Zoals jullie weten heb ik een nieuwe motorkap op mijn auto, door meneer bloempot van 5 hoog.
Verder allemaal leuk en ziet er OEM mini uit(mini kap en mini lak), behalve hoe de kap er op zit. Kennelijk zit er tussen de kappen marginaal verschil en moet deze dus gesteld worden, zodat alle naden mooi strak aansluiten.
Omdat het schadebedrijf kennelijk moeite heeft met het stellen van de kap zou ik graag wat tips van jullie te horen krijgen, zodat ik ze gericht aan de slag kan zetten.
Het richten van een motorkap is en blijft toch echt vakwerk. Ik weet niet hoe ik bij de scharnieren zelf moet komen. Hij moet namelijk iets omlaag, en de motorkap bevestiging met de scharnier is alleen voor de lengte)(voor of achter verstelling. Wie ow wie (iig berthil, want die heeft die paneeltjes er afgehaald) weet hoe en wat je met die scharnieren kan stellen op de plek waar ze aan de auto vastzitten. Ik weet dan je hem voor prima kan stellen, maar achter is moeilijk.
Wie kan me dus wat vertellen over het in de hoogte stellen van de kap?? Wil die gasten maandag ff gericht aan de slag sturen. Liever de dealer natuurlijk, maar ze moeten een kans krijgen het te herstellen.
Gr,
PP
Stellen motorkap
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Even met gezond verstand kijken met welke schroeven waar de kap vast zit denk ik.
Zelf heb ik al eens de voorste sloten wat hoger gezet zodat de kap wat hoger zit aan de voorkant. Je kan dan het beste met stift de oude positie markeren en de schroeven waarmee de voorste sloten vastzitten losdraaien en het geheel wat verschuiven en weer vastzetten. Aan de markering moet je dan kunnen zien hoe ver het verschoven is. Op dezelfde wijze de schroeven bij het raam markeren en wat losdraaien. Het liefst daar wel met zijn tweeën zijn zodat iemand de kap kan vasthouden.
Zelf heb ik al eens de voorste sloten wat hoger gezet zodat de kap wat hoger zit aan de voorkant. Je kan dan het beste met stift de oude positie markeren en de schroeven waarmee de voorste sloten vastzitten losdraaien en het geheel wat verschuiven en weer vastzetten. Aan de markering moet je dan kunnen zien hoe ver het verschoven is. Op dezelfde wijze de schroeven bij het raam markeren en wat losdraaien. Het liefst daar wel met zijn tweeën zijn zodat iemand de kap kan vasthouden.
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja dat kunnen die gasten denk ik al niet (gezond verstand). Maar waar kan je de kap in hoogte verstellen. Hoe kom je bij de basis van de scharnieren, want ik denk dat je er zo bij kan komen om de boel te verstellen in hoogte. De scharnieren die je aan de kap zelf ziet zitten zijn de bevestiginggen alleen voor de lengte verstelling. Nu de hoogte nog
.
Morgen hopelijk een bevredigend resultaat, duim voor me

Morgen hopelijk een bevredigend resultaat, duim voor me
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors