De MINI krijgt wat ie verdient (heeft inmiddels gekregen) Dunlop SP9000 RF
Advies nieuwe zomer banden (run-flat of geen runflat)?
- 320d touring
- BBQ hulpkok
Bericht
Mijn idee:
Ceat --> flutbanden
Michelin --> te duur voor wat je krijgt
blijft over: Pirelli of Bridgetone
Ik zou de goedkoopste van deze twee nemen.
Ceat --> flutbanden
Michelin --> te duur voor wat je krijgt
blijft over: Pirelli of Bridgetone
Ik zou de goedkoopste van deze twee nemen.
- FastBunny
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Heb je ze nu alweer opgegumtHans schreef:Iemand ervaring met deze Bridgestones?!
Moet namelijk alle 4 de banden vervangen en wil deze eens proberen..
dezelfde prijs als de dunlop en ook runflat..
Potenza RE 050 A RFT 205/40 R18 82W runflat, BSW, QZ

- k33z
- Mod virus alert!

Bericht
Ik heb alleen maar goede ervaringen met Bridgestone. Op mijn toenmalige Mini heb ik de normale RE050 gehad (dus nog niet de A, die waren er nog niet en niet runflat). Was er erg over te spreken. Op droog zijn veel banden wel goed, maar vooral in het nat kwam deze band positief naar voren.
Daarna heb ik een set Toyo's gehad, die waren VEEL minder in natte omstandigheden.
Kortom, lekker die Bridgestones nemen. Slijten wel hard trouwens. Ik denk niet dat ik de 15.000 ga halen.
Daarna heb ik een set Toyo's gehad, die waren VEEL minder in natte omstandigheden.
Kortom, lekker die Bridgestones nemen. Slijten wel hard trouwens. Ik denk niet dat ik de 15.000 ga halen.
- k33z
- Mod virus alert!

Bericht
Dat is zeker waar 
Maar mijn advies, koop GEEN runflat. Gooi zo een pompsetje achterin voor de hoge nood.
De overstap van runflat naar non runflat was toen echt een dag en een nacht verschil op mijn Mini. Misschien lijkt het heel even dat het minder is, door de vreselijk harde wang van de Runflats lijkt het iets directer te sturen. Iets van die directheid zal je verliezen, maar je krijgt er, zeker in de regen, veel meer grip voor terug.
Maar mijn advies, koop GEEN runflat. Gooi zo een pompsetje achterin voor de hoge nood.
De overstap van runflat naar non runflat was toen echt een dag en een nacht verschil op mijn Mini. Misschien lijkt het heel even dat het minder is, door de vreselijk harde wang van de Runflats lijkt het iets directer te sturen. Iets van die directheid zal je verliezen, maar je krijgt er, zeker in de regen, veel meer grip voor terug.
- Hans
- Volledig MINI minded!

Bericht
Ik koop zeker wel een runflat.. heb het geprobeert die non runflat maar dan zijn de wanden te zacht.. hij gaat rollen over de wangen
De mini en zeker de GP is ontwikkeld voor runflats.
Maar zie deze test en ik ga weer twijfelen..
[web] http://www.tirerack.com/tires/surveyres ... sp?type=MP [/web]
Maar zie deze test en ik ga weer twijfelen..
[web] http://www.tirerack.com/tires/surveyres ... sp?type=MP [/web]
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Ja, met Toyo's...Hans schreef:Ik koop zeker wel een runflat.. heb het geprobeert die non runflat maar dan zijn de wanden te zacht.. hij gaat rollen over de wangen![]()
Hans schreef:De mini en zeker de GP is ontwikkeld voor runflats.
Onze sponsors