Italiaanse Mini

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 sep 2008, 13:26

Zo, vannacht om 5:39 uur heb ik 'm hier voor de deur geparkeerd.
En hij bevalt ZEER goed! Alleen bij 185km/h kwam er een soort trillend geluidje, maar ik heb geen idee waar (ruitenwissers?). De rubbers zien er allemaal goed uit verder.

1 stadslichtje is wel kapot en de achterruitenwisser heeft z'n beste tijd ook gehad, dus daar moet ik nog even achteraan.
Kun je zo'n stadslichtje makkelijk zelf vervangen eigenlijk? :)

Edit: ik heb de reserve lampjes gevonden ;) Is er ergens een handleiding "MINI-lampen vervangen voor Dummies"? :wink:
Edit2: Laat maar, het is al gelukt :D
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 sep 2008, 23:59

Iemand enig idee waar ik het beste een nieuwe wisser voor m'n achteruit kan halen? Het rubber is namelijk helemaal losgekomen.

Bij de BMW/MINI-dealer zullen ze wel de hoofdprijs vragen, maar zijn er ook andere alternatieven? :)
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 sep 2008, 00:16

Op MP staat een setje aangeboden toevallig, maar meteen ook voor de voorkant. Ik moet em zelf ook hebben, maar heb voor al Bosch Aerotwins op zitten. Dus mijne maar bij de dealer bestellen.
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 sep 2008, 00:31

denizg schreef:Op MP staat een setje aangeboden toevallig, maar meteen ook voor de voorkant. Ik moet em zelf ook hebben, maar heb voor al Bosch Aerotwins op zitten. Dus mijne maar bij de dealer bestellen.
Bedankt! Ik had op MP gekeken, maar niet op de juiste 'trefwoorden' gezocht. Ik heb meteen maar geboden (er stond al een bod van 10 euro :s ). Ik was zelf ook nog naar nieuwe ruitenwissers (vóór) aan het kijken, omdat ze een beetje haperden(misschien moet ik ook maar eens met een krant over de voorruit wrijven). :)
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 sep 2008, 00:37

Succes met het bieden! Heb verder geen iedee hoeveel het bij de dealer is, maar ik geef ze maandag even een belletje. Ik laat weten hoeveel ze daar zijn.
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 sep 2008, 00:41

Haha dank je ;)
Ik heb 25 euro geboden... om die andere bieder even een poepie te laten ruiken >)
Heb ik tenminste nog een extra setje ruitenwissers. Nu maar hopen dat m'n bod in goede aard valt :wink:
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 sep 2008, 18:01

NIEUWE UPDATE

Nou.. ik heb toch maar bij de autohandel een nieuw paar ruitenwissers gekocht van Valeo. Zijn heel stil, maar ik zal ze t.z.t. wel op snelheid testen.

Wat betreft de keuring. 1 groot fiasco! Niet van mijn kant, niet van de MINI zijn/haar kant, maar van de RDW!
Wat een zootje ongeregeld... ON-GE-LO-FE-LIJK!

Wat is er gebeurd? Ik zal het kort proberen samen te vatten:

De telefoniste van afgelope maandag bleek van het type 'te dom om te poepen' te zijn. Ik vroeg aan haar hoe lang het zou duren om de papieren van het eendagskenteken op te sturen. Ze zei 4 werkdagen, dus ik reserveerde een plekje voor vandaag.

Maar gister had ik nogsteeds geen papieren ontvangen en vanochtend ook niet.
Dus ik ging maar eens bellen voor verduidelijking:

Ik: "Dag hallo met Friso E. . Ik had voor vandaag een afspraak staan, maar heb nog niks mogen ontvangen aan papieren"
RDW: "Ohh, daar komt u wel een beetje laat mee"
Ik " *uitleggen wanneer en bij wie ik heb gereserveerd"
RDW: "Ik zal eventjes zoeken naar uw afspraak ----> Nee, er staat niks voor vandaag om 15.50 uur. Wat is uw postcode?"
Ik: "*postcode"
RDW:"Ja, ik zie hier een afspraak van 8 september om 12.00 uur waar u niet bent komen opdagen"
Ik: "Vind je het gek... mij is verteld dat ik VANDAAG een afspraak heb"
RDW: "Ik begrijp dat het balen is... helaas heb ik geen plek meer voor vandaag, dus moet u een nieuwe afspraak maken"
Ik: "Jah tis goed... ik bel later wel"
*opgehangen*

Wat er daarna gebeurde zal ik maar niet hier neerprenten

Dus ik bel 20 minuten later terug:

RDW: "Dag hallo wat kan ik voor u doen"
Ik: "Ja hallo, ik wil een afspraak maken voor een keuring"
RDW: "Ja onze keuringstations zijn nu gesloten, bel maar na 13.00 uur terug"

Intussen kookte ik echt van woede. Ze doen het er gewoon om!!

Dus uiteindelijk weer een afspraak gemaakt op 18 september.... Lekker dan! Weer een weekje wachten en ik trek het ECHT niet meer.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”