Schokken motor

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
tysie
Be Mini
Be Mini

Schokken motor

12 mei 2008, 18:39

Vandaag tijdens het rijden viel mij op dat als ik het gas los laat, dat de auto/motor schokt.
Dit is natuurlijk deels normaal omdat de aandrijving wegvalt en het motorblok ook beweegt in de rubbers.

Ik zou graag willen weten of het zo zou kunnen zijn dat de rubbers van de motorophanging misschien wat
ruim zijn geworden of dat het misschien iets anders is.

Alvast bedankt voor de reacties :D
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2008, 19:16

Dit zou mogelijk kunnen zijn. Rubbers worden door het vele rijden natuurlijk behoorlijk op de proef gesteld en gaan na verloop van tijd uitlubberen. Dit gebeurd ook met het onderstel. Daar zijn speciale powerflex rubbers voor.

Tevens kan het schokken van de motor ook komen doordat filters te verzadigd zijn met vuil, zodat hij behoorlijk moet werken om lucht aan te zuigen.
Dit laatste was bij mij het geval afgelopen week.
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2008, 19:35

Ik zou de motorophangpunten zeker (laten) controleren, bij mij bleken afgelopen zaterdag zelfs 2 motorsteunen (onder en boven) kapot te zijn...
tysie
Be Mini
Be Mini

12 mei 2008, 21:52

kwiebje schreef:Dit zou mogelijk kunnen zijn. Rubbers worden door het vele rijden natuurlijk behoorlijk op de proef gesteld en gaan na verloop van tijd uitlubberen. Dit gebeurd ook met het onderstel. Daar zijn speciale powerflex rubbers voor.

Tevens kan het schokken van de motor ook komen doordat filters te verzadigd zijn met vuil, zodat hij behoorlijk moet werken om lucht aan te zuigen.
Dit laatste was bij mij het geval afgelopen week.
Dat laatste kan het niet zijn, althans volgens mij dan. Er zit net een nagelnieuwe M7 CAI op.

Ik ga morgen even langs bij de "stealer" en zal er eens naar vragen. Hopen dat ze even tijd hebben om er naar te kijken.
AA-16V
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

12 mei 2008, 22:41

Het zou me verbazen dat het aan de motor ophangrubbers zou liggen. Mijn R53 heeft nu 9000 km op de teller, weinig dus. En hij heeft dat schokken ook bij lossen van gas, vooral rond de 3000 rpm.
tysie
Be Mini
Be Mini

12 mei 2008, 23:12

[quote="kwiebje"]Daar zijn speciale powerflex rubbers voor.
quote]

Zijn die powerflex rubbers makkelijk zelf te installeren?
En waar koop je die dingen?
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 mei 2008, 00:20

De M7 Cai filter is niet de enige filter in je mini he. Er zitten ook nog andere filters in. Heb je deze ook al na laten kijken?

Nee, powerflex rubbers zijn niet makkelijk te installeren. Of je moet een pers thuis hebben :mrgreen:
Deze moet met veel druk er in geduwd worden.
De rubbers zijn gewoon te koop via internet of via een universele garage.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

13 mei 2008, 00:29

Schokkende motor kan trouwens ook veroorzaakt worden door een bypass valve die niet goed functioneert. Deze knalt dan opeens open waardoor alle compressordruk ineens beschikbaar komt. Is iets verder gezocht dan kapotte rubbers maar er zijn gevallen bekend waar de bypass valve defect was en een schokkende motor veroorzaakte bij gas loslaten/indrukken.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”