Onlangs mijn MINI van Stage II laten voorzien door Beek. Daarnet hoorde ik na het starten mijn riem piepen. Dit gaat na een paar minuten weg.
Is dit normaal en verdwijnt dit na verloop van tijd, m.a.w. moet ik de combinatie riem+pully even inrijden (rekt de riem nog wat uit)?
Pully+riem inrijden?
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heel slecht, als dit 't geval is en zou ik je willen adivseren z.s.m. terug te gaan om de juiste spanning te laten aanbrengen!
Re: Pully+riem inrijden?
Naar mijn bescheiden mening duidt dit op een te lage spanning van je riem.Nexus schreef:Onlangs mijn MINI van Stage II laten voorzien door Beek. Daarnet hoorde ik na het starten mijn riem piepen. Dit gaat na een paar minuten weg.
Is dit normaal en verdwijnt dit na verloop van tijd, m.a.w. moet ik de combinatie riem+pully even inrijden (rekt de riem nog wat uit)?
Heel slecht, als dit 't geval is en zou ik je willen adivseren z.s.m. terug te gaan om de juiste spanning te laten aanbrengen!
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Volgens mij piept die van mij ook wel eens.. zonder dat die ooit veranderd of aangezeten is.. Kan geen kwaad, je heb toch de kortere riem gekregen van Beek? Want de compressor is er niet vanaf geweest dus kan niet aan de spanning liggen.. Als je eenmaal gaat tunen krijg je steeds meer bijgeluiden.. rij maar eens met die van Berthil mee 

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je had er toch een nieuwe riem bij gekregen van Beek?
De riem kan niet op spanning gebracht worden want er zit geen verstelbare spanner op, alleen een spanner met een hele dikke veer die nu dan op zijn einde moet staan omdat de riem te lang is als het piepen komt door een slippende riem. Met een zaklantaarn is te zien hoeveel 'gaatjes' er te zien zijn op de spanner. Dat moet minimaal 1 gaatje zijn, anders is de spanning net optimaal.
Ik kan me echter niet voorstellen dat Beek er een te lange riem heeft opgezet, ik neem dus aan dat het 'nieuwigheid' is en het even de kans geven om vanzelf weg te gaan. Als de riem trouwens zou slippen merk je dat wel met optrekken want dan heb je plotseling wat minder vermogen omdat de compressor dan even stilstaat.
De riem kan niet op spanning gebracht worden want er zit geen verstelbare spanner op, alleen een spanner met een hele dikke veer die nu dan op zijn einde moet staan omdat de riem te lang is als het piepen komt door een slippende riem. Met een zaklantaarn is te zien hoeveel 'gaatjes' er te zien zijn op de spanner. Dat moet minimaal 1 gaatje zijn, anders is de spanning net optimaal.
Ik kan me echter niet voorstellen dat Beek er een te lange riem heeft opgezet, ik neem dus aan dat het 'nieuwigheid' is en het even de kans geven om vanzelf weg te gaan. Als de riem trouwens zou slippen merk je dat wel met optrekken want dan heb je plotseling wat minder vermogen omdat de compressor dan even stilstaat.
- kamiel
- Be Mini
Bericht
ik hoop niets ernstigs?? je schreef dat bij het instaleren van alta pulley, het hele motorblok gekanteld word om bij de pulley te komen, ik hoop dat daar niets verkeerd is gegaanNexus schreef:Ik heb 't sindsdien niet meer gehoord.
Wel zaterdagavond ineens toerenafhankelijk tikken (tak tak tak) onder 't rijden, best hard (je hoorde het onder 't rijden). Vanavond eens kijken wat dat was...

- Nexus
- Bijna verslaafd
Bericht
Niet meer gehoord. Een MINI maakt wel vaker rare geluidjes dus ik kijk er niet meer heel vreemd van op 
Heeft waarschijnlijk niks met de pulley te maken. Sinds ik m'n oliepeil heb gecontroleerd (was richting minimum) en had bijgevuld heb ik 't niet meer gehoord. Mogelijk dus combinatie oliedruk + hydraulische klepstoters.

Heeft waarschijnlijk niks met de pulley te maken. Sinds ik m'n oliepeil heb gecontroleerd (was richting minimum) en had bijgevuld heb ik 't niet meer gehoord. Mogelijk dus combinatie oliedruk + hydraulische klepstoters.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors