KW Variant I of Variant II

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
pieterdg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

KW Variant I of Variant II

06 mar 2008, 14:01

Hallo iedereen,

Ik zou graag weten of de KW variant I niet te hard rijdt bij een verlaging van ongeveer 5cm.
Anders zou ik toch een variant II kopen.
Heeft iemand misschien nog tips over deze schroefsets?

Pieter
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mar 2008, 15:06

Hoi Pieter, ligt er aan wat je precies wilt weten.
Ikzelf rijd met een Kw variant 2 rond en ik ben er zeer tevreden over. De hardheid is in te stellen en de hoogte van de veren.

Je kunt alleen de hoogte van de veren afstellen bij de variant 1 serie. Het is een kwalitatief goede set.

Het ligt er ook aan wat voor velgen je er onder hebt liggen. Met 18 inch is hij nog wat stuggerder. En ik zie dat je ongeveer 5 cm omlaag wilt dan zou ik je toch variant 2 bevelen.

Waarom; dat is vrij eenvoudig. Wanneer je alleen in de auto zit dan tellen die kilo's al. En als je dan nog eens volgetankt ben hang de auto aan 1 kant naar beneden. Dit kun je compenseren door hem daar harder te zetten. Dan veert de auto minder in en schaaft ie minder of niet. Bij de variant 1 versie zul je dan de achterste veren op gelijke hoogte moeten stellen. En voor waarschijnlijk ook omdat het anders geen gezicht is.

Mocht je nog meer vragen hebben hoor ik het wel.

Het neemt niet weg dat de variant 1 ook een goed setje is.
pieterdg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

06 mar 2008, 17:59

Zijn de originele veren dan niet alle 4 even hard/zacht?
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mar 2008, 18:48

Jawel die zijn juist allemaal even hard. Daarom juist.
pieterdg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

06 mar 2008, 19:29

kwiebje schreef:Jawel die zijn juist allemaal even hard. Daarom juist.

Mijn MINI hangt nu toch niet schuin hoor als hij een volle of lege tank heeft. :s
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mar 2008, 19:42

In principe wel, maar dit merk je niet omdat de veerweg lang genoeg is om niet te schaven. Als je gaat verlagen ga je dit wel merken.

Als je in de bestuurdersstoel gaat zitten met bijv 80 kilo en je doet er nog een volle tank bij die ook nog eens zeg gemiddeld 40 kilo weegt dan druk je aan 1 kant met 120 kilo op de auto.

Dit merk je dus aan de linkerkant met veren. Terwijl rechts de veren op dezelfde hoogte blijven.
Met normale standaard veren merk je dit bijna niet omdat die op comfort staan afgesteld.

Bij schroefsets is dit een ander verhaal.
pieterdg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

06 mar 2008, 20:11

kwiebje schreef:In principe wel, maar dit merk je niet omdat de veerweg lang genoeg is om niet te schaven. Als je gaat verlagen ga je dit wel merken.

Als je in de bestuurdersstoel gaat zitten met bijv 80 kilo en je doet er nog een volle tank bij die ook nog eens zeg gemiddeld 40 kilo weegt dan druk je aan 1 kant met 120 kilo op de auto.

Dit merk je dus aan de linkerkant met veren. Terwijl rechts de veren op dezelfde hoogte blijven.
Met normale standaard veren merk je dit bijna niet omdat die op comfort staan afgesteld.

Bij schroefsets is dit een ander verhaal.

OK dankje, nu is het mij volledig duidelijk.
Stan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

08 mar 2008, 07:46

Het is zo dat je bij KW variante 2 enkel de rebound ( terug gaande slag )
en niet de in gaande slag van de dempers kan bij stellen.

dus de dempers in de hardheid te verstellen kan niet bij een Variante 2 maar enkel bij een Variante 3 daar kan je in en uit gaande slag regelen.

Onder Rebound verstaat men : dat de demperzuiger kan worden bij gesteld tijdens het uitkomen van het demperhuis,
wat effect heeft op de rol neiging van de de auto in de bochten.

Zie link:
http://www.kwsuspensions.de/uk/20_Techn ... stment.php

Rebound adjustment Variant 2+3
Rebound adjustment, with the exception of specified vehicles, can be performed with the kit installed via an adjustment spindle on the end of the piston rod. The rebound damping primarily, controls pitch and roll of the vehicle, especially in the low speed damping range which directly influences handling and comfort. Therefore vehicle can be adjusted to the needs of the driver, making the ride variable from comfortable to sporty and stiff, both with improved road handling.

Pressure adjustment Variant 3
The compression characteristics are adjusted utilizing a new, patented valve at the lower end of the damper casing. The number of pre-installable parameters available for this valve allow for settings for just about any application required. The unique low-speed pressure adjustment is the decisive feature of this technology. In this absorption area the handling of the vehicle is greatly infl uenced. An increase in the damping force supports the vehicle even during compression, thereby preventing pitch, roll and notably improving cornering behavior.

In association with independent adjustable rebound absorption the experienced driver has all the parameters required for effective suspension tuning.
pieterdg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 mar 2008, 13:03

Hmmmm,
Dus het verschil in hardheid bij variant 1 en 2 is niet zo groot.
Denk dat ik dan toch maar voor de variant 1 ga gaan.

Dank u stan en kwiebje voor de deskundige uitleg.
Stan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

08 mar 2008, 15:40

pieterdg schreef:Hmmmm,
Dus het verschil in hardheid bij variant 1 en 2 is niet zo groot.
Denk dat ik dan toch maar voor de variant 1 ga gaan.

Dank u stan en kwiebje voor de deskundige uitleg.
Inderdaad het verschil in hardheid is niet zo groot tussen Variante 1 & 2 let wel in variante 2 zitten KONI schokdempers
gemonteerd en in variante 1 zitten kw schokdempers die ingesteld zijn op een oplossing voor een goede wegligging en een redelijk goed comfort.

Maar bij Variante 2 kan je die instellen naar eigen gevoel.
Ik heb een Variante 1 en als ik nu zou moeten kiezen dan zou ik de Variante 2 nemen.maar da's iets dat je voor je zelf moet uitmaken.Het zijn allebei goed producten van KW

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”