Vertragende remmen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
edwin.rutten
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Vertragende remmen

29 jul 2008, 15:38

In ons limburgse land met heuvels en dalen :mrgreen: ben ik er achter dat mocht ik stil staan op een berg voor een stoplicht dat het bij loslaten van de rem even duurt (nog geen sec) voordat de rem echt loslaat (de auto gaat rollen). Nu is dit zeer handig als je hem in de vrij zet en de koppeling laat komen want dan slaat de motor af.

Bij het indrukken van de koppeling start hij weer en met gasgeven is het gewoon heel handig dat hij nog even een fractie op de rem blijft staan. Maar nu merk ik dat doet hij niet altijd, is dit wel de bedoeling of is dit fout. De twijfel slaat toe :shock:
Misschien doordat de clubman pas van 04-2008 is merk ik nu pas dat het misschien niet hoort??

Mocht het opzet zijn onder welke omstandigheden werkt het systeem?? :P

Groet Edwin
It Is a Itsy Bitsy,
Teenie Weenie,
Astro Black Metallic Silver Striped,
Cooper Clubman Mini !
edwin.rutten
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Hill assist

29 jul 2008, 16:07

Nu ik weet hoe het heet vind ik er bergen info over, Thanks Quattro gmbh

The drive-off assistant is a component of DSC and makes it possible to drive off confortable on uphill slopes. It is not necessary to use the handbrake for this.
Hold the MINI in place by depressing the brake.
Release the brake and drive off immediately without delay
The drive off assistant holds the vehicle in place for approx. 2 seconds after the brake is released.

! Depending on the vehicle load and the uphill gradient, the vehicle may roll backwards a little during this time. After releasing the brake, drive off immediately without delay. After approx. 2 seconds the drive-off assistant will no longer hold the vehicle in place and the car will start to roll backwards.
Dus het is afhankelijk van de berg, hoe dan ook een zeer makkelijke functie maakt dat het uitzetten van de motor (lees sparen van het millieu) veel makkelijker word. :s
It Is a Itsy Bitsy,
Teenie Weenie,
Astro Black Metallic Silver Striped,
Cooper Clubman Mini !
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

29 jul 2008, 18:04

Waar zijn toch die tijden gebleven dat je nog moest klooien met de handrem, spelen met de koppeling en gaspedaal om zonder achteruit te rollen het heuveltje op te rijden.... :mrgreen:
Met een MINI R55/R56 met DSC lukt de hellingproef gewoon altijd! :D

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”