Reinigen van cabrio

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
llaura
Enthousiast
Enthousiast

Reinigen van cabrio

07 jan 2008, 22:08

Hee allemaal,

Ik heb eventjes een vraag waar ik zelf niet echt het antwoord op kan vinden, en hoop dat jullie mij misschien verder kunnnen helpen. (geen idee of dit onderwerp hier al ergens op het forum voorkomt, ik kreeg het iig niet gevonden).
ik ontvang binnenkort mijn mini cabrio.. ik heb alleen geen flauw idee hoe ik het dak moet reinigen. en wat wel en niet mag.
ik heb wel begrepen dat ik niet meer in de wasstraat mag en geen wax mag gebruiken? bestaan er speciale producten voor de kap? verder nog tips voor goede schoonmaakproducten (zowel dak, als heel de auto zelf) of handelingen?

Alvast bedankt :roll:

llaura
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2008, 22:45

Hoi Llaura,

Alvast gefeliciteerd met je mooie Cabrio! 8)

Mijn eerste idee om je kap schoon te HOUDEN is DEZE van Autoglym. :)

Met vriendelijke groet,
Roy
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2008, 22:56

Roy, houd je mond 8) .
Wassen met meguiars, en niets doen aan de kap. Af en toe een beetje met de hogedruk spuit erver heen in de plaatselijke handwasstraat. gaat allemaal prima.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2008, 23:03

Autoglym is toch hetzelfde als vet op je auto smeren of niet....of waar heb ik dat gehoord van iemand.... :mrgreen:
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2008, 23:06

kwiebje schreef:Autoglym is toch hetzelfde als vet op je auto smeren of niet....of waar heb ik dat gehoord van iemand.... :mrgreen:
Daar wordt Rob van de smaak politie niet vrolijk van......
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

07 jan 2008, 23:06

hahahahaha uhm Prot :''O sowwy krijg het er niet uit.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2008, 23:09

Ik mis iets hier?

:s

BlonT wil wat zeggen van een klein bedrijfje in Moergestel.
Maar ze mag niet met d'r mond vol praten.

:wink:
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2008, 23:13

Geef het meisje eens gewoon antwoord!! Doe niets aan je kap dan blijft ie het mooist.
llaura
Enthousiast
Enthousiast

08 jan 2008, 01:10

mini7benno schreef:Geef het meisje eens gewoon antwoord!! Doe niets aan je kap dan blijft ie het mooist.
oke dank je! :)
is om de zoveel tijd ook niet iets van een speciale reiniging ofzo nodig?
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jan 2008, 10:49

Ik heb bij het plaatselijke poetsbedrijf een spulletje gehaald, geen flauw indee wat het is zit geen etiket op het fles maar blijft wel mooi zwart ook op de vouwen.

Stuur een een mailtje naar hbest in alkmaar. En post dan z'n antwoord ff hiero :lol:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jan 2008, 14:12

Meguiars M-7116 Canvas Cleaner
Effectief reinigen van uw canvas oppervlak. Ideaal voor het verwijderen van zwarte vlekken en ander vuil. Niet alleen voor zonneschermen of topjes maar ook zeer geschikt voor cabriodaken en boot/autohoezen. Eenvoudig in gebruik, alleen op sproeien en inwrijven met doek of borstel. Na inwerken afspoelen met water. Doordat de Canvas Cleaner biologisch afbreekbaar is kan deze ook tijdens uw bootvakantie toegepast worden.

Meguiars M-7221 Canvas Protectant
Canvas Protectant is de manier om uw nieuwe of gereinigde canvas oppervlakken te beschermen tegen water en vuil. U houdt uw bezit langer nieuw en schoon. Makkelijk aan te brengen door de onderdruk staande spuitbus met spraykop. Na opbrengen alleen laten drogen. Maakt het oppervlak water en vuilafstotend en beschermd tegen UV-straling.

Verkrijgbaar bij Meguiars dealer Leko
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

08 jan 2008, 20:01

mini7benno schreef:Roy, houd je mond 8) .
Wassen met meguiars, en niets doen aan de kap. Af en toe een beetje met de hogedruk spuit erver heen in de plaatselijke handwasstraat. gaat allemaal prima.

BENNO, helemaal mee eens. Kap niks aan doen ff spuiten niet vol er op, beetje schuin naar beneden :wink: De mijne is na een jaar nog als nieuw!! Alles wat je erop smeert of spuit koekt alleen maar aan.

Meguiar's NXT generation tech wax( lekker makkelijk uit te poetsen, vrouwenwax :mrgreen: ) af en toe een keertje HBEST Alkmaar en 1x keer per jaar de MINIVERWENDAG :wink:

Succes,
gr, PC
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jan 2008, 21:48

idd, afblijven van die kap. in de zomer als er echt veel stof op hangt kan je best gewoon ff voorzichtig stofzuigen, en als ie echt vuil is voorzichtig afspuiten met hoge druk.

niets met borsteltjes, of schuursponsjes ofzo

als je vogelpoep hebt, dan best zo snel mogelijk verwijderen (afspoelen)

good luck !
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

09 jan 2008, 00:00

ni aan de kap komen dat is het eerste wat ik hoor :s. Ik zat daar vroeger elke keer op met spons en schuim (en eerst je al dat schuim er terug uit kreeg:p) niet in de carwash gaan goh, ik ging daar vroeger altijd mee in. De 6 gaat ook elke week in de carwash onder (al is die kap wel meer kwaliteit dan die van de mini) Uiteindelijk zie ik niet veel sleet op mijn kap. Al ga ik PC haar kap wel inspecteren zondag :P ik doe wel altijd voor de winter een beschermlaag erop. Is product van bmw en kan je kopen bij de dealer.
Afbeelding
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

09 jan 2008, 10:01

Jurgen schreef: Al ga ik PC haar kap wel inspecteren zondag :P

You're Welcome!!! Afbeelding

gr, PC
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”