Wie weet wat de oorzaak kan zijn van het volgende ?
Sinds een aantal weken trekt onze S een soort van golvend op bij niet vol gas optrekken.
Kan het niet stotteren noemen, het is net alsof je met het gas pedaal aan het spelen zou zijn dus golvend optrekken en dus niet in een vloeiende lijn. Bij vol gas optrekken merk ik niets vreemds. Dat golvend effect begint voornamelijk vanaf 2500 rpm bij niet volgas en uit zich het ergste in de 2e versn. in de 3e versn. voel je het soms ook nog wel wat, in de 4e 5e 6e versn. is het weg.
Wie heeft er een idee wat dat veroorzaakt ??
Grtz.
Theo.
Probleemje Cooper S
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je bedoelt dat ie inhoud, zo noemen ze dat. Schokkerig bij ligt gas geven.
Kan echt 1000-en oorzaken hebben. Heeft ie onlangs een beurtje gehad?? Dat helpt meestal.
Mogelijke oorzaken.
- Bougies versleten
- ontsteking niet goed meer(verdelen, rotor enz)
- Vuil luchtfiler
enz enz enz.
Kan niet direct en oorzaak noemen, maar hij loopt dus gewoon niet optimaal. FF langs de stealer denk ik
Gr,
PP
Kan echt 1000-en oorzaken hebben. Heeft ie onlangs een beurtje gehad?? Dat helpt meestal.
Mogelijke oorzaken.
- Bougies versleten
- Vuil luchtfiler
enz enz enz.
Kan niet direct en oorzaak noemen, maar hij loopt dus gewoon niet optimaal. FF langs de stealer denk ik
Gr,
PP
- CTMINI
- 4 op een rij!
Bericht
Bij slechte bougie's of iets met de onsteking dan stotterd een auto echt dat doet die dus niet.
Heeft 2500 km geldeden een beurt gehad met nieuwe L.F. element, auto heeft nog maar 37.000 km gelopen, hoeft bij dergelijke km.st. geen bougie's vervangen te worden voorzover als mij bekent is.
PPCS schreef:Je bedoelt dat ie inhoud, zo noemen ze dat. Schokkerig bij ligt gas geven.
Mogelijke oorzaken.
- Bougies versleten
- Vuil luchtfiler
enz enz enz.
Gr,
PP
Bij slechte bougie's of iets met de onsteking dan stotterd een auto echt dat doet die dus niet.
Heeft 2500 km geldeden een beurt gehad met nieuwe L.F. element, auto heeft nog maar 37.000 km gelopen, hoeft bij dergelijke km.st. geen bougie's vervangen te worden voorzover als mij bekent is.
- Minilex
- 4 op een rij!
Bericht
Ik heb ooit iets soortgelijks gehad bij een Alfa 164, daar zat het probleem in de Lampda(geen idee hoe je het spelt) sensor.
Als je flink had doorgereden dan was de sensor van streek en ging het motormanagement tijdens het accelereren continu de boel bijsturen.
Na het vervangen hiervan was het probleem opgelost, misschien een soortgelijk probleem??
Als je flink had doorgereden dan was de sensor van streek en ging het motormanagement tijdens het accelereren continu de boel bijsturen.
Na het vervangen hiervan was het probleem opgelost, misschien een soortgelijk probleem??
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Lambda kan zeker ook ja. Deze meet de kwaliteit van de uitlaatgassen om zo de computer het ideale mengsel te laten berekenen. Als ie niet goed meet, dat gaat de motor verkeerd lopen. Het heeft denk ik iets met de electronika te maken, maar wat blijft echt giswerk. Laat de dealer m ff uitlezen en er naar kijken, want vanaf hier kunnen het wel 15 dingen zijn.
Gr,
PP
Gr,
PP
- minibandit
- Mod virus alert!
Bericht
ontsteking is electronisch, dus die zaken heb je gelukkig niet meer in de huidige mini's !
verdeler en rotor kan je al uitsluiten...PPCS schreef:Je bedoelt dat ie inhoud, zo noemen ze dat. Schokkerig bij ligt gas geven.
Mogelijke oorzaken.
- Bougies versleten
- Vuil luchtfiler
enz enz enz.
Gr,
PP

ontsteking is electronisch, dus die zaken heb je gelukkig niet meer in de huidige mini's !
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik dacht dat de eerste lambda het motormengsel stuurt in 'closed loop', de tweede is een lambda meting om te controleren of de katalysator zijn werk nog goed doet.
De motor draait alleen in closed loopt bij warme motor en niet teveel belasting van de motor. In closed loop wordt dus het mengsel geregeld via de lambda sensor.
Ik zie aan mijn ScanGauge dat mijn Mini al heel snel in open loop gaat bij 60 a 70% berekende motorbelasting, dan wordt het mengsel niet meer geregeld door de lambda maar via opgeslagen tabellen in de software en merk je dus een kapotte lampda niet.
Misschien kun hierdoor achterhalen of het de lambda sensor is (welke prijzig is). Een lamda sensor kan al snel kapot gaan als er een nieuw luchtfilter in komt waar teveel olie op zit. Er zit geen olie op de papieren standaard filters dus daar kan dit probleem niet mee optreden.
De motor draait alleen in closed loopt bij warme motor en niet teveel belasting van de motor. In closed loop wordt dus het mengsel geregeld via de lambda sensor.
Ik zie aan mijn ScanGauge dat mijn Mini al heel snel in open loop gaat bij 60 a 70% berekende motorbelasting, dan wordt het mengsel niet meer geregeld door de lambda maar via opgeslagen tabellen in de software en merk je dus een kapotte lampda niet.
Misschien kun hierdoor achterhalen of het de lambda sensor is (welke prijzig is). Een lamda sensor kan al snel kapot gaan als er een nieuw luchtfilter in komt waar teveel olie op zit. Er zit geen olie op de papieren standaard filters dus daar kan dit probleem niet mee optreden.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors