Nu de lente alweer in het zicht komt en de temperatuur stijgt krijg ik al aardig zin om binnenkort de mini eens een goede poetsbeurt te geven. Ik heb al één en ander gelezen over het verzorgen van de mini en heb ontdekt dat producten van het merk Merguiars vrij goed zijn. Nu ben ik niet van plan om 8 uur te gaan poetsen maar wil het Sje wel even goed verzorgen. Hier mijn plan:
1) Ik ben van plan om het INTERIEUR gewoon met een doekje en allesreiniger te doen (dashboard + harde plastics), voor de lerenstoelen wil ik een leerproduct gebruiken. Weet iemand welke goed is? Het gaat om zwarte leren sportstoelen die voor mijn gevoel wat 'uitdrogen'. Het leer zal dus even opnieuw gevoed moeten worden.
2) Dan de BUITENKANT, ik ben echt een noob op dit gebied maar had al gelezen dat het belangrijk is eerst overtollig vuil met water af te spoelen, ivm met krassen als je meteen de spons gaat gebruiken. Vervolgens een schoonmaak product van Merguiars en met een spons wassen. Is hier een goede tactiek voor of gewoon ouderwets vegen met die boel?

De velgen misschien even met een velgenreiniger ...
3) Tevens wil ik de auto WAXEN, zodat hij er net zo glimmend uitziet als toen we hem kregen

Het zou mooi zijn als iemand hier ook iets zinnigs over kan zeggen ...
Kortom: het hoeft geen extreme poetsbeurt te worden met honderd euro aan schoonmaak spullen, maar een beetje verzorgen op een fatsoenlijke manier in niet al te veel tijd. Wie kan mij hiermee helpen? Zweert iedereen bij Meguiars of zijn er ook andere / goedkopere oplossingen? Turtle wax?
PS. ik las ook iets over 10% korting op schoonmaak producten bij de Automat als je zegt dat je bij de miniclub zit?