JA achteraf logisch. Daar komt het meeste water langs tijdens het rijden. Zeker met die heftige regenbuien van de laatste tijd.
Gelukkig word het allemaal weer netjes gemaakt
Gelukkig, alles is weer opgelost. De bestuurdersstoel is eruit geweest, de vloerbedekking eruit. Het lek had toch te maken met een deurrubber bij de dorpel of zoiets. In ieder geval opgelost. Vloerbedekking en matten geshamporelled, alles gedroogd en weer gemonteerd. Ik heb het eerst een dagje aangekeken, maar alles ik kurkdroog en het ruikt weer fris.
En onder garantie
Ik heb vandaag de OEM Driving Lights gemonteerd op de originele manier, dus via de computer van de auto.
Bij het verwijderen van het tapijt aan de bijrijderskant schrok ik me rot. Er stond bijna 1 cm water onder de mat.
Nu lees ik dat dit aan het deurrubber zou moeten liggen, maar is 1 cm water dan niet wat veel?
Ik heb de mat opgetild en er iets onder gelegd, zodat hij kan drogen.
Nu z.s.m. een vochtvreter in de auto, en op zoek naar de lekkage.
En nu maar hopen dat die dan idd waterdicht is en dat ze de oorzaak hebben gevonden. Leuk die geur ook ja. Ik heb 3 maanden rond gereden met een lijk in de achterbak. Tenminste zo rook de auto van binnen.
Groet
Oscar (die 3* terug moest met zijn auto voor dat men het echt had gevonden)
Vandaag al meerdere malen de vloer onder de mat droog gemaakt. Er blijft maar water uit de mat komen.
Was dit bij andere ook?
Staat het water alleen rechtsvoor, of kan het ook nog elders naar toe lopen c.q vandaan komen?
Als ik onder de mat voel dan lijkt het wel of ik in lengterichting tegen de middenconsole en in dwarsrichting bij de voorzijde van de stoel een opstaande rand vol, waardoor het water dus alleen rechtsvoor zou moeten zitten, en ook de lekkage dus daar te vinden moet zijn.
Graag jullie reacties, want dit is echt en vooral niet met dit weer.
Gr. Rini
Heb je de kans je Mini even met het linkerachterwiel hoger (stoep/drempel) te zetten en een uurtje te laten staan met de mat zoals nu op de foto? Krijg je wellicht een hoop water weg.
Het was even droog zojuist dus nog maar even gekeken.
Heb ook aan de rechterzijde achter de bijrijdersstoel gevoeld, maar daar is ook alles kletsnat.
Kunnen de deurrubbers hier ook de oorzaak van zijn?