Hulp gezocht bij vervangen keerring versnellingsbak

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
pimpstar
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Hulp gezocht bij vervangen keerring versnellingsbak

29 jul 2007, 11:35

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wie kan mij helpen met het vervangen van een keering bij de versnellingsbak.
Graag op hele korte termijn (1 of 2 dagen) aangezien de olie nu uit mijn versnellingsbak lekt.

Ik ben a-technisch en dus afhankelijk van mensen die handig zijn met sleutelen.

Bijvoorbaat dank,

Pimpstar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

29 jul 2007, 12:12

Ik heb er bij gestaan toen mijn versnellingsbak uit elkaar ging en ik hetzelfde probleem had. Dit doe je niet zomaar 'even'. Ik zou M7 Racing (zie sponsoren) even bellen en vragen wat zij voor je kunnen doen, ze hebben heel veel ervaring met de Cooper versnellingsbakken.

Als je a-technisch bent zou ik er zelf al helemaal niet aan beginnen.
pimpstar
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

29 jul 2007, 13:40

Bedankt voor de reactie.

Er was mij verteld dat alleen de aandrijfas los moest worden gehaald om de keerring te vervangen en niet heel de versnellingsbak.

Dus vandaar dat ik dacht dat het niet heel veel werk zou zijn om deze te vervangen.

Grt Pimpstar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

29 jul 2007, 14:21

De Cooper is inderdaad anders dan de S, misschien is het daadwerkelijk mogelijk om te volstaan met het verwijderen van de linker aandrijfas zodat je de deksel van de koppeling kan verwijderen, maar koppeling en vliegwiel moeten er ook af om bij de keringen te komen. De motor hangt daar via een steun ook aan het chassis, die moet er ook af dus je moet een takel hebben om je motor aan te hangen (of een krik onder de motor), anders valt je motor naar beneden.

Heb je de keringen al besteld want sommige dealers doen moeilijk om die los te bestellen aangezien er eigenlijk geen apart bestelnummer van is (zie realoem.com).

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”