Dealer ervaringen

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 jun 2006, 12:23

Arjan schreef:Ik denk dat het contact met een verkoper heel belangrijk is. Niet zo specifiek welke dealer het is. Wij zijn ook bij meerdere dealers langsgeweest en kwamen tot de ontdekking dat de verkoper in Hilversum het meest bij ons past. Ook na 2 jaar is dat nog steeds het geval.
Arjan, geef ik je gelijk in. Maar als je de auto eenmaal hebt gaat 't toch om de Aftersales en daar moet je ook een goed gevoel bij hebben. Onze dealer heeft meerdere filialen en moet zeggen dat ze ons bij alle filialen netjes helpen, toch voel je je bij de ene persoon beter bij dan bij de ander. Zoals ik al eerder zei over het meegaan in onze jeugdige enthousiasme van Henk en mij, dat doet de een wel en de ander niet of minder. Over het algemeen krijgen ze toch meer serieuze BMW rijders over de vloer en niet van die "snotneuzen" als wij. :wink:

Zoals in elke relatie is het geven en nemen en zo ook in de relatie met de dealer. Doe jij als klant niet moeilijk, dan doet de dealer ook niet moeilijk is mijn ervaring.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jun 2006, 12:38

Zo is het maar net!

Ik heb het op mijn werk ook wel dat ik met bepaalde beter kan samenspelen dan met de ander. Met verkopen en aftersales is dat ook het geval. Het klinkt wel, het klikt niet of het heeft even tijd nodig om te kijken wat je aan elkaar hebt.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

30 jun 2006, 17:28

Mijn MINI komt oorspronkelijk bij JdJ vandaan, en als ik daar ga is alles ok, geen slecht woord over. Maar ik woon in Zoetermeer en de dichtsbijzijnde is MINI Den Haag in forepark, en ze helpen me ongelooflijk niet. Niet alleen kan een verkoper me niet eens vertellen welke velgen het zijn toen ik R90's aanwees, ook andere dingetjes die een liefhebber wilt weten kunnen ze me niet vertellen. Ben daar meerdere keren met antwoorden naar huis gestuurd, en na opzoeken op internet of in de ETK of TIS, kom ik er dan achter dat die gasten het niet weten en dan maar iets verzinnen (=liegen, de klant op een verkeerd spoor brengen en de klant verkeerde producten laten aanschaffen, wat veel tijd kost.)

De onderdelen afdeling is daar ook niet zoals het hoort. Hoor daar veel bijdehante opmerkingen die nergens voor nodig zijn, omdat de klant eens gelijk heeft en niet hun. Dat zal grotendeels liggen aan het feit dat ik net 19 ben, en het beter weet en me niet zomaar onder tafels laat praten. Maar met deze auto en wonende in deze regio ben ik er echt afhankelijk van (omdat ze de kortste levertijden voor onderdelen hebben)
njuwdaij
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

30 jun 2006, 22:24

Ik wil niet 'vloeken in de kerk' en ja, ik weet dat dealers meelezen.
Dus wellicht een vriendelijk HALLO aan de dealers waar ik al ben geweest en mijn naam en woonplaats herkennen...... :)) :)) :))

Is informeren naar korting een schande bij MINI-dealers?
Ik denk dat ik nu best een leuke korting heb, maar ik voelde me wel redelijk ongemakkelijk in dat proces.
Is dat omdat ik een meiske ben (dus het gewoon eigenlijk niet durfde en te weinig van auto's kopen af weet en 'het spel' niet ken) of omdat MINI dealers het écht raar vinden als je er om vraagt?
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 jun 2006, 22:32

Ligt niet aan MINI dealers, gewoon dealers. Korting vragen of beter gezegd onderhandelen is helemaal niet raar. Toch denk ik dat men bij een man anders omgaat bij zowel verkoop en aftersales dan bij een vrouw.
soulmates
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

30 jun 2006, 23:03

Mini Poeper schreef:Ligt niet aan MINI dealers, gewoon dealers. Korting vragen of beter gezegd onderhandelen is helemaal niet raar. Toch denk ik dat men bij een man anders omgaat bij zowel verkoop en aftersales dan bij een vrouw.
dat ze anders omgaan met vrouwen weet ik wel zeker
voor dat ik mijn mini kocht ben ik vaak alleen wezen kijken (ben dus ook een vrouw) en merkte ook op bij verschillende dealers dat me niet voor vol aanzagen
toen ik 1maal met me mannetje aankwam (de geldschieter) vond ik (kan ook een gevoel zijn geweest) dat het ineens allemaal net iets gemakkelijker verliep
heb uiteindelijk mijn mini niet bij een dealer gekocht maar loop daar natuurlijk wel voor onderhoud ben er zeer over te spreken maar krijg nog wel eens de indruk dat ze me nu pas voor vol aanzien nu ik er uiteindelijk in rij
Afbeelding
iDarkDesign
Transformer

01 jul 2006, 04:53

Ik heb leuke ervaringen bij zowel Jan de Jong als bij BMW/ MINI Amsterdam.

