Uitlaat cooper s op cooper

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Murcie
Enthousiast
Enthousiast

Uitlaat cooper s op cooper

13 okt 2007, 08:20

Heb een aero kitje op mijn BRG cooper + uitlaat van cooper S voor achterbumper aero, heb hier al eens iets van gelezen dat r vermogensverlies kan optreden en dat het lastig passend te maken is??? misschien betr om een ander recht uitlaat spruitstuk te monteren op de cooper S uitaat??? of wat kan ik het beste doen?? dank je gasten ciao.....
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 okt 2007, 09:05

Hoi murcie, ik weet niet waar je dit gelezen hebt maar het lijkt me erg sterk. De motor van de cooper is redelijk aan die van een cooper s. Alleen zit er een compressor op. Er zijn al veel mensen hier bij de club die een S uitlaat gemonteerd hebben.
Montage zal iets lastiger zijn, omdat het bij een cooper maar op 1 punt bevestigd is en de uitlaat rechts zit. Bij een S zit die in 2 ophangpunten bevestigd en in het midden. Maar alles is te maken.
MaVaEe
Koeien-teller

13 okt 2007, 10:11

Ik heb er nu een week een S-uitlaat onder en merk geen verschil! :)
Het monteren kan wat lastig zijn maar bij mij ging het op de oude uitlaat lossnijden redelijk goed! ;)
Afbeelding
Murcie
Enthousiast
Enthousiast

13 okt 2007, 12:11

Ok goed om te weten kun je mij vertellen wat je precies bedoeld met uitsnijden?? dat zwarte plastic kapje moet weg toch!? anders past die 2de uitlaat er toch nooit onder?? th gr murcieMaVaEe
MaVaEe
Koeien-teller

13 okt 2007, 12:15

Murcie schreef:Ok goed om te weten kun je mij vertellen wat je precies bedoeld met uitsnijden?? dat zwarte plastic kapje moet weg toch!? anders past die 2de uitlaat er toch nooit onder?? th gr murcieMaVaEe
Die zwarte bak moet er onder vandaan maar dat is niet zo moeilijk. Het probleem bij mij was dat de bouten van de flens helemaal aan elkaar geroest waren en dat de oude uitlaat er onder vandaan gesneden is. Op dit punt was ik dus blij dat ik op een brug in een garage stond met de nodige apparatuur. Weet dus waar je aan begint als je het thuis op de stoep wilt doen! ;)
Afbeelding
Murcie
Enthousiast
Enthousiast

13 okt 2007, 12:25

Ok thanx dat is duidelijk een brug heb ik al, so lets give it a try grMaVaEe

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”