Advies nieuwe zomer banden (run-flat of geen runflat)?
- Hans
- Volledig MINI minded!

Bericht
Misschien ben ik meer een bochtenridder dan jij
maar die banden zijn echt niet gemaakt voor een mini.. misschien had ik gewoon B-keus banden.. maar die wangen zijn echt te zacht, zelfs met een luchtdruk van 2,8bar! ze rollen teveel naar mijn zin, en nu kan ik weer "normaal" mijn favorite bocht nemen.. lang leven de dunlop's run flats 
- Eelke
- Mod virus alert!

- Contacteer:
- Locatie: Zeist

Bericht
Hans, heb jij geen last van zoekerig weggedrag met de runflats? Ik merk zelf behoorlijk dat de auto met 17" runflats (Pirelli) erg graag spoortjes in de weg wil volgen en een beetje zijn eigen gang gaat. Ik had juist het plan om, als de banden op zijn, over te gaan naar non-runflat, omdat ik denk dat dit aan de runflat banden ligt.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
- Hans
- Volledig MINI minded!

Bericht
@eelke, elke auto met platte banden heeft wel last van spoorvorming, gek genoeg heb ik met deze mini minder last van dan met mijn vorige..
Ik vond de non flat (Toyo's) minder dan de dunlops (run flat) met alleen rechtuit stabiliteit zijn de dunlops al beter.. misschien ligt het aan de Toyo's.. en is een Dunlop max load zoals Berthil heeft veel beter.. merk wel dat zachte wangen killing zijn voor een mini voor zijn wegligging dus daarom heb ik weer de run flats. maar hoor wel veel dat de Dunlops 17inch. beter zijn dan de Pirelli's 17 inch.
- Eelke
- Mod virus alert!

- Contacteer:
- Locatie: Zeist

Bericht
Dat had ik nou weer precies andersom gehoordHans schreef:maar hoor wel veel dat de Dunlops 17inch. beter zijn dan de Pirelli's 17 inch.
Zou kunnen, maar ik vind het bij deze banden wel erg opvallend.MINIJCW schreef:die spoorvroming heeft toch niks met runflat of non runflat banden te makenDaar heeft elke brede velg last van, maar ja ik ga geen 12" op mijn mini gooien
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
- MINIJCW
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Eindhoven
Bericht
Ik zit niet zo vaak op de snelweg en als ik er rij is het meestal toch aan de linkse kant
Heb ergens op een bandensite gelezen (was wel amerikaanse site) en daar kwamen van de 18"runflat, de michelins het beste uit de bus, en Dunlop heel slecht, maar ik heb hiervoor op mijn BMW ook dunlops runflat gehad, maar nooit geen problemen. Misschien eens navragen bij de dealert
Heb ergens op een bandensite gelezen (was wel amerikaanse site) en daar kwamen van de 18"runflat, de michelins het beste uit de bus, en Dunlop heel slecht, maar ik heb hiervoor op mijn BMW ook dunlops runflat gehad, maar nooit geen problemen. Misschien eens navragen bij de dealert
- Nexus
- Bijna verslaafd

Bericht
Heb op de voorbanden nog 4 mm dus ben langzaam aan het kijken naar nieuwe banden.
Ik vind de fabrieksbanden die ik heb (Dunlop Sport SP 3000 RunFlat in 195/55/R16) op z'n minst gezegd niet fijn. Ze zijn vooral op nat wegdek gewoon beroerd, regelmatig wielspin en ingrijpende ASC+T zelfs als ik heel normaal rij. Ik wil er van af dus.
Nu hebben de Goodyear Eagle F1 m'n interesse gewekt. Iemand ervaring met deze band? Ik zal dan wel richting 205/50/R16 moeten; in de huidige maat zijn deze banden niet te krijgen.
Tweede vraag; stel dat ik van 16" overga op 17", heb ik dan per definitie meer grip (met hetzelfde merk+type band)?
Ik vind de fabrieksbanden die ik heb (Dunlop Sport SP 3000 RunFlat in 195/55/R16) op z'n minst gezegd niet fijn. Ze zijn vooral op nat wegdek gewoon beroerd, regelmatig wielspin en ingrijpende ASC+T zelfs als ik heel normaal rij. Ik wil er van af dus.
Nu hebben de Goodyear Eagle F1 m'n interesse gewekt. Iemand ervaring met deze band? Ik zal dan wel richting 205/50/R16 moeten; in de huidige maat zijn deze banden niet te krijgen.
Tweede vraag; stel dat ik van 16" overga op 17", heb ik dan per definitie meer grip (met hetzelfde merk+type band)?
- Robert
- NMC Moderator

Bericht
De Goodyear Eagle F1 op mijn VW Golf gehad...
Perfecte band, weinig rolgeluid (maar zal wel per auto verschillen), goede grip, slijtage niet meer/minder dan normaal, voor zo'n plate band heel comfortabel en ze zien er ook nog eens geweldig uit met dat "vissegraat"-profiel!
Perfecte band, weinig rolgeluid (maar zal wel per auto verschillen), goede grip, slijtage niet meer/minder dan normaal, voor zo'n plate band heel comfortabel en ze zien er ook nog eens geweldig uit met dat "vissegraat"-profiel!
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
Bericht
Dit wordt waarschijnlijk mijn volgende set banden. Erg veel goede verhalen gehoord. Ziet er idd best gaaf uitRobert schreef:De Goodyear Eagle F1 op mijn VW Golf gehad...
Perfecte band, weinig rolgeluid (maar zal wel per auto verschillen), goede grip, slijtage niet meer/minder dan normaal, voor zo'n plate band heel comfortabel en ze zien er ook nog eens geweldig uit met dat "vissegraat"-profiel!
Onze sponsors

















