Precies
Misschien een tipje:
Wij zijn met uitvoerplaten naar NL teruggereden. We hadden het chasisnummer opgevraagd bij de dealer en de auto allrisk op chasisnummer verzekerd... normaal alleen WA met die uitvoerplaten.
Daarna (volgens mij) omgezet naar het Nederlandse kenteken
Het importeren van een Mini uit Duitsland
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Mini kopen in Duitsland of Belgie?
hallo Members,
Ik ben een beetje aan het rondneuzen voor een andere auto (denk over 1 jaar ofzo ) en wil graag weten op welke Duitse en belgie sites ik kan kijken en hoe ik dan de bpm enz. kan berekenen en waar ik allemaal rekening mee moet houden.
Hebben jullie tips en tricks over het aanschaffen van een auto (clubman s / r56 s).
Bespaar ik er geld mee om zelf een auto te importeren of kan ik net zo goed in Nederland kopen?
alle reacties zijn welkom
groeten,
Daiel
Ik ben een beetje aan het rondneuzen voor een andere auto (denk over 1 jaar ofzo ) en wil graag weten op welke Duitse en belgie sites ik kan kijken en hoe ik dan de bpm enz. kan berekenen en waar ik allemaal rekening mee moet houden.
Hebben jullie tips en tricks over het aanschaffen van een auto (clubman s / r56 s).
Bespaar ik er geld mee om zelf een auto te importeren of kan ik net zo goed in Nederland kopen?
alle reacties zijn welkom

