hoe is dit te verhelpen?
@ FunkyRat: licht invetten van de raamrubbers? Zit dan niet je hele raam onder het vet als het omhoog en omlaag gaat?Berthil schreef:Deze vraag komt steeds naar boven als de buitentemperaturen flink stijgen. Ik had er ook last van maar het was over na monteren van de raamklemmen (tekst van een BMW monteur):
Het onderdeelnummer is; 5133 7 177925 hier heb je er vier van nodig in totaal, twee per portier.
Het Maatregelnummer is ; 4914147, dit is het zogenaamde nummer van het bewuste service-bulletin bij BMW/MINI heet dit een PUMA-melding, iedere dealer weet wat dit inhoud. Als deze uitgedraaid wordt is er een mogelijkheid een extra bijlage met montagefoto's (3) te printen, het is nogal lastig de eerste keer deze clips te monteren.
Mijn advies is ook om meerdere clips te bestellen voor reserve, die gene die aan scharnierzijde worden gemonteerd breken wel eens bij de montage, als je dit eenmaal hebt ervaren weet je genoeg.
Het diagnose nummer is; 5133123900, dit is een soort garantie/clai nummer.
Ik vindt dat mijn ruit er steviger inzit als hij omhoog is, en ik denk dat het windgeruis bij hogere snelheden minder is omdat het raam minder wijkt.
Zoals je in dat topic wellicht al gelezen hebt, na het opzetten van de klemmetjes had ik nog steeds last van piepende ramen en vettige strepen op de ramen. Dit heb ik toen opgelost door de geleiderails in te vetten en de raamrubbers in te smeren met een soort van vaselinestick voor deurrubbers. Laatst kreeg ik weer een piepende bestuurdersraam, een beetje wd-40 op de geleiderails en opnieuw de raamrubbers invetten verhielp het probleem.MiniBeardie schreef: Nog meer over zijruitproblemen en de klemmetjes trouwens in dit topic:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... highlight=
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors