Staat hier precies uitgelegd.
linkje ET-waarde
ET-waarde, velgenmaat
- JennyStyle
- 4 op een rij!
Bericht
Velgen maat / aanloop problemen
Hi Allemaal,
Vraagje ik heb nu 17" CS velgen onder MiniMe hangen, als ik de kids achterin heb zitten en ik ga over een kuiltje in de weg of iets dergelijks dan loopt er iets aan.
Vraag 1: Is dit schadelijk
Vraag 2 : Kan dit verholpen worden
Vraag 3: Nu wil ik graag 18" wordt dit dan erger en kan je er dan alsnog iets aan doen
Vraagje voor deniz..
Er zitten toch ook nog spacers tussen??? zorgt dit voor problemen?
Vraagje ik heb nu 17" CS velgen onder MiniMe hangen, als ik de kids achterin heb zitten en ik ga over een kuiltje in de weg of iets dergelijks dan loopt er iets aan.
Vraag 1: Is dit schadelijk
Vraag 2 : Kan dit verholpen worden
Vraag 3: Nu wil ik graag 18" wordt dit dan erger en kan je er dan alsnog iets aan doen
Vraagje voor deniz..
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
1. Nee is niet schadelijk. Alleen de kunstof randen aan de binnenkant worden wat geschaafd.
2. Dit kan verholpen worden door veerwegbumps te monteren maar wordt hij stugger
3. Met 18 inch schaaft het ook aan als je door kuilen rijd. Maar dit kun je oplossen door een goede schroefset te kopen die ook met hardheid instelbaar is. Of gewone veren nemen en dan ook veerstops er op doen.
2. Dit kan verholpen worden door veerwegbumps te monteren maar wordt hij stugger
3. Met 18 inch schaaft het ook aan als je door kuilen rijd. Maar dit kun je oplossen door een goede schroefset te kopen die ook met hardheid instelbaar is. Of gewone veren nemen en dan ook veerstops er op doen.
- JennyStyle
- 4 op een rij!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je b.v. van S- Spokes naar de 18 inch R95 overstapt gaan de wielen 4 mm meer naar binnen staan t.o.v. de carrosserie omdat de bevestiging op de velg van de R95 4 millimeter meer naar buiten staan (ET -Waarde) t.o.v. de binnenste rand van de velg . Zo heeft elke velg een eigen ET-waarde. Je moet dus zeker geen velg gaan kiezen met een lagere ET -waarde dan die de S-spoke heeft.
- Deniz
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zitten inderdaad nog spacers tussen. 16mm. Ik ga deze toevallig morgen ook voor mijn huidige MINI weer halen!
Zoals hierboven al eerder aangegeven, is verder niet schadelijk.
Re: Velgen maat / aanloop problemen
Hoi Jen,fam.nibte schreef:Hi Allemaal,
Vraagje voor deniz..
Zitten inderdaad nog spacers tussen. 16mm. Ik ga deze toevallig morgen ook voor mijn huidige MINI weer halen!
Zoals hierboven al eerder aangegeven, is verder niet schadelijk.
- JennyStyle
- 4 op een rij!
Bericht
nou ik ga op zoek en Berthil als je het niet erg vind vraag ik jou bij een mogelijke winnaar of ze eronder passen... Ik vind mini modden hartstikke leuk maar heb er (nog) geen verstand van.. ET-waarde...

wie het kleine niet eert.....
........is een verwend nest!!
........is een verwend nest!!
- Glenn-DUB
- Be Mini
Bericht
misschien heb je hier wat aan en zal het ET-waarde verhaal wat meer duidelijkheid bieden
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 087#240087
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 087#240087
- padechjo
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Hier ook 3 cm verlaagd, 15mm spacers rondom en met 18" R109 eronder. Vreemd genoeg loopt ie bij ons alleen rechtsachter aan
Het aanlopen is sinds de Mini rit in Friesland al een stuk minder geworden
Als ik er alleen in rijd heb ik nergens last van tenzij ik met hoge snelheid door de bocht ga.....maar dat gebeurt niet zo heel vaak 

- Rickster
- Volledig MINI minded!
Bericht
Past ET10?
pas dit op mijn auto? 8J - 18 inch, ET10? 3cm verlaagd
ik begrijp het na al die tijd nog steeds niet..
Thanks
ik begrijp het na al die tijd nog steeds niet..
Thanks
- mini_jcw
- Leerling Mini lid
Bericht
ET waarde velgen
ik wil velgen onder mijn mini gaan zetten van 17 inch met een et van 38 met banden maat 205/45
is dit mogenlijk mijn mini is verlaagd gaat weer een klein beetje omhoog maar wat ik eigenlijk wil weten
komen ze niet buiten men wielkasten
mvg mini_jcw
is dit mogenlijk mijn mini is verlaagd gaat weer een klein beetje omhoog maar wat ik eigenlijk wil weten
komen ze niet buiten men wielkasten
mvg mini_jcw
Onze sponsors