groeten,
Daiel
- NOSS
- Leerling Mini lid
Bericht
Import
Ik HEb een mini uit zwiterland gehaald. nou moet ik eerlijk zeggen omdat deze een NOSS installatie heeft en alles erop en aan heb ik hem ingevoerd.
Bij invoerkosten heb ik maar 1650 euro betaald aan bpm....
Je kunt op allerlei manier ervoor zorgen om de bpm te verlagen...
ik had zelf de auto via de duane ingevoerd wat verplicht is. dit omdat zwiterland geen EU land is.
mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.
Bij invoerkosten heb ik maar 1650 euro betaald aan bpm....
Je kunt op allerlei manier ervoor zorgen om de bpm te verlagen...
ik had zelf de auto via de duane ingevoerd wat verplicht is. dit omdat zwiterland geen EU land is.
mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.
- Helenk
- Be Mini
Bericht
export en BPM
Waar kan je vinden hoeveel BPM je nog terug krijgt als je je auto in het buitenland verkoopt? En hoe zit het met BTW?
Ben van plan mijn Landrover Discovery te verkopen, eventueel in Duitsland, daar zijn de prijzen niet zo dramatisch gedaald als hier.
Bovendien afhankelijk van de staffel van BPM vermindering is dat interessant want de slechte mark situatie heeft daar geen invloed op.
En hoe gaat het te werk?
Henk
Ben van plan mijn Landrover Discovery te verkopen, eventueel in Duitsland, daar zijn de prijzen niet zo dramatisch gedaald als hier.
Bovendien afhankelijk van de staffel van BPM vermindering is dat interessant want de slechte mark situatie heeft daar geen invloed op.
En hoe gaat het te werk?
Henk
groet Henk
Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Hoi:
Vanaf 1 jan 2010 wordt het veel moeilijker om als part. een auto in te voeren.
De douane bied dan nl GEEN hulp meer voor part. die aan de balie komen.
Je moet dus zorgen voor de juiste BPM papieren en deze moeten volledig en goed ingevuld zijn.
Anders krijg je zo het hele spul retour en kun je alles eerst uitzoeken en opnieuw inleveren.
De papieren worden ook niet meer direkt ter plekke behandeld, maar worden naar een ander kantoor
gestuurd waar ze worden bekeken.Als alles goed is krijg je thuis bericht en kun je betalen via telebanking
of acceptgiro.Als de betaling binnen is geven ze pas het sein naar de RDW om de papieren te versturen.
Hoe lang het gaat duren kan nog niemand zeggen maar ik reken al gauw op ca 2 weken.( is nu nog ca 4 werkdagen)
Ze gaan weer terug naar nog meer ambtenarij .
Gr Roy
Tip: Wil iemand nog een Mini prive invoeren doe dat dan dit jaar nog en je bespaard veel tijd/ergernis
Vanaf 1 jan 2010 wordt het veel moeilijker om als part. een auto in te voeren.
De douane bied dan nl GEEN hulp meer voor part. die aan de balie komen.
Je moet dus zorgen voor de juiste BPM papieren en deze moeten volledig en goed ingevuld zijn.
Anders krijg je zo het hele spul retour en kun je alles eerst uitzoeken en opnieuw inleveren.
De papieren worden ook niet meer direkt ter plekke behandeld, maar worden naar een ander kantoor
gestuurd waar ze worden bekeken.Als alles goed is krijg je thuis bericht en kun je betalen via telebanking
of acceptgiro.Als de betaling binnen is geven ze pas het sein naar de RDW om de papieren te versturen.
Hoe lang het gaat duren kan nog niemand zeggen maar ik reken al gauw op ca 2 weken.( is nu nog ca 4 werkdagen)
Ze gaan weer terug naar nog meer ambtenarij .
Gr Roy
Tip: Wil iemand nog een Mini prive invoeren doe dat dan dit jaar nog en je bespaard veel tijd/ergernis
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Er gaat wel wat veranderen maar ze willen niets loslaten.
Ik reken er op dat de bpm iets minder wordt maar dan zetten ze er wel weer een
co2 toeslag of zo weer bij op.
Sommige auto's kunnen weer heel wat duurder uitkomen, andere iets goedkoper.
Op dit moment is er nog niet echt iets bekend.
Gr Roy
Ik reken er op dat de bpm iets minder wordt maar dan zetten ze er wel weer een
co2 toeslag of zo weer bij op.
Sommige auto's kunnen weer heel wat duurder uitkomen, andere iets goedkoper.
Op dit moment is er nog niet echt iets bekend.
Gr Roy
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Hey niet zo snel typen, kan je niet bijhouden zo.
Ze gaan de auto wel bekijken bij RDW/Douane en klopt het,dan word het papierwerk doorgegeven naar het
andere kantoor(lees belastingdienst, nou dan weet je het wel) op een andere lokatie.
Ik heb een speciaal BPM programma, kost me bijna 500,- per jaar
Verder was ik vanmorgen bij de RDW/Douane en kreeg een leuke
flyer over 2010
en wat info hier en daar.
Ik werd er in ieder geval niet vrolijk van.
Ga nog wel snel een paar Mini's invoeren de komende dagen.
Staan ze in ieder geval op voorraad en kenteken dus sneller af te leveren.
De klant wil toch meestal de volgende dag rijden in z'n Mini
Roy
Ze gaan de auto wel bekijken bij RDW/Douane en klopt het,dan word het papierwerk doorgegeven naar het
andere kantoor(lees belastingdienst, nou dan weet je het wel) op een andere lokatie.
Ik heb een speciaal BPM programma, kost me bijna 500,- per jaar

Verder was ik vanmorgen bij de RDW/Douane en kreeg een leuke

en wat info hier en daar.
Ik werd er in ieder geval niet vrolijk van.
Ga nog wel snel een paar Mini's invoeren de komende dagen.
Staan ze in ieder geval op voorraad en kenteken dus sneller af te leveren.
De klant wil toch meestal de volgende dag rijden in z'n Mini
Roy
Laatst gewijzigd door spenki op 15 dec 2009, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Sommige mensen zitten zich al te verheugen op volgend jaar dat BPM omlaag gaat maar er komt, zoals spenki schrijft, een CO2 tax bij. Per saldo zal de automobilist er niet op vooruit gaan.
Ben ik blij dat ik op tijd ben vertrokken!
Ben ik blij dat ik op tijd ben vertrokken!
Onze sponsors