In Amsterdam word ik altijd heel netjes geholpen en weten ze naar mijn weten waar ze het over hebben EN zijn altijd heel enthousiast over alles waar ik over begin.

In Hilversum is dat niet altijd zo, maar dan heb ik het vooral over de garage. Over Lars kan ik geen verkeerd woord vinden. Bij de 'service' is er vaak desintresse en word ik veel verwezen naar de koffieautomaat. In Amsterdam word ik altijd netjes naar de wachtplek geleid en daar voorzien van een kop koffie. Het is een service en dat vind ik belangrijk.

Daarintegen zijn de monteurs in Hilversum allemaal stuk voor stuk goede gozers evenals in Amsterdam.

Waar ik me eigenlijk het meest over verbaas de laatste tijd zijn de grote prijsverschillen van onderdelen en monteursuren per dealer. De ene dealer rekent 400 euro voor het installeren van verstralers, de andere 532 euro. Ook de JCW tuning kosten verschillen rustig 1000 euro.

Wat ik ook slordig vond in Hilversum is dat ik mijn verstralers daar heb laten activeren. Ik daar netjes de sleutels terug krijg en dat alles ok was. Ik was helemaal blij met mijn zelf aangebrachte verstralers tegen spotprijs (strahlung pur) welke het ook nog deden. Krijg ik een week of 2 later een factuur thuisgestuurd van 46 euro. Voor het activeren van de verstralers. Daar hadden ze mij wel even over mogen informeren alvorens ik daar weg reed. Ook heb ik hier op het forum vernomen dat ten minste 1 andere dealer het voor niets deed.

Desalniettemin kom ik graag terug bij de dealer, het geeft een bepaalde zekerheid in kennis van de auto. En daar betaal je dan misschien wel de prijs voor.

iDD
Yvon
Wingman
Contacteer:

01 jul 2006, 08:52

Ook nog ff een duit in het zakje doen.

Toen wij aan het 'shoppen' waren voor Indi zijn we bij Jan de Jong geweest en daarna nog naar Ekris.

Bij Ekris was het al een wonder dat je geholpen werd en hoeveel ik duidelijk aangaf dat IK de mini wilde kopen, ging hij toch alleen met Arjan praaten. Na verwoede pogingen om bij het gesprek betrokken te worden (niet gelukt) zijn we snel naar Jan de Jong terug gegaan.

Wat Arjan zegt, na 2 jaar past deze dealer goed bij ons, mede door 'onze' verkoper. :D
Afbeelding

Volledig MINI minded!

01 jul 2006, 08:54

Idarkdesign schreef:Wat ik ook slordig vond in Hilversum is dat ik mijn verstralers daar heb laten activeren. Ik daar netjes de sleutels terug krijg en dat alles ok was. Ik was helemaal blij met mijn zelf aangebrachte verstralers tegen spotprijs (strahlung pur) welke het ook nog deden. Krijg ik een week of 2 later een factuur thuisgestuurd van 46 euro. Voor het activeren van de verstralers. Daar hadden ze mij wel even over mogen informeren alvorens ik daar weg reed. Ook heb ik hier op het forum vernomen dat ten minste 1 andere dealer het voor niets deed.
Dat vind ik inderdaad niet netjes dat je niets hebt vernomen over een rekening toen je je MINI weer meenam. Ik neem aan dat je daar achteraf wel iets van gezegd hebt? Dat je iets moet betalen voor montagen of activatie van iets kan ik me voorstellen, maar dan moeten ze dat wel even zeggen.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
iDarkDesign
Transformer

06 jul 2006, 00:48

Nee, ik heb ze dat niet laten weten. Inderdaad wel een beetje dom aan mijn kant, maar aan de andere kant vind ik het nog wel logisch dat ik ervoor heb moeten betalen.

Heeft iemand een direct email adres van Jan de Jong MINI? Ik heb ze een paar dagen terug vanaf de website gemaild over een aantal dingen. En aangezien ik op Bonaire zit is het duur om te bellen. Het gaat over afspraken maken en dingen bestellen. Een vriendin rijdt op het moment in de MINI en zij wil hem ook even langsbrengen, maar als zij niets laten horen....

PM me!

iDD
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 sep 2006, 12:29

Vandaag zijn we tegen beter weten in ff bij VDP in Heemstede binnen gelopen om is te informeren naar de zwarte MCSC die ze daar als demo hadden rijden. Na 5 minuten rond gelopen te hebben (er liep ook nog een oudere heer ongeholpen in de rondte) kwam de verkoper eindelijk naar het MINI gedeelte. Ik zag hem al bellend lopen en hij had ons zeker gezien.

Nadat hij zijn gesprek had beeindigd ging hij achter zijn bureau zitten en zei niet eens goedemorgen. Toen we een minuut later wegliepen reageerde hij helemaal niet.

Ik zei tegen Jannie dat ik toch wilde weten of de MCSC nog beschikbaar was en wat hij zou gaan kosten... Ik liep dus even naar binnen richting zijn werkplek en vroeg of MCSC er nog was. Het enige wat ik te horen kreeg was "nee". Ik zei dat hij verder vooral geen moeite moest doen en Jannie riep achter mij: blijf maar lekker zitten.

Anderhalf jaar geleden al een buitengewoon vervelend gevoel/ervaring overgehouden aan deze dealer. Je gaat er toch vanuit dat het anderhalf jaar later verandert moet zijn. Zeker nadat het inmiddels een importeursvestiging is geworden als ik me niet vergis.

Ik kan één ieder aanraden om niet richting Heemstede te gaan maar naar Poelgeest in Amstelveen.
Buitengewoon enthousiaste verkoper die je echt het gevoel geeft welkom te zijn. We hebben bij geen van beide bedrijven een mini gekocht in het verleden maar de manier van benaderen (werd je maar benadert bij VDP) is een dag en nacht verschil!
iDarkDesign
Transformer

04 sep 2006, 12:46

Over het algemeen heb ik hele goede ervaringen met verschillende dealers, maar helaas blijven slechte ervaringen altijd meer hangen dan de goede...

Ekris Nijkerk - Bij Ekris werd ik snel geholpen en kon ik direct een testrit maken in een MINI cooper. Na de testrit me nog goed laten informeren. Tot hier helemaal goed. Er werd mij verteld dat er ook een MCS bij een ander Ekris filliaal te koop stond (occasion). Thuis goed over nagedacht en toch maar weer gebeld, dat ik graag in de MCS een testrit wilde doen. Toen een afsrpaak gemaakt. Een dag voor de afspraak wordt ik gebeld, of ik alsjeblieft naar dat andere filliaal wil rijden welk helemaal uit de buurt was (en ik was al naar mijn ouders gekomen vanuit Amsterdam). Ik heb ze vriendelijk bedankt, maar dat ging het niet worden. De volgende ochtend nogmaals met ze gebeld en ze uitgelegd dat als zij mij die MCS wilde verkopen ze deze best naar Nijkerk mogen rijden! Dit begrepen ze en zo gezegd zo gedaan. Uiteraard verliefd geworden op de MCS. Na de rit weer om de tafel gezeten waar mij de prijs duidelijk werd gemaakt. Het was bijna net zoveel als een nieuwe en dan zaten er niet eens de optie pakketten op die ik wilde. Thuis weer overleggen.

Op dit punt besloten om een nieuwe te kopen. En dat wilde ik toch echt bij een gerenomeerde dealer doen. Zo kwam ik via een tussenpersoon bij Jan de Jong terecht. Hier werd ik uitstekend geholpen. Ook de beleving van de nieuwe MCS de showroom uitrijden deed het hem helemaal. Helaas moet ik wel zeggen dat ik voor andere services Jan de Jong wel wat duur vind in vergelijking met andere dealers.

Zo ben ik weer terecht gekomen bij MINI Amsterdam. Hun service is helemaal perfect en ze zijn wat goedkoper dan Jan de Jong.

Hoewel ik wel 'trouw' blijf aan Jan de Jong (het blijft toch JOUW dealer) kom ik ook graag bij MINI Amsterdam.
*EDIT* Ik vergeet er wel bij te vertellen dat ik ook slechte ervaringen heb met Jan de Jong. Eerste was de onaangekondigde rekening voor het inschakelen van de driving lights; Ik was daar 15 minuten voor bij de Jong en werd daarna weer netjes uitgezwaaid. Vond het helemaal top tot ik een week later opeens een factuur van €50,- in mn handen had. Niet zo tof.

Bij het afspreken van de datum voor mijn eerste beurt en wat er allemaal gedaan zou moeten worden alles telefonisch doorgenomen met een service medewerker. 'Eerste beurt, Bougiekabels, Startknop. evt schade velgen en schade lak rondom'. De schade aan de velgen werd mij al gauw te duur dus dat heb ik van te voren telefonisch laten weten. Toen ik mijn MINI daar afleverde en een rondje met de man om de auto liep en hem vroeg welke van de krassen allemaal verholpen konden worden vertelde die dat er niets voor stond ingepland. Helaas dus alle krasjes zitten er nog. Niets aan gedaan.... Ook is mij geen alternatief aangeboden daarvoor.

iDD
Laatst gewijzigd door iDarkDesign op 05 sep 2006, 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Robin
Enthousiast
Enthousiast

04 sep 2006, 22:03

Mijn eerste MINI kwam bij MINI Amsterdam vandaan, ik wwas samen met mijn vader en werd er netjes behandeld, geen gezeur, alles was mogelijk. Toen ik een deukje in me MINI had heb ik gewacht met hem naar de dealer te brengen totdat ik voor een onderhoudsbeurt moest, was namelijk al bijna. Toen MINI daar achtergelaten, onderhoudsbeurt netjes uitgevoerd maar deukje zat er nog in. Kan gebeuren, zijn ze vergeten, dus ik nieuwe afspraak gemaakt, MINI weer gebracht en na 3 dagen weer opgehaald, is het deukje er nog niet uit. Schade bedrijf had geen tijd. Ok, kan ik nog mee leven geen ramp. Daarna maakte me stuurpomp een hoop herrie dus ik bellen of ie gerepareerd kon worden aangezien ik in 1 weekend zo'n 750KM ging rijden, ik moest van noorden van NL naar het zuiden, stukje omhoog en dan weer naar het noorden. Maar ze hadden geen tijd, over 3 weken. Ik uitleggen dat ik het niet fijn vondt om ermee te rijden als die stuurpomp zoveel geluid maakte, ja zeiden ze, veel kapotter zal ie niet gaan. Ik me vader opgebeld en hij belde MINI amsterdam en zo kon me MINI ineens ipv 3 weken met 1,5 week al geholpen worden. Me vader was niet tevreden, heeft opgehangen en MINI Klaas Visser te lelystad gebeld, MINI kon ik diezelfde vrijdag middag nog afleveren en deukje zou er ook uitgehaald worden. Kreeg een leen-MINI mee en maandag was ie weer gerepareerd, super service en niks te moeilijk. Sindsdien daar me MINI in de onderhoud gedaan en daar ook me MCS gekocht. Super vriendelijk en niks is er een probleem. Ik ben heel erg tevreden over Klaas Visser te lelystad en MINI Amsterdam heeft voor mij een beetje ondergedaan.

Mede omdat ik ging kijken voor een MCS daar toch even ben geweest en ik stond om een MCS te draaien tot er een verkoper kwam en vroeg of ie mij kon helpen en ik wel graag ee offerte wilde van een MCS en hij meteen mij mee wilde nemen naar een 2de handse omdat dat meer mij budget zou zijn. :S waar ie dat vandaan haalde is mij een raadsel. Toen ik hem had duidelijk gemaakt dat het om een nieuwe zou gaan, kreeg ik een offerte en dcht ie dat ie mij wel een poot kon aannaaien. Nee, geef mij MINI Klaas Visser maar.

Robin
MiniMartijn
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Wat zijn jullie ervaringen bij van Laarhoven in Eindhoven

25 dec 2006, 10:16

Ben afgelopen vrijdag even naar van Laarhoven geweest, wilde wat informatie over de R53 mini cooper S.
Dus ik keek even bij de mini die er stonden, komt er een van de auto verkopers op me afgelopen.
En vraag netjes van heeft u een brochure voor mij van de R53 Mini cooper S.
De autoverkoper begint te lachen, jij bent geen serieuze koper krijg elke dag van die pubers als jou over de vloer.
Je bent gewoon een puber die verzot is op autoblaadjes.
Dit schoot in het verkeerde keelsgat ben maar gewoon aangelopen, er zijn genoeg mini-dealer die wel een goede service hebben.
Hoop dat jullie dit begrijpen en hoop er veel reactie op te krijgen.
smousje
Be Mini
Be Mini

25 dec 2006, 10:19

grrr vind ik niet normaal dus he!
Coen ( MINIJCW) heeft ook al iets meegemaakt bij van laarhoven met iemand aan de telefoon!

:s :s :s :s :s :s :s

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”