Repareren 2 delige velgen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Repareren 2 delige velgen

27 nov 2007, 22:14

Helaas van de zomer schade aan één velg gereden en een oppervlakkige schade aan een andere velg. Deze wil ik repareren.
Nu maak ik me alleen zorgen over het feit dat ze na reparatie er niet meer precies hetzelfde uit zien als de andere twee.
De randen hebben namelijk een aparte finish.

Dit kreeg ik als reactie van de velgenboer: Wheeltrim
Voorzover ons bekend zijn de randen van de 2-delige Minivelgen
afgedraaid/gepolijst op een draaibank mbv. diamantbeitels. Enige reparatieoplossing is de harten te demonteren, de randen opnieuw af te
draaien/polijsten en daarna opnieuw blank te lakken. Tot slot de harten weer
monteren.

Het blank lakken kan dmv. natlak spuiten of blank poeder coaten. Natlak is een fractie helderder en gladder tov. poeder coaten, maar
uitermate kwetsbaar met name met het oog op remstof en steenslag. Poeder coaten is vele malen sterker, zeker 8-10x zo dik, en niet duurder dan
natlak. Bovendien is de hechting aanmerkelijk beter dan natlak (geeft dus
minder risico bij monteren van de banden).
Klanten kiezen dus eigenlijk altijd voor poeder coaten

Prijs totaal EUR 120,00 incl. btw/stuk. Demonteren/monteren/balanceren banden EUR 35,00/stuk incl. btw.b
Wel duur. Wie heeft er er ervaring met deze manier van repareren en het feit dat je dus maar twee tweedelige wielen laat doen ipv vier. tevens zal ik maar 1 velg laten doen en de ander alleen laten polijsten.
Graag tips enz enz. Als ik zo veel geld uitgeef dan wel goed.

Gr,

PP
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 nov 2007, 09:09

Kost je bij de velgen dokter in Uden 45 euro :wink: .
Heb daar zelf ook twee velgen laten repareren en het resultaat is super!!(je denkt eerst dat het nooit meer te maken is)
Je moet de velg zonder band en schoon aanleveren.

gr,

Speedy
luc
One wheel wonder
One wheel wonder

28 nov 2007, 20:52

heb deze zomer mijn 4 r90 gedemonteerd buitenringen zilver gepoederlakt en de binnenste sterren parelmoerwit gespoten
perfect resultaat

Greetz Luc
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 dec 2007, 16:25

Heb ff een offerte aangevraagd voor de twee wielen bij wheeltrim. Voor 310 eurie :s worden de banden er afgehaald, de velgharten gedemonteerd, de randen afgedraaid, gepolijst en met blanke lak gepoedercoat + banden weer gemonteerd en gebalanceerd. Dit is dan wel topwerk, maar kan dit nu niet goedkoper. Probleem is wel dat develgendokter en piet huppeldepup zo ver weg zijn van amsterdam. Die tijd en kosten ga ik dan ook meerekenen. Meer adresjes???

Gr,

PP
speedy
NMC Legend
NMC Legend

02 dec 2007, 00:00

wheeltrim is inderdaad wel super kwaliteit!!! dus weet je wel wat je voor 310 euro krijgt 8) .
gewoon daar doen weet je zeker dat het goed is :wink: .

of velgen dokter in Uden
luc
One wheel wonder
One wheel wonder

02 dec 2007, 10:33

Is inderdaad mooi resultaat enkel dat de blankelak er na een tijdje afkomt.
Probleem is dat de blankelak zeer slecht hecht op de gepolijste ondergrond en dus na een tijdje het alu begint te oxyderen en je weer van voor af aan kan beginnen

Greetz Luc
coendek
Stoepsleutelaar

02 dec 2007, 10:39

Bij wheeltrim denken ze dat ze de koning zijn en dat ze een monopolie hebben.. ze zijn niet goed wijs.. er zijn VEEL andere bedrijven die het ook goed kunnen...

Wint had ook een goed adres!!!! en betaalbaar ook!!

Ik moet binnenkort ook met 1 velg dusse... Keep us posted!! ;)

Coen
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 dec 2007, 12:00

luc schreef:Is inderdaad mooi resultaat enkel dat de blankelak er na een tijdje afkomt.
Probleem is dat de blankelak zeer slecht hecht op de gepolijste ondergrond en dus na een tijdje het alu begint te oxyderen en je weer van voor af aan kan beginnen

Greetz Luc
Gebruik je velgenreiniger? Sommige velgenreiniger is ZO agressief, dat vreet door je laklaag heen!! Daarna begint de oxidatitie. Bij gebruik van velgenreiniger, die zooi er kort op laten zitten en SUPER goed naspoelen!!!

marss
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 dec 2007, 20:26

Heb er nog geen last van gehad, BTW ze poedercoaten die randen en dat blijft supergoed zitten hoor.
Maar inderdaad is 310 eurie echt een sloot geld. Als iemand een ander adresje weet dat ook top kwaliteit kan leveren voor een iets kleiner prijsje. Ik hou me aanbevolen.

Gr,

PP
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

07 dec 2007, 19:29

Hespo in zevenhuizen gaf me een offerte voor 100 euro/velg all in. De BMW dealer gaf me rond de 120 per velg, die besteedt het uit dan. Dit is zonder blanke lak poedercoat, omdat dat de glans van je gepolijste rand minder maakt en dus de hele functie van die gepolijste rand verloren gaat.

Hespo levert topkwaliteit. Veel goedkoper dan 100 ekkies krijg je het niet. En als je 2 velgen laat doen, veel verschil met de andere 2 ga je niet zien. Tenzij die andere 2 niet meer in normale staat verkeren uiteraard.
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 dec 2007, 21:37

Dank voor je tip. Ik zal hun ff contacten. Maarre de standaard mini 2 delige velgen zijn wel voorzien van een lak of poedercoat lak. Kan het zelf weten, want heb bij een wiel alleen de lak er af gereden en met polijsten ging het veel meer glimmen, omdat ik de lak er af gepolijst had.

Gr,

PP

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”