Na 1 nachtje tot rust gekomen start de Mini gelukkig weer normaal. Het EML lampje is uit en het verzuipen is (nog) niet aan de orde. Bij het opvoeren van het toerental hoor ik niets speciaals en lijkt de motor als een zonnetje te lopen. Ook expres proberen om de storing op te wekken lukt niet. Wel blijft het waarschuwingslampje branden maar die gaat vaak na 1 dag weer uit.
Ik heb de dealer gebeld voor een afspraak maar deze hebben de komende 2 weken geen tijd.
Aangezien het om specifieke mini software gaat zal het moeilijk zijn om de diagnose uit te laten lezen aan een andere dealer, of heeft iemand elders ervaring of een idee.
Het vertrouwen om lange stukken te rijden is totaal weg.
Gr.
Bart
Verzuipen
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- CoenV
- Mod virus alert!
- Locatie: Den Bosch
Bericht
( klinkt vies maar bedoel het echt serieus
)
Nu moet ik wel zeggen dat ik niet de normale cooper uitlaat eronder heb zitten, Zie pic.
Er staat eigenlijk altijd wel een beetje vocht in aan het einde van de pijp...
Moet zeggen dat ik verder niks merk aan de motor, loopt als een zonnetje!


Gr. Coen
Hmmm ik heb eigenlijk altijd wel een natte uitlaatShadow_Breaker schreef:Beste Bart,
Je spreekt hier over een overvloed van brandstof, normaal gezien zou je dan ook een natte uitlaat moeten hebben...
als je dit hebt voorgehad zet je even aan de kant en voel eens in de uitlaat of mss zie je em druppen???
check ook even doodsimpel hoe vuil de luchtfilter is, als je motor te weinig lucht krijgt ga je ook zo'n effect krijgen dat hij blijkt te verzuipen, wat hij eigelijk niet echt doet.
dit kan je toch al wel checken denk k.
groetjes



Nu moet ik wel zeggen dat ik niet de normale cooper uitlaat eronder heb zitten, Zie pic.
Er staat eigenlijk altijd wel een beetje vocht in aan het einde van de pijp...
Moet zeggen dat ik verder niks merk aan de motor, loopt als een zonnetje!


Gr. Coen
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
- Locatie: Lint
Bericht
groetjes
dat is niet zo erg dat kan ook water zijn door condensatie, zolang er maar geen benzine doorkomt dit zou wijzen op een slechte verbranding.CoenV schreef:Hmmm ik heb eigenlijk altijd wel een natte uitlaatShadow_Breaker schreef:Beste Bart,
Je spreekt hier over een overvloed van brandstof, normaal gezien zou je dan ook een natte uitlaat moeten hebben...
als je dit hebt voorgehad zet je even aan de kant en voel eens in de uitlaat of mss zie je em druppen???
check ook even doodsimpel hoe vuil de luchtfilter is, als je motor te weinig lucht krijgt ga je ook zo'n effect krijgen dat hij blijkt te verzuipen, wat hij eigelijk niet echt doet.
dit kan je toch al wel checken denk k.
groetjes![]()
( klinkt vies maar bedoel het echt serieus
)
Nu moet ik wel zeggen dat ik niet de normale cooper uitlaat eronder heb zitten, Zie pic.
Er staat eigenlijk altijd wel een beetje vocht in aan het einde van de pijp...
Moet zeggen dat ik verder niks merk aan de motor, loopt als een zonnetje!
Gr. Coen
groetjes
- Bartdejong
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik ben bij de dealer geweest om een afspraak in te plannen. Ze gaven me aan dat er niets uit te lezen valt als de storingslampjes niet branden. Toch voelt de auto aan alsof hij elk moment weer op storing kan schieten. Ook heb ik het idee dat hij niet optimaal loopt (kan ook het wantrouwen zijn wat ik op dit moment heb) kent iemand een specialist die de auto GOED kan nakijken bijv. op vermogen, vervuiling van benzinefilter/ pomp met andere woorden die mij op een positieve manier benaderd en mij het vertrouwen geeft naar de oplossing te zoeken ipv geld afhandig maken en mij in de steek laat met dit probleem.
Liefst in de omgeving van Tilburg (echt lange stukken durf ik nog niet aan).
Op dit moment is het storingslampje uit dus de BMW garage heeft niet veel nut heb ik het idee.
HELP HELP
Bart
Liefst in de omgeving van Tilburg (echt lange stukken durf ik nog niet aan).
Op dit moment is het storingslampje uit dus de BMW garage heeft niet veel nut heb ik het idee.
HELP HELP
Bart
- Bartdejong
- Leerling Mini lid
Bericht
Vandaag wederom dezelfde storing.. Meteen naar garage om hem uit te laten lezen.. Uit de diagnose kwam wederom naar voren dat de gasklep en potentiemeter een grote stroring geven. Advies (ook opgevolgt) om een nieuwe gasklep incl. potentiemeter te plaatsen. De afspraak staat voor dinsdag..
Aangezien ik in mijn eerste topic al vertelde dat de gasklep door de vorige eigenaar begin dit jaar vervangen is ben ik nog voorzichtig te stellen dat het euvel hiermee opgelost is. Volgens BMW kan dit niet anders...
Stel dat de gasklep destijds vervangen was wat kan dit ding kapot maken of zou er toen al een tweede hands/ half defecte klep gemonteerd zijn?
Na dinsdag weet ik meer..
Alvast bedankt voor alle reacties..
Bart
Aangezien ik in mijn eerste topic al vertelde dat de gasklep door de vorige eigenaar begin dit jaar vervangen is ben ik nog voorzichtig te stellen dat het euvel hiermee opgelost is. Volgens BMW kan dit niet anders...
Stel dat de gasklep destijds vervangen was wat kan dit ding kapot maken of zou er toen al een tweede hands/ half defecte klep gemonteerd zijn?
Na dinsdag weet ik meer..
Alvast bedankt voor alle reacties..
Bart
- Bartdejong
- Leerling Mini lid
Bericht
Enkele weken geleden de Gasklep laten vervangen.
Auto rijdt weer als een zonnetje.
Bedankt voor alle aanwijzigen..
Groet,
Bart
Auto rijdt weer als een zonnetje.
Bedankt voor alle aanwijzigen..
Groet,
Bart
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors