Ff een vraagje:
Ik heb sinds de led-groupbuy van MR ook ledjes in de hemelbekleding en in de kofferbak. Het ledje in de kofferbak blijft knipperen als ik de motot heb lopen en de klep dicht. Ik zie dan steeds een klein beetje licht flikkeren in mijn achterruit. Als ik de klep open maak gaat het ledje gewoon contine branden. Weet iemand hoe dit kan? Ledjes in de deuren en bij de voeten knipperen niet en die in de hemelbekleding ook niet. En owja, sind ik ook die sidemarkers heb, blijven de stadlichtledjes niet meer nagloeien, maar wel de sidemarker-ledjes zelf??
Hoe kan dat toch allemaal?
Grtz HenkieTenk
Leds
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mmm, dat zal zal het zijn! Dus het is ook niet mijn rechtopstaande voorruit die zo loeit
maus105 schreef:dude duidelijk gevalletje van spoken.heb je slechte dingen gedaan de laatste tijd
![]()
![]()
Mmm, dat zal zal het zijn! Dus het is ook niet mijn rechtopstaande voorruit die zo loeit

- FunkyRAT
- Be Mini
Bericht
het laatste is waarschijnlijk omdat de sidemarkerledjes het eerste stroom krijgen en daarna pas de stadlichten als je dat zo hebt verbonden in het stroomcircuit. Dan krijgen bij motor uit de stadlichten net te weinig spanning door mede doordat de sidemarkers het 'consumeren'. Dit blijkt wel genoeg om de sidemarkers na te latn gloeien.
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
maar ik denk eerder dat het komt omdat de soortelijke weerstand van de LEDs in de sidemarkers kleiner is dan die in het stadslicht. En spanning neemt nou eenmaal de weg van de minste weerstand. Blijven bij jullie de LEDs trouwens continu branden of gaan ze knipperen?
Nu wil ik niet je hele verhaal de grond intrappenFunkyRAT schreef:het laatste is waarschijnlijk omdat de sidemarkerledjes het eerste stroom krijgen en daarna pas de stadlichten als je dat zo hebt verbonden in het stroomcircuit. Dan krijgen bij motor uit de stadlichten net te weinig spanning door mede doordat de sidemarkers het 'consumeren'. Dit blijkt wel genoeg om de sidemarkers na te latn gloeien.

- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb niet echt kaas gegeten van de electronica.....
De sidemarker-leds blijven gewoon continu branden. Heb ze niet zien knipperen. Als de lampen aan zijn branden de leds fel en als alles uit is incl motor en de auto op slot, dan gloeien de leds nog een poosje na. Dit vind ik niet zo erg zolang er niks kapot gaat, het staat wel geinig en is nog veilig ook. Alleen de led in de kofferbak die als een dolle knippert is irritant! Zou dit op te lossen zijn door er een weerstand tussen te zetten? (hoeveel weerstand moet ik dan hebben?)MaVaEe schreef:Nu wil ik niet je hele verhaal de grond intrappenFunkyRAT schreef:het laatste is waarschijnlijk omdat de sidemarkerledjes het eerste stroom krijgen en daarna pas de stadlichten als je dat zo hebt verbonden in het stroomcircuit. Dan krijgen bij motor uit de stadlichten net te weinig spanning door mede doordat de sidemarkers het 'consumeren'. Dit blijkt wel genoeg om de sidemarkers na te latn gloeien.maar ik denk eerder dat het komt omdat de soortelijke weerstand van de LEDs in de sidemarkers kleiner is dan die in het stadslicht. En spanning neemt nou eenmaal de weg van de minste weerstand. Blijven bij jullie de LEDs trouwens continu branden of gaan ze knipperen?
Heb niet echt kaas gegeten van de electronica.....

- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zou iemand mij even kunnen helpen, want wil graag wat led verlichting in mijn auto klussen 
- Klopt het dat de kentekenplaat verlichting c5w is (ook wel festoon genoemd)? Ik heb al op leds-buy.nl gekeken maar begrijp niet hoeveel mm festoon's ik dan moet bestellen....weet iemand dit?
- Wat voor lampjes van leds-buy.nl heb ik nodig voor de voetenruimte?

- Klopt het dat de kentekenplaat verlichting c5w is (ook wel festoon genoemd)? Ik heb al op leds-buy.nl gekeken maar begrijp niet hoeveel mm festoon's ik dan moet bestellen....weet iemand dit?
- Wat voor lampjes van leds-buy.nl heb ik nodig voor de voetenruimte?
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors