Nu maak ik me alleen zorgen over het feit dat ze na reparatie er niet meer precies hetzelfde uit zien als de andere twee.
De randen hebben namelijk een aparte finish.
Dit kreeg ik als reactie van de velgenboer: Wheeltrim
Wel duur. Wie heeft er er ervaring met deze manier van repareren en het feit dat je dus maar twee tweedelige wielen laat doen ipv vier. tevens zal ik maar 1 velg laten doen en de ander alleen laten polijsten.Voorzover ons bekend zijn de randen van de 2-delige Minivelgen
afgedraaid/gepolijst op een draaibank mbv. diamantbeitels. Enige reparatieoplossing is de harten te demonteren, de randen opnieuw af te
draaien/polijsten en daarna opnieuw blank te lakken. Tot slot de harten weer
monteren.
Het blank lakken kan dmv. natlak spuiten of blank poeder coaten. Natlak is een fractie helderder en gladder tov. poeder coaten, maar
uitermate kwetsbaar met name met het oog op remstof en steenslag. Poeder coaten is vele malen sterker, zeker 8-10x zo dik, en niet duurder dan
natlak. Bovendien is de hechting aanmerkelijk beter dan natlak (geeft dus
minder risico bij monteren van de banden).
Klanten kiezen dus eigenlijk altijd voor poeder coaten
Prijs totaal EUR 120,00 incl. btw/stuk. Demonteren/monteren/balanceren banden EUR 35,00/stuk incl. btw.b
Graag tips enz enz. Als ik zo veel geld uitgeef dan wel goed.
Gr,
PP