Vandaag heb ik eindelijk eens mijn MINI gepolijst. Twee maanden terug had ik hem gekleid en gewaxed (M16)
Wat heb ik vandaag gedaan:
Snowfoam
Gewassen met NXT
Gedroogd met Myacle Dryer
Banden ontvet met APC
Kleien met LT
Gepolijst met exenter #83 op Orange LC (Cutting)
Nabewerkt met #80 op white LC (Polishing)
#M7 met de hand
#M16 wax
Ultimate Quick detailer
Kunstof met Naturel Shine
Bandjes met Hot Shine Tyre
Ik was begonnen om 11 uur en om 6 uur "klaar". Morgen ga ik nog even verder. Ik moest namelijk weg, maar morgen doe ik nog even het interieur en de ramen. Op de voorruit ga ik RainX proberen.
Ik snap niet hoe sommige hiero de complete auto doen in een halve dag![]()
Wegens tijdgebrek heb ik maar 1 waxlaag aangebracht.
Zo begon ik vanochtend:
Snowfoamen. Werkt nu perfect. Dit is inmiddels mijn 3e.
Superservice van CarClean!!!
Na paar minuten...
De "schade"
Kwam nog best wat prut van het kleien. En dat na 2 maanden...![]()
Waarschijnlijk gewoon M16 ofzo.
Afplakken
Afters! Ben niet echt tevreden met deze foto's. Maak morgen ff nieuwe.
Ben tevreden met resultaat. Kleur is weer iets lichter geworden en een mooie glans :!:
De Mini gepoetst
- StefanCS
- Bijna verslaafd
Bericht
Gisteren de MINI gepolijst. Hieronder het stappenplan die ik gepost had op het Megs forum...
- red_devil
- Bijna verslaafd
Bericht

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
drie vraagjes,
met wat maak je je kunstofdelen zoals je wielkast randen zo schoon en mooi en hoe krijg je je velgen weer zo schoon. Bij mij blijven er allemaal spikkeltjes opzitten en met wat maak jij je uitlaat schoon? Ik las laatst ergens dat je het beste het kan doen met chroompoets ofzo......
met wat maak je je kunstofdelen zoals je wielkast randen zo schoon en mooi en hoe krijg je je velgen weer zo schoon. Bij mij blijven er allemaal spikkeltjes opzitten en met wat maak jij je uitlaat schoon? Ik las laatst ergens dat je het beste het kan doen met chroompoets ofzo......

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- StefanCS
- Bijna verslaafd
Bericht
Op www.carclean.nl kun je het aanschaffen.
Dus eerst ontvet en toen met Meguiars Naturel Shine weer ingevet voor mooie matte look.
De velgen doe ik gewoon met shampoo en beetje wielreiniger. Doe dit wel met een klein (schuur)sponsje, dus duurt wel lang met deze velgen
Uitlaat gaat alleen de spons overheen. De miltek is black-chroom, dus poetsen heeft weinig zin vind ik.
Je moet een opzetstukje kopen voor op je hoge druk reiniger. Dit opzetstuk pas volgens mij niet op alle hogedrukreinigers. Zoiezo op een Karcher. Opzetstukkie kost 100 euro. Dan moet je nog de vloeistof hebben. Dat kost iets van 20 euri voor paar liter.Thomas schreef:Dat Snowfoam koop je gewoon in de winkel?
Op www.carclean.nl kun je het aanschaffen.
Het kunststof is echt een drama bij een MINI. Als er wax op komt, dan slaat het gelijk helemaal wit uit. Ik had dat ook na mijn eerste waxbeurt. Verschillende soorten goedjes geprobeerd, maar niks hielp. Op het Meguiars forum zweren ze allemaal bij de Dasty ontvetter. Te koop bij de Wibra. Afgelopen vrijdag maar eens gehaald en inderdaad, werkt super!!drie vraagjes,
Dus eerst ontvet en toen met Meguiars Naturel Shine weer ingevet voor mooie matte look.
De velgen doe ik gewoon met shampoo en beetje wielreiniger. Doe dit wel met een klein (schuur)sponsje, dus duurt wel lang met deze velgen

Uitlaat gaat alleen de spons overheen. De miltek is black-chroom, dus poetsen heeft weinig zin vind ik.
Het is MeguiarsMEGUAIRS

- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Ja ik breng de mijne ook wel ff
Btw heb je een andere camera, foto's zijn beter!
gr, PC

Btw heb je een andere camera, foto's zijn beter!
gr, PC

-The MINI is simply too beautiful to be true-