bij de importeur en dan kan je gewoon BPM betalen voor alles.Wesjee schreef:hoe jonger de auto is . hoe gunstiger het is natuurlijk daar heb je gelijk incoendek schreef:ligt er wel ff aan welk bouwjaar ;-)
Dan heeft een taxatierapport totaal geen zin.
je laat je auto taxeren door een bedrijfje van een vriend ofsow.
je moet je voor stellen dat als er een krasje opzit. hij zegt tegen de douane. deze moet opnieuwe gespoten worden dit gaat 500 euro kosten. en hoppaa er gaat 500 euro van de taxatiewaarde af. en ga zo maar door.
geloof mij zo gaat het. bijv. een vd akker de audi dealer van nederland om het maar te zeggen die doet niks anders. want elke auto heeft wel iets. je voert een auto in met zo genaamde ''schade'' hierin kan je je voordeel halen van de bpm. en hoe duurder de auto is . hoe meer zo genaamde schade erop zit. en duur autos zijn duur om te maken dus gaat er veel van de taxatie waarde af.
- Wesjee
- One wheel wonder
Bericht
je moet zien elk krasje is schade op de auto. hierdoor kan je je auto lager laten taxeren en hierin haal je je voordeel in de bpm.
Dit zal elk garage bedrijf doen! bijv een asn imports, en Auto Spenkelink want ze zijn ook niet achterlijk .!
als je dan gaat kijken als je hier een auto hebt gekocht wat de bpm waarde is . zal je zien als je terug rekent dat deze minder is dan dat je het via internet zal berekenen.
Dit zal elk garage bedrijf doen! bijv een asn imports, en Auto Spenkelink want ze zijn ook niet achterlijk .!
als je dan gaat kijken als je hier een auto hebt gekocht wat de bpm waarde is . zal je zien als je terug rekent dat deze minder is dan dat je het via internet zal berekenen.
- Ries
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Breda
Bericht
Vandaag op Autoweek.nl
Het gerechtshof in Arnhem heeft bepaald dat de berekening van BPM op een uit het buitenland ingevoerde auto zo goedkoop mogelijk moet uitvallen voor de consument.
Consumenten, ondernemers en importeurs die auto’s uit het buitenland importeren zijn voortaan zo’n 500 euro goedkoper uit dan voorheen. Dat meldt De Telegraaf van vandaag. De Hoge Raad heeft bepaald dat bij de berekening van de BPM niet de verkoopprijs maar de inkoopprijs van een auto centraal moet staan. De stichting BPM Claim Nederland heeft hierover de afgelopen jaren procedures gevoerd tegen de fiscus.
Voorheen liet de fiscus bij het bepalen van de waarde van een auto alleen Auto Telex toe. Voortaan wordt ook Xray gebruikt. Die waardebepaler komt bij de autobranche zelf vandaan en geeft vaak een lagere waarde aan voor een auto. Het Hof in Arnhem vindt dat dit systeem niet mag worden geweigerd.
BPM Claim Nederland zegt dat er jaarlijks zo’n 100.000 auto’s uit het buitenland worden geïmporteerd. De fiscus strijkt volgens hun jaarlijks dus 50 miljoen euro te veel op.
Het gerechtshof in Arnhem heeft bepaald dat de berekening van BPM op een uit het buitenland ingevoerde auto zo goedkoop mogelijk moet uitvallen voor de consument.
Consumenten, ondernemers en importeurs die auto’s uit het buitenland importeren zijn voortaan zo’n 500 euro goedkoper uit dan voorheen. Dat meldt De Telegraaf van vandaag. De Hoge Raad heeft bepaald dat bij de berekening van de BPM niet de verkoopprijs maar de inkoopprijs van een auto centraal moet staan. De stichting BPM Claim Nederland heeft hierover de afgelopen jaren procedures gevoerd tegen de fiscus.
Voorheen liet de fiscus bij het bepalen van de waarde van een auto alleen Auto Telex toe. Voortaan wordt ook Xray gebruikt. Die waardebepaler komt bij de autobranche zelf vandaan en geeft vaak een lagere waarde aan voor een auto. Het Hof in Arnhem vindt dat dit systeem niet mag worden geweigerd.
BPM Claim Nederland zegt dat er jaarlijks zo’n 100.000 auto’s uit het buitenland worden geïmporteerd. De fiscus strijkt volgens hun jaarlijks dus 50 miljoen euro te veel op.
