Hallo,
Ik heb een Mini Cooper uit 2004.
's Morgens auto geopend mbv centrale vergrendeling, ingestapt en nu gaat het contact niet meer aan en de motor start niet. De wijzers van de koelvloeistoftemperatuur en de brandstofmeter komen echter wel uit de hoek, blijven hier ook staan met sleutel uit contact.
Heb in de afgelopen dagen wel gezien dat er soms wat vreemds optrad, dagteller stond soms uit zichzelf op 0. Elektrische ramen gingen soms niet vanzelf stukje open/dicht bij openen deuren. Verder deed alles het gewoon.
Nu dus niets meer, accu is zo goed als zeker OK.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Groeten,
André
Contact gaat niet aan, start niet
- twiztlock
- Nieuw Lid
Bericht
Bedankt voor je reactie. Weet je misschien wat de dealer toen gedaan heeft, iets vervangen of bedrading gerepareerd?
Heeft iemand misschien een bedradingsschema van een Cooper uit 2004?
Alvast bedankt!
Groeten,
André
Hallo Sijbren,loijenga schreef:Heb in december precies hetzelfde gehad, was iets met de contactunit of zoiets![]()
Moet je dus wel ff voor naar de dealer.
Succes er mee.
Mzzl, Sijbren.
Bedankt voor je reactie. Weet je misschien wat de dealer toen gedaan heeft, iets vervangen of bedrading gerepareerd?
Heeft iemand misschien een bedradingsschema van een Cooper uit 2004?
Alvast bedankt!
Groeten,
André
- twiztlock
- Nieuw Lid
Bericht
Had jij daarvoor ook diezelfde symptomen dat de dagteller weer bij 0km begon na contact aan/uit en dat de ramen af en toe niet goed reageerden?
Groeten,
André
Hallo Sijbren,loijenga schreef:Ze hebben een nieuwe schakelaar geplaatst (33,72 excl.btw).
Ik was helaas aan arbeidsloon 130 euro ex. kwijt![]()
Auto werd via mobiliteitsservice opgehaald en de diagnose moest nog gesteld worden.
Mzzl, Sijbren.
Had jij daarvoor ook diezelfde symptomen dat de dagteller weer bij 0km begon na contact aan/uit en dat de ramen af en toe niet goed reageerden?
Groeten,
André
- loijenga
- Enthousiast
Bericht
Weet zo niet of de dagteller raar deed, de boordcomputer iig wel (ik heb hem altijd op de snelheid, maar toen
stond die ergens anders op als ik wou starten).
Het begon ermee dat die met een keer de sleutel omdraaien niet wou starten, je hoorde zelfs niets tikken,
maar bij de tweede keer draaien deed die het wel.
Maar op het laatst deed die dus helemaal niets, zelfs niet als je het weer probeerde, dus moest ik hem op
laten halen (is zo ver duwen naar de dealer he).
De lampen en de dashboardverlichting e.d. deden het wel allemaal gewoon.
Mzzl, Sijbren.
stond die ergens anders op als ik wou starten).
Het begon ermee dat die met een keer de sleutel omdraaien niet wou starten, je hoorde zelfs niets tikken,
maar bij de tweede keer draaien deed die het wel.
Maar op het laatst deed die dus helemaal niets, zelfs niet als je het weer probeerde, dus moest ik hem op
laten halen (is zo ver duwen naar de dealer he).
De lampen en de dashboardverlichting e.d. deden het wel allemaal gewoon.
Mzzl, Sijbren.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”