Hallo allemaal,
Sinds gisteren ineens een vreemde geur in mijn MCS terwijl ik weer eens in de file stond. Toen ik de luchtstroom wat harder zette leek het in eerste instantie minder te worden, maar dat was van korte duur. Vanmorgen toen ik wegreed verspreidde deze geur zich na een minuut of 5 weer opnieuw. Nu wordt het alleen steeds erger en begint mijn voorruit zelfs te beslaan. Als ik de climate control uitschakel komt er waterdamp uit mijn luchtroosters. Ook de onaangename geur lijkt daar vandaan te komen.
Ik gebruikt de climate control vrijwel dagelijks, nooit geen problemen mee gehad...
wie weet wat er aan de hand is?
Climate contol probleem
- Knuckles
- Mod virus alert!
Bericht
Heb je de airco weleens eens een servicebeurt gegeven ? Dat moet wel gedaan worden om het airco systeem te reinigen en bij te vullen. Wat ik vaak doe (ik heb dan wel handmatige airco) is +/- 10 minuutjes voordat ik op bestemming ben de airco uitzet en gewoon de blower aan laat. Als het echt warm is natuurlijk ff n raampie open. Je airco trekt nl vocht uit de auto en 'slaat dat op'. Het ontrokken vocht blijft in het systeem zitten en komt er weer uit als de airco uitstaat (dus ook als de auto uitstaat). Met als gevolg een 'zweetsokken'geur en beslagen ramen.
Lang verhaal, kort: Ik denk dat een servicebeurtje nodig is en regelmatig laten luchten
Lang verhaal, kort: Ik denk dat een servicebeurtje nodig is en regelmatig laten luchten

Al is je auto nog snel!! Tis geen MINI...
- Ronald 1206
- Nieuw Lid
Bericht
ik ben er achter...vandaag even naar de dealer gereden, het blijkt een kapotte kachelradiator te zijn. Het wordt een redelijk duur grapje: ongeveer 425 euro :(
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors