Het importeren van een Mini uit Duitsland

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Suzanne1
4 op een rij!
4 op een rij!

18 sep 2008, 18:06

Heb je de rest dan contact betaald? :shock:

Kan tuurlijk wel, maar dan ga ik dus op pad met iets van 14.000 euro in mn zak :wink:

ach ja...
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

18 sep 2008, 18:09

Mijn ouders hebben onlangs een mercedes aangeschaft in Duitsland, dit was bij een mercedes dealer en zijn er achtergekomen dat ze daar graag contant geld zien :wink:

Greetz BigD
MaVaEe
Koeien-teller

18 sep 2008, 18:19

Suzanne1 schreef:Heb je de rest dan contact betaald? :shock:

Kan tuurlijk wel, maar dan ga ik dus op pad met iets van 14.000 euro in mn zak :wink:

ach ja...
Ja! ;)
Naar mijn inziens is dat ook wel redelijk. Mocht ik mijn MINI nu gaan verkopen en er komt een belg die hem wilt kopen wil ik ook graag contanten zien in plaats van een overschrijving! :)

PS:
Mijn bank had het aangevraagd in briefjes van 50! ziet er wel gaaf uit zon pak met geld! :mrgreen:
Afbeelding
Bashy
4 op een rij!
4 op een rij!

18 sep 2008, 23:42

MaVaEe schreef:
Suzanne1 schreef:Heb je de rest dan contact betaald? :shock:

ach ja...
Ja! ;)
Naar mijn inziens is dat ook wel redelijk. Mocht ik mijn MINI nu gaan verkopen en er komt een belg die hem wilt kopen wil ik ook graag contanten zien in plaats van een overschrijving! :)

PS:
Mijn bank had het aangevraagd in briefjes van 50! ziet er wel gaaf uit zon pak met geld! :mrgreen:
Contact is de normale gang van zaken ja. Briefjes van 50 zou ik trouwens mijden, gewoon lekker afhandelen in briefjes van 200 of 500.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 sep 2008, 13:51

ik heb destijds ook gewoon cash betaald.
Suzanne1
4 op een rij!
4 op een rij!

23 sep 2008, 23:33

ben even aan het rekenen geslagen met de bpm calculator van de belastingdienst... hoop dat ik iets fout doe. :shock:
Voor een cooper uit 10-2004 met vrij veel opties (navigatie, sunroof, cruise control) enz. :mrgreen:

Kom ik op €5000 bpm... kan dat kloppen? :s
Want dan is de auto uit duitsland halen voor mij niet voordelig..
Wellicht reken ik het gewoon niet goed uit (tis nogal wat uitzoekwerk) en valt het mee... :oops:

Hoop dat jullie mij een beter gevoel kunnen geven...
MaVaEe
Koeien-teller

23 sep 2008, 23:38

Uhm dat is wel erg veel! :shock:
Kan je je berekening hier posten?

Ik was vorig jaar rond de 2500 euro kwijt voor mn Cooper uit 2004
Afbeelding
Suzanne1
4 op een rij!
4 op een rij!

23 sep 2008, 23:56

tja tis die berekening die je via een pdf bestand kan maken, die rekent het voor je door. :)

Ben van een nieuwwaarde 2004 van ongeveer 23000 uitgegaan.
En dan om maar een worse case senario te creëren ook de navigatie van 3400 toegevoegd, de cruise control van 1300 en xenon van 740
(dit zijn ongeveer bedragen uit mn hoofd, het bestandje staat op een andere computer, dus kan ik er niet even bij pakken).

Dan kan je vermindering aanvragen via of een taxatie of een tabel. ik heb die tabel gepakt en kwam op rond de 50% vermindering. Uiteindelijk een bedrag van 5000 nog iets. :s

Denk dat ik het gewoon fout doe, want op van die 'bereken snel je bpm sites' kom ik elke keer onder de 3000 uit.
MaVaEe
Koeien-teller

24 sep 2008, 09:10

Hmmz navi tikt natuurlijk aardig aan maar dat kan nooit meer zijn dan 25% van die 3400 euro.

Misschien dat je wat screenshots kan posten wat je allemaal hebt opgegeven? Heeft je Cooper btw een Pepper of Chili pakket?
Afbeelding
Suzanne1
4 op een rij!
4 op een rij!

