Hallo,
na het openbreken van het klepje voor de tankdop, is de tankdop van een Mini zo los te draaien met alle gevolgen (benzinediefstal ). Dit is mijn Mini Cooper (van mei 2003) afgelopen weekend overkomen. Nu ben ik opzoek naar een tankdop die ik kan afsluiten met een sleutel. Het klepje voor de tankdop laat ik dan (bij afsluiten auto) niet meer automatisch vergrendelen, zodat er bij een mogelijke volgende keer geen schade is. Het tankdopklepje moet nu namelijk ook gerepareerd worden . BMW/Mini heeft heeft geen tankdop met sleutel die op de Cooper past. Wie o wie, kan mij verder (op weg) helpen en weet een (type) <B>af te sluiten tankdop</B> (dus af te sluiten met een sleutel) die op de Mini Cooper past?
Many Thanks,
PaW
Nee ik ook niet maar is zoiets geen universele opening (standaard formaat enzo)? Dat zou ik even bij de dealer navragen. Als het zo is dan zou je bij veel andere automerkendealers zo'n ding kunnen halen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
MINI zelf heeft er inderdaad geen, misschien BMW ?, als het een universele maat is, is de aftermarket misschien een optie, of anders een tankdop (i.p.v. klepje) van een S.
Dit is volgens mij moeilijker open te breken en staat nog mooier ook.
blijf toch nog opzoek naar een afsluitbare tankdop van een ander merk (dan BMW/Mini, want die heeft dat niet volgens Mini service-center). Vind 'n tankdop van een S ook best mooi, maar niet op een/mijn zwarte mini.
Dus, als iemand weet welk type met sleutels afsluitbare tankdop op een Cooper past, dan hoor ik dat nog steeds erg graag.