Enige mogelijke voordeel kan zijn is dat de CO2 uitstoot waarop de CO2 tax gebaseerd is van een Mini relatief gering is, terwijl de verkoopprijs van een Mini waarop de BPM een opslag is weer relatief hoog is.Mini Poeper schreef:Sommige mensen zitten zich al te verheugen op volgend jaar dat BPM omlaag gaat maar er komt, zoals spenki schrijft, een CO2 tax bij. Per saldo zal de automobilist er niet op vooruit gaan.
Ben ik blij dat ik op tijd ben vertrokken!
Het importeren van een Mini uit Duitsland
- Sarrod
- Nieuw Lid
- Contacteer:
Bericht
It's a Backstreet Boys world out there and at the end of the day you just want to go home and kill yourself... - Billy Corgan, Smashing Pumpkins.
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij onze MCSc met 211gr CO2 uitstoot wordt je niet blij hoor met het nieuwe systeem...
Misschien gaat de douane nu ook bij oudere MINI's de opties opvragen bij de importeur. Bij onze (10 maanden jonge) cabbie mailde de douane naar de importeur en die koppelde keurig alle opties met bijhorende NL prijzen terug....
Misschien gaat de douane nu ook bij oudere MINI's de opties opvragen bij de importeur. Bij onze (10 maanden jonge) cabbie mailde de douane naar de importeur en die koppelde keurig alle opties met bijhorende NL prijzen terug....
- MiniBeardie XL
- Volledig MINI minded!
Bericht
Op anwb.nl/auto staan alle wijzigen vanaf 2010 toegelicht.
Onder andere met een tabel met BPM tarieven voor de periode 2010 - 2013.
PDF met uitgebreide uitleg autobelastingen 2010
Tweede kamer is akkoord met deze plannen, Eerste Kamer moet zich nog uitspreken.
Onder andere met een tabel met BPM tarieven voor de periode 2010 - 2013.
PDF met uitgebreide uitleg autobelastingen 2010
Tweede kamer is akkoord met deze plannen, Eerste Kamer moet zich nog uitspreken.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Jammer dat de ANWB, dat zich profileert op te komen voor de mobilist, het plan niet heeft tegen gewerkt maar heeft toegejuicht. 

- MiniBeardie XL
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dit gaat over de autobelastingen, waar al wel rekening is gehouden met een kilometerbeprijzing. Maar of dat laatste door gaat staat nog helemaal niet vast.
Net zo min als dat de ANWB zich over kilometerbeprijzing heeft uitgesproken.
Het idee van betalen per kilometer wordt idd ondersteund, maar wat alle gevolgen van het wetsvoorstel van Eurlings precies zijn wordt nog steeds onderzocht.
Net zo min als dat de ANWB zich over kilometerbeprijzing heeft uitgesproken.
Het idee van betalen per kilometer wordt idd ondersteund, maar wat alle gevolgen van het wetsvoorstel van Eurlings precies zijn wordt nog steeds onderzocht.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dat de beprijzing anders wordt boeit mij eigenlijk niet zo, maar dat Stasi-kastje... 
Doe het dan in brandstof en/of delen van wegen met tolpoortjes. Net als in Frankrijk heb je een keuze om met Péage te gaan, wil je dat niet ga je binnendoor. Vrijheid is het sleutelwoord!

Doe het dan in brandstof en/of delen van wegen met tolpoortjes. Net als in Frankrijk heb je een keuze om met Péage te gaan, wil je dat niet ga je binnendoor. Vrijheid is het sleutelwoord!
- shopalicious
- Be Mini
Bericht
Hoi luitjes,
Ik ben van plan om een mini te importeren uit Duitsland. Heb echter nog een paar vraagjes:
1. Op mobile.de staan bruto en netto prijzen vermeld. Welke prijs geldt voor een particulier?
2. Wat zijn de valkuilen bij het importeren uit Duitsland?
3. Op autotelex.nl vond ik dit voorbeeld over importeren in 2009 vs 2010
Mini Cooper S Chili (automaat)
CO2 uitstoot 156
Datum eerste toelating 1-1-2009
Nettoprijs 19.209
Bruto BPM 2009 6.796
Bruto BPM per 2010 5.539
Voordeel aangifte 2010 vs 2009 981
Hieruit zou je kunnen afleiden dat het aantrekkelijker is om te wachten tot 2010.
De berichten hier doen echter vermoeden dat je nog snel dit jaar in moet voeren.
Weten jullie hier iets meer over?
Alvast bedankt voor de info.
Ik ben van plan om een mini te importeren uit Duitsland. Heb echter nog een paar vraagjes:
1. Op mobile.de staan bruto en netto prijzen vermeld. Welke prijs geldt voor een particulier?
2. Wat zijn de valkuilen bij het importeren uit Duitsland?
3. Op autotelex.nl vond ik dit voorbeeld over importeren in 2009 vs 2010
Mini Cooper S Chili (automaat)
CO2 uitstoot 156
Datum eerste toelating 1-1-2009
Nettoprijs 19.209
Bruto BPM 2009 6.796
Bruto BPM per 2010 5.539
Voordeel aangifte 2010 vs 2009 981
Hieruit zou je kunnen afleiden dat het aantrekkelijker is om te wachten tot 2010.
De berichten hier doen echter vermoeden dat je nog snel dit jaar in moet voeren.
Weten jullie hier iets meer over?
Alvast bedankt voor de info.

- Rein
- Bijna verslaafd
Bericht
@spenki,
ik heb toen mijn formulier ingevuld mbv autotelex. De enige reden dat ze iets veranderd hebben kwam omdat ik een paar opties "vergeten" was te noteren
Als je formulier via autotelex doet, zou je dan nog problemen hebben of hulp nodig hebben? Mij hebben ze destijds niet echt geholpen zeg maar, dus ik weet niet goed wat ik me bij die hulp moet voorstellen
ik heb toen mijn formulier ingevuld mbv autotelex. De enige reden dat ze iets veranderd hebben kwam omdat ik een paar opties "vergeten" was te noteren

Als je formulier via autotelex doet, zou je dan nog problemen hebben of hulp nodig hebben? Mij hebben ze destijds niet echt geholpen zeg maar, dus ik weet niet goed wat ik me bij die hulp moet voorstellen
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
- speedy
- NMC Legend
Bericht
nieuwe type mini cooper s word vanaf januari voordeliger om te importeren
Maar ja moet eerst mijn mini verkopen
Heb er al wel weer 1 op het oog
maar die pw s'jes lopen super hard in Duitsland als ze full options zijn en rond de 20.000 (zijn vaak binnen 2 weken verkocht
).
FF een vraagje over transport
Met een tijdelijk duits kenteken is de auto alleen maar w.a verzekerd en de nederlandse verzekering wil dit aan de hand van het chasis nr. niet verzekeren met een all risk dekking , dus als je de auto in de prak rijd ben je mooi de sjaak
En ben je met een tijdelijk duits kenteken hier in nederland ook vezekerd ? (volgens mij niet he
) Hoe doen jullie dit dan ?
Ik las hier op het forum dat een auto importeren lastiger word maar kan hier helemaal nergens iets over vinden en autotelex weet ook nergens van

FF een vraagje over transport

Ik las hier op het forum dat een auto importeren lastiger word maar kan hier helemaal nergens iets over vinden en autotelex weet ook nergens van

- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik hoorde ook dat ze lastig(er) deden tegenwoordig.....
Afgelopen zomer heeft mijn pa een andere auto gekocht en toen deed de verzekering ook moeilijk...... Mede doordat er al meerdere auto waren verzekerd.....
Maar toen hij aangaf dat hij dit ook al eerder had gedaan (met de MINI) en het toen ook allemaal goed is gegaan en al weet-ik-hoelang klant is en er nog nooit iets is voorgevallen, wilden ze wel meewerken......
Maar volgens mij willen maatschappijen niet meer meewerken aangezien er ze er ook door opgelicht worden
Afgelopen zomer heeft mijn pa een andere auto gekocht en toen deed de verzekering ook moeilijk...... Mede doordat er al meerdere auto waren verzekerd.....
Maar toen hij aangaf dat hij dit ook al eerder had gedaan (met de MINI) en het toen ook allemaal goed is gegaan en al weet-ik-hoelang klant is en er nog nooit iets is voorgevallen, wilden ze wel meewerken......
Maar volgens mij willen maatschappijen niet meer meewerken aangezien er ze er ook door opgelicht worden

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Precies, Floris regelt het allemaal als je klant bij hem bent. Ging helemaal perfect.
Aan de autotelex heb je helemaal niets bij een jonge mini. Ze kijken er niet eens naar, ze vragen de auto simpelweg op bij BMW NL en dan weten ze precies wat de bpm moet worden. Verder weinig/geen valkuilen.
Aan de autotelex heb je helemaal niets bij een jonge mini. Ze kijken er niet eens naar, ze vragen de auto simpelweg op bij BMW NL en dan weten ze precies wat de bpm moet worden. Verder weinig/geen valkuilen.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Bij het Kurzkennzeichen zit inderdaad een tijdelijke verzekering, kost € 90,-
De autoverzekeringen zijn in Dld over het algemeen net ietsje duurder, maar het uiteindelijk verzekerde bedrag ligt dan vele malen hoger.
Wat betreft verzekeringen in algemeen: om je zaken te verzekeren moet je je domicilie in Nederland hebben. Zo heb ik alle verzekeringen om moeten zetten naar een Duitse maatschappij, zo ook mijn all risk verzekering.
Heb eens een auto opgehaald op trailer en opgehaald door zelf terug te rijden. Wat ik nu het makkelijkste vond ben ik nog niet over uit...
Kan wellicht wat betekenen met mijn Duitse All-risk verzekering...
De autoverzekeringen zijn in Dld over het algemeen net ietsje duurder, maar het uiteindelijk verzekerde bedrag ligt dan vele malen hoger.
Wat betreft verzekeringen in algemeen: om je zaken te verzekeren moet je je domicilie in Nederland hebben. Zo heb ik alle verzekeringen om moeten zetten naar een Duitse maatschappij, zo ook mijn all risk verzekering.
Heb eens een auto opgehaald op trailer en opgehaald door zelf terug te rijden. Wat ik nu het makkelijkste vond ben ik nog niet over uit...
Kan wellicht wat betekenen met mijn Duitse All-risk verzekering...
Onze sponsors