De hobby die 'detailen' heet...

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

23 nov 2012, 11:12

en wassen en detaillen is toch minder (niet) leuk met dit weer.
Maichel
Be Mini
Be Mini
Locatie: Dordrecht
Berichten: 615
Lid geworden op: 16 okt 2011, 15:06

03 jan 2013, 15:38

Ben toch benieuwd wat jullie gebruiken voor de plastic trims van de Mini.

Sinds kort gebruik ik de wonder sponsjes van de action.
Die werken echt super goed.
Maar waarmee kan ik het beste een bescherm laag aanbrengen.
Hoor zoveel dingen
diverse poets producten
Pindakaas (for real ???)
lijnolie

Wat gebruiken jullie en waar zijn jullie echt tevreden over.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

03 jan 2013, 15:43

Ik gebruik altijd notenolie (arachide olie).
rijk aanbrengen met keukenrol; als je helemaal rond bent geweest goed afnemen met een niet pluizende microvezel.. job done
Blijft ongeveer 3 wasbeurten (6weken in mijn geval) heel goed zitten. Daarna mag je weer je ding doen :P

Maar pindakaas of nivea kan ook
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

03 jan 2013, 15:49

prewow en daarna blackwow heeft mijn voorkeur en gebruik soms ook wel ff snel de trimdetailler van meqiaurs want dat werkt gewoon heel makkelijk en snel.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13431
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

03 jan 2013, 18:57

Arachide olie beter alleen in de winter gebruiken want die trekt nogal stof aan.
joepr53
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hengelo ov
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 sep 2012, 22:51

22 feb 2013, 23:41

Ik gebruik gekookte lijnzaadolie voor mijn kunstof randen.
Ooit eens gelezen op het volvoforum en het werkt perfect.
Ik smeer het er eerst goed op met een sponsje en vervolgens poets ik het uit met een oude poetslap. Er hangt dan wel een tijdje een typisch luchtje bij de auto :D het spul blijft best lang zitten, zelfs met regen.

Gr. Joep
hi_sven
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 jun 2012, 22:10

03 mar 2013, 15:14

Gister was het droog weer en eindelijk weer een beetje boven het vriespunt, dus de auto eens flink gewassen!

De uitlaten waren erg smerig, die dus eerst even ingesmeerd en toen de HR uit de garage gehaald en aangesloten. Dan het het in de tussentijd even de mogelijkheid om te kuren.
Toen de uitlaat goed schoon gepoetst met een katoenen doek.
Vervolgens het eerste vuil er met de HR af ge spoten. Daarna 2x de auto gewassen, het water in de emmer was erg snel zwart ;-)

Toen begonnen bij kleien en daarna nog even in de wax gezet (inclusief trims) en de ramen behandeld met een soort Rain-x.

Bij elkaar toch een behoorlijke klus maar het was er prima weer voor!


De uitlaat - voor, ingesmeerd, resultaat:
Afbeelding


Voor en achter kant even op de foto:
Afbeelding


En vanmorgen hadden we een mooie beading op de auto:
Afbeelding


Volgend weekend wordt het 10 graden dus even kijken of het droog blijft, dan de Peugeot van me vader ook eens even poetsen!
BE MINI!
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

03 mar 2013, 16:03

nice 8)
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3191
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

05 mar 2013, 21:50

Lekker bezig geweest! :icon_top:
Heb je niet liever sheeting? Ik heb liever dat het water van de MINI afloopt. Een hekel aan die druppels die dan net weer een beetje stof opgedaan hebben, en dan opdrogen.

Voor de poetsers onder de MINI-liefhebbers; Halfords heeft poetsmiddelen in een actie-aanbieding: 2 + 1 gratis. Actie loopt tot 17 maart volgens de folder.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

05 mar 2013, 22:00

Robert schreef:Lekker bezig geweest! :icon_top:
Heb je niet liever sheeting? Ik heb liever dat het water van de MINI afloopt. Een hekel aan die druppels die dan net weer een beetje stof opgedaan hebben, en dan opdrogen.

Voor de poetsers onder de MINI-liefhebbers; Halfords heeft poetsmiddelen in een actie-aanbieding: 2 + 1 gratis. Actie loopt tot 17 maart volgens de folder.
Kijk daar hebben we wat aan ga morgen eens kijken
hi_sven
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 jun 2012, 22:10

05 mar 2013, 23:14

Robert schreef:Lekker bezig geweest! :icon_top:
Heb je niet liever sheeting? Ik heb liever dat het water van de MINI afloopt. Een hekel aan die druppels die dan net weer een beetje stof opgedaan hebben, en dan opdrogen.
Ja dat had ik liever gehad, maar deze had ik nog staan... NXT 2.0 wax van Meguiars. Als die op is staat de Collinite 915 of 845 op mijn verlanglijstje ;-) Ervaring mee of gebruik je zelf iets heel anders?
BE MINI!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3191
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

06 mar 2013, 07:00

Gebruik zelf de Meguiars Gold Class liquid wax, en die bevalt prima. Makkelijk aan te brengen, en te verwerken/uit te poetsen. Had hiervoor een Turtle-wax, maar die droogt best snel, wordt keihard en hecht aan de lak. Dus je poetst je totaal ongelukkig om de resten te verwijderen.

Ik heb geen ervaring trouwens met de Collinite-producten. Maar d'r zullen hier vast wel mensen op het forum zitten, die daar iets zinnigs over kunnen vertellen.
Quintvv
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Noordwijk
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 jan 2013, 20:53

09 mar 2013, 13:26

Afbeelding

Woensdag de Mini voor het eerst even onderhanden genomen. Ben erg tevreden met het resultaat.

Hebben jullie verder nog tips voor de plastic delen? Kwam al olijfolie etc. tegen. Meer blijvende oplossingen?
hi_sven
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 jun 2012, 22:10

09 mar 2013, 20:56

Quintvv schreef: Woensdag de Mini voor het eerst even onderhanden genomen. Ben erg tevreden met het resultaat.

Hebben jullie verder nog tips voor de plastic delen? Kwam al olijfolie etc. tegen. Meer blijvende oplossingen?
Mooi werk!
Black WOW schijnt goed en lang te werken, heb er zelf alleen nog geen ervaring mee. Ben er zelf laatst (zie foto in post hierboven) gewoon met de NXT 2.0 wax overheen gegaan. Prima resultaat als je het al toevallig hebt staan...
BE MINI!
Grootje
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Groningen
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 feb 2013, 19:02

11 mar 2013, 13:39

Quintvv schreef:Afbeelding

Woensdag de Mini voor het eerst even onderhanden genomen. Ben erg tevreden met het resultaat.

Hebben jullie verder nog tips voor de plastic delen? Kwam al olijfolie etc. tegen. Meer blijvende oplossingen?
Als je er voor zorgt dat je kunstof delen goed schoonmaakt met APC of Dasty en dan trim detailer of een ander kunstof voedend middel insmeerd dan worden ze mooi zwart. en dit elke maand netjes bij houd dan blijven ze mooi zwart. Indien je de auto van een nieuw beschermlaagje (wax) voorziet. Is het handig om de kunstof delen even van wat schilderstape te voorzien. dan krijg je er ook geen witte vlekken op.

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”