24 sep 2008, 10:41

ik denk dat ik het vanavond nog eens opnieuw ga uitrekenen, zit nu op mn werk..

ik ben nog niet bij de mini gaan kijken, ga dit weekend, maar wilde alvast zoveel mogelijk gaan uitzoeken. Ik ga bij twee mini's kijken. Beiden aardig compleet. 8) dus wellicht al vanuit een pakket.

heb een beetje een gemiddelde genomen tussen het chili en pepper pakket als nieuwwaarde 2004. Zodat het altijd mee kan vallen uiteindelijk.
MaVaEe
Koeien-teller

24 sep 2008, 10:47

Suzanne1 schreef:ik denk dat ik het vanavond nog eens opnieuw ga uitrekenen, zit nu op mn werk..

ik ben nog niet bij de mini gaan kijken, ga dit weekend, maar wilde alvast zoveel mogelijk gaan uitzoeken. Ik ga bij twee mini's kijken. Beiden aardig compleet. 8) dus wellicht al vanuit een pakket.

heb een beetje een gemiddelde genomen tussen het chili en pepper pakket als nieuwwaarde 2004. Zodat het altijd mee kan vallen uiteindelijk.
Ok succes en als er nog vragen zijn hoor ik het graag. Wanneer je een auto gekocht hebt en je wilt een exacte BPM opgave hebben kan je hem het beste op de volgende site maken:
http://www.autotelex.nl/autoimport

Hier kan je in stappen alle opties doornemen en zie je precies wat wel en niet in een pakket zit. Ook de prijzen uit deze database zijn correct. Kost helaas wel 14,95 maar je hebt wel een exact document die je zo kan inleveren bij de douane.

Overigens valt er wel wat te sjoemelen met de aangifte hoor. Zelf heb ik mijn sportstuur bijv niet vermeld. Dit was de douaneambtenaar niet eens opgevallen. Deze had wel airbags achterin gevonden waarvan ik het bestaan niet eens wist! :wink:
Afbeelding
Bashy
4 op een rij!
4 op een rij!

25 sep 2008, 23:50

Ik zou ook even de BPM calculator van Autoweek nemen. Gemakkelijke calculator en wijkte bij mij maar voor 50,- van de def. berekening af...
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 sep 2008, 13:06

Mensen heb nu ook een vraagje..

Ik probeer de BPM te berekenen van een MINI maar de versie die ik wil kopen staat in geen enkele database.. Alleen de basic Cooper, Cooper S etc edities..

Moet ik dan gewoon een 2005 Cooper S model aanhouden?
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 sep 2008, 16:58

En heeft iemand enig idee of dit:

http://deckungskarten.eu/shop/category_ ... 1QodfyeX4A

Enkel verzekering is of ook de kentekenplaten? De titel zegt met platen, maar kan er in de omschrijving niks terugcinden ;s
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

24 nov 2008, 14:11

Zo het importeer circus is voorbij. De auto staat nu op onze naam. Ik zal voor de goede orde even aangeven wat wij hebben ondernomen om onze auto uit duitsland te importeren. Het is natuurlijk al eerder beschreven, maar hoe meer zielen, hoe meer import zullen we maar zeggen.

01. Gezocht op mobile.de, wij hebben alleen gezocht bij dealers en niet bij particulieren, maar dat is natuurlijk persoonlijk
02. De aanbieder (VW/AUDI garage in Keulen een e-mail gestuurd, met wat basisvragen over de auto.
03. De aanbieder gebeld om een afspraak te maken voor bezichtiging en proefrit en nog wat zaken te vragen.
04. Naar Keulen gereden, auto bekeken proefgereden
05. Wij waren snel klaar, dus 500,- aanbetaald en afspraken gemaakt over wat er voor de totaalprijs allemaal gedaan zou worden. In ons geval zouden er nog wat dingen herstel worden (sterretje in ruit en vervangen van plastic wielkastverbreder ivm krassen. Ook zouden zij het exportkenteken voor ons regelen, de auto wordt nagekeken en gepoetst.
06. Een week later de afspraak om op te halen, in die week gezorgd voor het bedrag in contanten.Overschrijving kon ook, maar dan moest ik langer op mijn auto wachten ivm met overschrijvingstijd bij de banken.
07.Week later naar Keulen om op te halen, geld op zak. Auto gecontroleerd, tekenen en in ontvangst nemen van sleutels en papieren.
08. Afspraak gemaakt bij RDW voor APK, tenaamstelling en BPM
09. APK in orde, BPM aangifteformulier via www.autotelex.nl meegenomen.
10. Controle opties van de auto door de douane. (ze zijn een beetje te foppen)
11. Betalen van BPM
12. Verzekering geregeld op chassisnummer.
13. wachten op kentekenbewijs en dan platen laten maken. De verzekering geeft aan dat ik tot die tijd gewoon met de exportplaten kan rijden.
14. Wachten op mooi weer :mrgreen:

Nou al met al relatief weinig moeite voor een verschil van ca 10.000euro in prijs met een vergelijkbare auto hier bij de BMW dealer. 8)
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”