Beste Mini gekken!...
Ik heb niet heel lang een Cooper S uit 2002. Loopt ander en veel beter op 98. Normaal tank ik 95 en houdt hij iets in. Normaal?
Dus toch 98 tanken!!!
Groet, Brullie...
Probleempje?
- Killer-Bee
- Mod virus alert!
Bericht
Brullie,
Ik heb welliswaar geen S, maar van origine een One. De S en de One zijn natuurlijk in geen enkel opzicht vergelijkbaar maar ik had hetzelfde fenomeen, wegrijden, in het begin zakte hij iets terug en dan pakt hij goed. Dit was voor een One standaard gedrag. Kijk maar eens naar de standaard koppelcurve. Ik heb nu een open luchtfilter en de software aan laten passen. Nu trekt hij egaal door van lage toeren tot hoge toeren. Als je de koppelcurve van de S bekijkt heeft deze wel een dipje rond de 2000 toeren. Nogmaals ik ben geen S expert maar het zou wel eens standaard gedrag kunnen zijn. Bovendien heb jij een compressor en heeft die ook niet een beetje tijd nodig voordat die toeslaat?
Frank
Ik heb welliswaar geen S, maar van origine een One. De S en de One zijn natuurlijk in geen enkel opzicht vergelijkbaar maar ik had hetzelfde fenomeen, wegrijden, in het begin zakte hij iets terug en dan pakt hij goed. Dit was voor een One standaard gedrag. Kijk maar eens naar de standaard koppelcurve. Ik heb nu een open luchtfilter en de software aan laten passen. Nu trekt hij egaal door van lage toeren tot hoge toeren. Als je de koppelcurve van de S bekijkt heeft deze wel een dipje rond de 2000 toeren. Nogmaals ik ben geen S expert maar het zou wel eens standaard gedrag kunnen zijn. Bovendien heb jij een compressor en heeft die ook niet een beetje tijd nodig voordat die toeslaat?
Frank
Corner like a Mini - Sting like a Bee!
- @mr
- Bijna verslaafd
Bericht
Bougies of kabels kunnen oorzaak zijn. Ook de inlaat slangen eens goed controleren of ze goed vast zitten en niet lek zijn.
Als je de Beurt uit laat voeren door een Mini Dealer zouden ze ook kunnen kijken of er een software upgrade beschikbaar is.
In ieder geval nooit meer zonder luchtfilter rijden!!
Buiten de normaal motorische onderdelen heb je met een "S" ook nog de mechanische compressor. je hebt snel meer schade dan je lief is.
Ar.
Als je de Beurt uit laat voeren door een Mini Dealer zouden ze ook kunnen kijken of er een software upgrade beschikbaar is.
In ieder geval nooit meer zonder luchtfilter rijden!!

Buiten de normaal motorische onderdelen heb je met een "S" ook nog de mechanische compressor. je hebt snel meer schade dan je lief is.
Ar.
- Brullie
- 4 op een rij!
Bericht
Heb er gisteren verse kaarsen in gedraaid maar nog niet gereden ermee. Vandaag maar eens testen!
En tja, ik moest wel een dag zonder filter rijden...was niet op voorraad...
...maar weinig kilometers gedraaid dus vuil opslurpen heeft hij niet echt gedaan. Ik zal de slangen vandaag ook eens checken Ar...goeie tip! Over 2 weken krijgt hij bij BMW zijn giant beurt en zal eens vragen naar de software update.
Bedankt voor de tips lui!!
Grtz, Brullie...

Grtz, Brullie...
!!! ENJOY THE MINI LIFESTYLE !!!
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ben al weken vanalles aan het proberen met een koudstartprobleem en lees me helemaal suf op mini2 en nam waaruit blijkt dat het een veelvoorkomend probleem is. Niet hetzelfde als jij Brullie maar uit al het leesvoer heb ik intussen wel geleerd dat je er bijna niet aan ontkomt om de DME te laten uitlezen in de hoop dat die ergens foutieve waardes aangeeft zodat je je in ieder geval de oorzaak te pakken hebt dus je moet het zeker bij de dealer aangeven. Succes ermee, ben benieuwd wat eruit gaat komen.Brullie schreef:Heb er gisteren verse kaarsen in gedraaid maar nog niet gereden ermee. Vandaag maar eens testen!En tja, ik moest wel een dag zonder filter rijden...was niet op voorraad...
...maar weinig kilometers gedraaid dus vuil opslurpen heeft hij niet echt gedaan. Ik zal de slangen vandaag ook eens checken Ar...goeie tip! Over 2 weken krijgt hij bij BMW zijn giant beurt en zal eens vragen naar de software update.
Grtz, Brullie...
- Brullie
- 4 op een rij!
Bericht
Het is helaas nog steeds niet verholpen. De grote beurt is helaas ook nog niet uitgevoerd want moest deze cancellen. Wat mij wel opvalt is dat bij sportief optrekken en doortrekken in de versnellingen, het binnen in de auto ruikt naar rotte eieren. Niet echt heel sterk maar krijg meer en meer de indruk dat 1 (of beide) Lambda sonde defect is. Ik heb een vergelijkbaar probleem ook gehad met mijn vorige auto, BMW 3 serie. Alleen liep de BMW ook nog eens onregelmatig stationair en dit doet mijn Cooper S niet. Misschien omdat er in de BMW maar 1 sonde zit en in de Cooper S 2? Toch maar vlug naar de dealer deze week voordat straks mij KAT naar z'n grootje is! Moet nog steeds een diagnose systeem aanschaffen. Iemand een goeie suggestie hiervoor voor een goeie prijs?
Brullie
Brullie
!!! ENJOY THE MINI LIFESTYLE !!!
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
De mijne loopt weer perfect sinds ik weer euro95 aan het tanken ben ipv98. Denk dat het iets te maken heeft met het feit dat de vorige eigenaar er altijd (90.000km) euro95 mee gereden heeft en de auto zich daarop heeft ingesteld.
Ik heb van www.autotec-direct.com de B100 en de B200 gehad waarmee ik de airbag kon resetten en je zou er foutcodes mee moeten kunnen lezen maar dat laatste werkte niet bij mij hetgeen wrschijnlijk aan het apparaat lag want op de Engelse fora zijn meer mensen die dit ding gebruiken. Heb ze nu teruggestuurd en hoop deze week de Maxidiag EU702 Scanner binnen te krijgen. Dit is een alles in 1 apparaat met dezelfde mogelijkheden maar met voordeel dat het apparaat via het net te updaten is.
Ik heb van www.autotec-direct.com de B100 en de B200 gehad waarmee ik de airbag kon resetten en je zou er foutcodes mee moeten kunnen lezen maar dat laatste werkte niet bij mij hetgeen wrschijnlijk aan het apparaat lag want op de Engelse fora zijn meer mensen die dit ding gebruiken. Heb ze nu teruggestuurd en hoop deze week de Maxidiag EU702 Scanner binnen te krijgen. Dit is een alles in 1 apparaat met dezelfde mogelijkheden maar met voordeel dat het apparaat via het net te updaten is.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors