Dilemma

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
robindonne
One wheel wonder
One wheel wonder

Dilemma

21 sep 2008, 22:19

Oke misschien kan ik bij dit dilemma jullie advies gebruiken.

Wij hebben een MINI Cooper seven van Mei 2006.

Wij hebben bij de aanschaf een aanbetaling gedaan en een financiering afgesloten met een slottermijn t.w.v de restwaarde van de MINI.
De MINI heeft ca 30000 km gereden en de volledige geschiedenis is ,op de ritjes van mijn vrouw na,bij mij bekend.
Wanneer wij gaan inruilen in Januari 2009 zal er door de dealer ongeveer € 14500 tegenover staan.

Nu kan je uiteraard een aantal mogelijkheden bekijken.

1- Inruilen en een nieuwe MINI bestellen
2- De huidige MINI houden en het openstaande bedrag betalen/financieren.
3- Inruilen op het snellere broertje ,een gebruikte cooper S
3- Nokken met die ongein en wat anders kopen.

Ik weet dat ,toen wij ca 1 jaar in de MINI reden,ik twijfelde of ik voor de prijs van onze MINI van ca € 25000,-, er niet beter aan had gedaan een gebruikte cooper s aan te schaffen i.p.v. een "nieuwe" MINI.

Ik begrijp dat iedereen dit voor zichzelf moet beslissen maar wat meningen van anderen kan geen kwaad.

Waar zouden jullie voor gaan?
Clubmenneke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 sep 2008, 22:26

Mijn Cooper uit 2005 welke in nieuw heb gekocht, heb ik nog in bezit.

De r53 van 2006 welke ik kocht met 19.000 op de teller was binnen 2 maanden weg.
De R55 van 2007 welk eik met 7000 km kocht was na 4 maanden weg
De R52 S Works van 2005 met 39.000 op de teller was na iets meer dan 2 maanden weg.

In mijn ogen: beter een nieuwe cooper als eerste eigenaar, dan een gebruikt duurder (sneller) model.
Maar de Sjes leveren zonder meer erg veel plezier.
ik begrijp heel goed als er mensen anders over denken.
Maar ik ga voor nieuw. (maandlasten van een gewone cooper zijn ook veel lager :wink: )
Ik heb net een nieuwe clubman besteld en die gaat heel lang in mijn bezit blijven :mrgreen:
Afbeelding
robindonne
One wheel wonder
One wheel wonder

21 sep 2008, 22:40

Ja die clubman is ook wat steeds door mijn hoofd speelt.
De kinderen en de honden groeien ook als kool, vandaar dat we een beetje gaan rondkijken.
Wat krapper zitten in een Cooper s kan ik dan misschien nog wel even mee leven,of idd wat ruimte erbij en jezelf er dan maar bij neer leggen dat je wat trager door het leven gaat.
Let's MINI
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

22 sep 2008, 09:16

Je, kan ook het openstaand saldo wat je nu hebt, meenemen in een nieuwe financiering.. En dan een gebruikte Cooper S aanschaffen.. Koop je weer een nieuwe MINI, dan zou je ook kunnen kijken naar een nieuwe Cooper S hoor, en deze weer in op dezelfde manier laten financieren... Ik , (of je eigen dealer) kan wel wat dingentjes voor je uitrekenen hoor.. Weet je ook een beetje waar je aan toe bent..

Gr,

Linda/ MINI Arnhem..
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 sep 2008, 09:23

een optie die je nog vergeet:

restbedrag betalen, en mini partikulier verkopen. brengt normaal meer op dan het restbedrag. (natuurlijk ff marktstudie maken hé)

dan heb je wat extra budget, en kan je opnieuw gaan voor een nieuwe.

mijn vorige was een cooper cabrio. zeer leuk ding, alleen ... ik miste vermogen. tuning is niet zinvol op een cooper, dus ben dan maar voor een S gegaan, waarmee heeeel tevreden.
...alleen... nu wil ik NOG MEER vermogen...
het is dus een eindeloos straatje :wink:

als laatste: ik ben ook voor nieuw... (de kleinste defecten aan een 2dehands kunnen ontzettend storen/geld kosten)
doe mij maar nieuw, met maximale garantieuitbreiding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”