- jvhR53
- Leerling Mini lid
Bericht
Hoi Guys,
Het is niet allemaal zo makkelijk als het klinkt (een krasje hier of daar).
Op 12-8-2010 is er weer wat veranderd. Je bent verplicht om de aankoop factuur te overleggen.
Mocht het aankoop bedrag te veel verschillen van het taxatiebedrag dan krijg je dus problemen.
De fiscus stuurt dan een standaard brief waarin men om uitleg vraagt. Hierop maak je standaard bezwaar.
Daarna zal de fiscus het BPM bedrag gewoon vast stellen dit moet je dan betalen anders krijg je geen kenteken.
Tegen dit bedrag kun je dan bezwaar aantekenen. Na 2 maanden tot 2 jaar krijg je het verschil tussen de BPM waarde van het taxatierapport en het eerder door jou betaalde bedrag van de fiscus terug.
Het hierboven aangehaalde bericht m.b.t. de hoge raad is waar. Je moet dus het hele traject tot aan de hoge raad aflopen alvorens je het verschil terug gaat krijgen. Hier zit ook die 2 jaar dus in.
De fiscus rekent er gewoon op dat 85% van de mensen niet die moeite gaan doen, op die manier kunnen ze dus meer vangen.
Bereid je dus terdege voor. Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat het niet zo eenvoudig is.
Ik heb nog wel een goede taxateur die zorgvuldig en eerlijk te werk gaat. Hij doet meerdere auto's voor ons.
groeten,
Het is niet allemaal zo makkelijk als het klinkt (een krasje hier of daar).
Op 12-8-2010 is er weer wat veranderd. Je bent verplicht om de aankoop factuur te overleggen.
Mocht het aankoop bedrag te veel verschillen van het taxatiebedrag dan krijg je dus problemen.
De fiscus stuurt dan een standaard brief waarin men om uitleg vraagt. Hierop maak je standaard bezwaar.
Daarna zal de fiscus het BPM bedrag gewoon vast stellen dit moet je dan betalen anders krijg je geen kenteken.
Tegen dit bedrag kun je dan bezwaar aantekenen. Na 2 maanden tot 2 jaar krijg je het verschil tussen de BPM waarde van het taxatierapport en het eerder door jou betaalde bedrag van de fiscus terug.
Het hierboven aangehaalde bericht m.b.t. de hoge raad is waar. Je moet dus het hele traject tot aan de hoge raad aflopen alvorens je het verschil terug gaat krijgen. Hier zit ook die 2 jaar dus in.
De fiscus rekent er gewoon op dat 85% van de mensen niet die moeite gaan doen, op die manier kunnen ze dus meer vangen.
Bereid je dus terdege voor. Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat het niet zo eenvoudig is.
Ik heb nog wel een goede taxateur die zorgvuldig en eerlijk te werk gaat. Hij doet meerdere auto's voor ons.
groeten,
- 007dutchy
- Leerling Mini lid
Bericht
MINI zelf importeren of laten doen?
Hallo,
Ik ben voornemens een MINI aan te schaffen. Nu ben ik aan het uitzoeken of het veel scheelt om een MINI te importeren.
Zou het veel geld schelen om dat zelf te doen ipv door een importeur?
Waar hebben we het dan over als de MINI voor bv. € 10.000 te koop staat?
Alvast bedankt voor de hulp!!
Ik ben voornemens een MINI aan te schaffen. Nu ben ik aan het uitzoeken of het veel scheelt om een MINI te importeren.
Zou het veel geld schelen om dat zelf te doen ipv door een importeur?
Waar hebben we het dan over als de MINI voor bv. € 10.000 te koop staat?
Alvast bedankt voor de hulp!!
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Welkom bij de club......
Ff de zoekfunctie hier gebruiken, en je komt heel veel te weten zijn al verscheidene topic's aan gewijd namelijk
Sorry, ik ben ff te lui ze voor je op te zoeken...
Succes!!
Groet,
Mark
Ff de zoekfunctie hier gebruiken, en je komt heel veel te weten zijn al verscheidene topic's aan gewijd namelijk
Sorry, ik ben ff te lui ze voor je op te zoeken...
Succes!!
Groet,
Mark
Onze sponsors