Hallo mensen,
is het normaal dat de temperatuur van de olie temp. meter na 10 min stevig doorrijden op ongeveer 120 graden staat??
Ik heb een cooper s met beek tuning(puley en software).
Na een paar min. rustig rijden loopt de temp. wel weer terug naar ongeveer 100 graden
gr,
Daiel
Olie temperatuur??
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Oef!
Als je je smeerbak tot 130 graden Celcius weet te stoken, doe je je nickname eer aan!
Zie hier een opmerking van Berthil:

Oef!
Als je je smeerbak tot 130 graden Celcius weet te stoken, doe je je nickname eer aan!
Zie hier een opmerking van Berthil:
Berthil schreef:Voordat ik een oliekoeler had zat die ook op zo'n 100 graden, echter op de snelweg bij tempo 150/160 klimt de temperatuur naar 110 graden of hoger als het buiten ook 30+ is.
Sinds ik de oliekoeler er op heb zitten is de temperatuur 15 graden lager, en bij continu flink doortrekken en hoge snelheden (zoals op Zandvoort en de Ring) 110 à 115 graden. Zonder oliekoeler liep dat naar 130 graden wat te warm is.

- speedy
- NMC Legend
Bericht
dat klopt wel, want vandaag toen die ongeveer 120 graden haalde dacht ik ook dat de weg een circuit was en als ik op de snelweg rijd blijft die inderdaad tussen de 90 en de 100 graden.Hans schreef:Op het circuit is die van mij ook 120graden.. op de snelweg 90/100 met flink doorijden, kan natuurlijk ook aan mijn meters liggen want ik heb het idee dat ze iets te weinig aangeven.
- Rafmaninov
- Nieuwsgierig
Bericht
Hangt ervan af welke olie je hebt. Als het een C3-olie is kan je gerust tot 150 °C gaan. In sommige andere gevallen is 120 °C al te veel.speedy schreef:![]()
![]()
, dus 120 graden kan geen kwaad?
- Rafmaninov
- Nieuwsgierig
Bericht
Wel als ik 220 km/h of meer rij raak ik makkelijk aan 140 °C. Maar het gaspedaal wordt dan ook flink gevloerd.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors