Ook dat nog!

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Thegreenery
Enthousiast
Enthousiast

Ook dat nog!

27 dec 2007, 18:32

Heb ik net de nieuwe radiateur opgehaald. Ga ik deze monteren. Controleer ik nog even voor het monteren van de ventilator de ventilator weerstand (gate blokje) en wat blijkt.....is deze kapot. De weerstandsdraad is gebroken en dit kasje (incl. relais) is alleen te koop als 1 geheel met ventilator. Kassa!! GGGrrrrrrrrrr @#$&#$#@!!!!!!!!!!!
Zo dat moest ik even kwijt.
maus105
Bonkey

28 dec 2007, 17:06

mooi is dat klote man
sterkte :wink:
CTMINI
4 op een rij!
4 op een rij!

28 dec 2007, 22:44

Probeer het onderdeel eens bij een autodemontage bedrijf te krijgen........scheelt wellicht een aantal euro's.

Heb in het verleden weleens met deze site gewerkt www.onderdelenlijn.nl en werkt goed.
Vult in wat je zoekt en heeft een demontage bedrijf dit liggen nemen ze via de mail of tel. contact met je op.
Thegreenery
Enthousiast
Enthousiast

29 dec 2007, 00:13

Heb het klusje klaar. Een dag en een 100 km verder.
Het probleem begon met een lekkende radiateur. Na deze op Markplaats te hebben gevonden voor 40,- euro (meevaller!! kost nieuw 220,- euries) wilde ik deze gaan monteren maar kwam tot de conclusie dat dus de weerstand van de ventilator kapot was.
Bij 2 BMW dealers geweest en deze konden mij helaas alleen maar vertellen dat de weerstand niet los te koop was en men een complete ventilator kon bestellen. Ook de weerstands waarde staat niet in de werkplaatshandboeken.
De radiateur fabriek en 2 airco inbouwbedrijven konden mij helaas ook niet helpen.
Hierna ben ik maar zelf aan de slag gegaan en heb de weerstand tijdelijk met tin aan elkaar gesoldeerd zodat ik de waarde kon meten (0,7 Ohm). Op naar de electronica handel en daar een 50W R68 weerstand gehaald.
Mooi koelplaatje gemaakt, de weerstand aangesloten op de aansluiting van de oude weerstand ff testen en........het werkt!!
Na een dag werken toch weer mooi 195,- euries uitgespaart!!!

Oude kapotte weerstand,
Afbeelding

Plek oude weerstand,
Afbeelding

Nieuwe weerstand,
Afbeelding

Nieuwe weerstand geplaats in ventilator huis,
Afbeelding
CTMINI
4 op een rij!
4 op een rij!

29 dec 2007, 00:21

:D :D :D
Thegreenery
Enthousiast
Enthousiast

30 dec 2007, 11:07

Advies dat ik mee kreeg van de radiateur fabriek. Wanneer deze weerstand kapot is gaat de ventilator niet draaien wanneer de airco aan staat. De druk in de airco loopt dan aardig op (22bar). Hierdoor zal de airco het zwaar te verduren hebben en eerder kapot gaan. Dus ff checken.

Vooral bij: oudere auto's, veel km, veel pekel.

Je kan controleren of de ventilator aan slaat bij een koude motor met de airco aan. Deze zal na +/- een min met een laag toerental gaan draaien. Wanneer dit niet het geval is zal de weerstand kapot zijn (zoals in mijn geval).
Laatst gewijzigd door Thegreenery op 30 dec 2007, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
4 op een rij!
4 op een rij!

30 dec 2007, 16:53

Klopt , heb dezelfde ervaring gehad en idd was het vrij prijzig bij de dealer.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”