ABS, bandendruk, DSC & Motorservice

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

ABS, bandendruk, DSC & Motorservice

19 sep 2008, 14:28

Hi,

Nog maar zo kort member... en nu al problemen.
Ik reed gisteravond naar huis toe, toen het me opviel dat het ABS, Bandendruk en DSC lampje brandden.
Omdat ik geen handleiding heb, keek ik thuis eventjes op de pdf-handleiding... dus ik ging direct terug naar de auto, om hem even in het licht te zetten.

Toen bleef ook het motorservice lampje branden :| M'n boordcomputer zegt, dat ik pas over 6700km een beurt nodig heb... dus er is iets niet pluis. Wat me net wel opviel, is dat de bar-meter van het Chronopakket al op de helft stond bij koude start. :|

Ik ben van plan om hem binnen te brengen bij ABV Holland in Udenhout, volgende week. Heeft iemand ervaring met dat bedrijf? Ik denk namelijk niet, dat Renova al te blij is om een import-MINI te ontvangen bij hun in de garage... :(

Hier wat foto's, hoe m'n dashboard eruit ziet na de start (met 3.2MP telefoon genomen, dus niet echt superkwaliteit):
Afbeelding
Afbeelding
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

19 sep 2008, 15:01

Ik weet niet of Renova daar niet blij mee is... klant is klant en omzet is omzet hoor ;).
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

19 sep 2008, 15:12

Het zal Renova niets uitmaken dat de Auto uit Duitsland is, zelfs niet als er nog fabrieksgarantie op zit.

Als ABV Holland foutcodes kan uitlezen en interpreteren zit je wellicht daar ook goed, anders even door de dealer na laten kijken.
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

19 sep 2008, 15:15

True! :wink:
Ik zal er nog eens over nadenken...

www.abvholland.nl is trouwens de website van het bedrijf waar ik het over had. Ligt heel dicht bij mijn woonplaats, dus dat is wel fijn :)
Berthil schreef:Het zal Renova niets uitmaken dat de Auto uit Duitsland is, zelfs niet als er nog fabrieksgarantie op zit.

Als ABV Holland foutcodes kan uitlezen en interpreteren zit je wellicht daar ook goed, anders even door de dealer na laten kijken.
Oke, dan ga ik daar direct achteraan als ik de kentekens heb!
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 sep 2008, 17:59

Heb ooit een keer een kaartje ervan gekregen. Wilde eventueel mijn S-spokes en mijn interieur wel over kopen....Maja dan krijg je echt belachelijke prijzen. Maar denk wel dat je er aan het goede adres bent. En anders gewoon naar renova toe ;)
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

19 sep 2008, 18:12

In het geval dat ik naar een merkdealer zal gaan, twijfel nog of ik naar Renova of Bert Story ga.
Bij Renova heb ik geen goede ervaring op gedaan in het verleden en m'n broer is goed bevriend met wat mensen bij Bert Story. Bert Story is wel iets moeilijker te bereiken voor mij, maar ik heb liever betere service en ver weg, dan dichtbij en een service van niks. Maar misschien is er in die paar jaar wel een hoop veranderd bij Renova :wink:

Ik heb toevallig nog een filmpje van het Chronopakket tijdens het starten, toen alles nog OK was.

Let op de BAR-meter. Deze gaat na het starten naar het eerste streepje toe.
Als ik de auto nu start, gaat hij meteen naar het middelste (2e) streepje toe. Kan het misschien aan andere brandstof liggen?
Ik heb hem gister helemaal volgegooid met Euro95 van de BP.
Zijn er misschien andere MCS eigenaren, die eens kunnen kijken waar hun BAR-meter naartoe gaat na een koude start?
Thanks!

Groet!
Friso

Edit: Kwam net op een Amerikaans MINI-forum een topic tegen die volgens mij over die BAR-meter ging (maar in Amerika is het in PSI). De druk verschilt gewoon per keer schijnbaar... als de olie dikker is, is de druk ook hoger etc.
http://www.mini2.com/forum/faults-fixes ... guage.html
spenki
Sponsor
Contacteer:

19 sep 2008, 21:22

Hoi:

Mocht er iets met je ASC/ABS pomp aan de hand zijn, dan heb ik die nog liggen.
Ik heb ook een keer een soort gelijke storing gehad, maar dan niet icm chronopakket
en het motormanegement lampje.
Eerst maar even laten uitlezen dus.

Gr Roy
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 sep 2008, 22:14

Oke thanks!

Maar ik heb geen ASC+T maar DSC. :)
Rafmaninov
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

21 sep 2008, 23:46

Bij mij is de oliedruk 2,5 bar na een koude start. Dat komt omdat de olie dikker is als ie kouder is, dus dat is normaal. Na een tijdje daalt de druk tot ongeveer 0,8 bar bij traagloop. Nooit problemen gekend, maar ik heb dan ook maar 13150 km op de teller staan.
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 sep 2008, 23:54

Rafmaninov schreef:Bij mij is de oliedruk 2,5 bar na een koude start. Dat komt omdat de olie dikker is als ie kouder is, dus dat is normaal. Na een tijdje daalt de druk tot ongeveer 0,8 bar bij traagloop. Nooit problemen gekend, maar ik heb dan ook maar 13150 km op de teller staan.
Oke, dat kan dan inderdaad kloppen!
Ik las ook, dat veel fabrikanten zo'n oliedrukmeter niet meer leveren vanwege mensen zoals ik... die helemaal in de stress raken :wink:

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”