Chroompakket

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
griendar
4 op een rij!
4 op een rij!

Chroompakket

30 sep 2008, 13:14

Cik heb een chroompakketje bij de stealer gekocht alleen het verwijderen van de oude opzetstukken van de toerenteller
km teller geeft wat moeite ook de handrem en de 2 knopjes op het dashbord gaan er moeilijk af.
Wie weet hoe ik die er het best af kan halen zonder de boel te beschadigen?
annick
4 op een rij!
4 op een rij!

30 sep 2008, 15:57

mijn chroomsetje moest ik over de bestaande ringen heen schuiven en dan plakken met het bijgeleverde dubbelzijdige tape... :O

gr. annick
griendar
4 op een rij!
4 op een rij!

30 sep 2008, 16:33

annick schreef:mijn chroomsetje moest ik over de bestaande ringen heen schuiven en dan plakken met het bijgeleverde dubbelzijdige tape... :O

gr. annick
bedankt voor je reactie Annick maar bij mij werkt dat niet de oude ringen en handrem moeten er egt af.
misschien weet Berthil het wel want dat is tenslotte de absolute expert.

gr.
Art
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

30 sep 2008, 17:00

Het is alweer een tijd geleden, ik dacht dat de kilometertellerring met iets naar links draaien er af kan. De toerenteller zit geklikt, misschien dat het met hard trekken gaat maar ik heb het risico niet genomen en de teller en de achterkant er afgehaald.

Misschien dat je het kunt zien aan de achterkant van de nieuwe ringen?
Eddie
Enthousiast
Enthousiast

01 okt 2008, 13:34

De twee ringen rond de knopjes op het dashboard een kwartslag draaien, dan gaan ze er makkelijk af.

Alles staat hier beschreven.
griendar
4 op een rij!
4 op een rij!

01 okt 2008, 21:41

Eddie schreef:De twee ringen rond de knopjes op het dashboard een kwartslag draaien, dan gaan ze er makkelijk af.

Alles staat hier beschreven.

Eddie bedankt voor je informatie ik ga het proberen maar het gaat niet makkelijk is dat een engels of amerikaans forum???
Eddie
Enthousiast
Enthousiast

02 okt 2008, 15:55

Lukt het al een beetje?

Jammer dat een aantal foto's van mijn geposte link niet meer werken, maar moet lukken toch?

De ringen rond de ventilatieopeningen moet je een kwartslag draaien en dan trekken.
De ringen rond de warninglights en dimmer zijn gewoon een kwestie van trekken.

Het lastigst aan de handrem vond ik het ringetje aan de binnenkant van de handremhoes die de handremhoes vastmaakt aan het handvat.
griendar
4 op een rij!
4 op een rij!

02 okt 2008, 20:33

Eddie schreef:Lukt het al een beetje?

Jammer dat een aantal foto's van mijn geposte link niet meer werken, maar moet lukken toch?

De ringen rond de ventilatieopeningen moet je een kwartslag draaien en dan trekken.

Het lastigst aan de handrem vond ik het ringetje aan de binnenkant van de handremhoes die de handremhoes vastmaakt aan het handvat.
Eddie nogmaals bedankt ik zit nu alleen nog met de handrem en de km/toerenteller de laatste zit an elkaar.
iets over mezelf: ik ben al 40j Mini fan en rij al meer dan 15 jaar met een classic mini cooper S
ik probeer hm zoveel mogelijk op mn oude mini te laten lijken. De classic mini was een geniale auto en ik vind het fantastisch
dat een een nieuwe generatie de mini ook ontdekt heeft. Ik vind de R53 met compressor het meest retro en probeer zoveel mogelijk retro details in de nieuwe te stoppen als ode aan de classic
griendar
4 op een rij!
4 op een rij!

02 okt 2008, 20:37

griendar schreef:
Eddie schreef:Lukt het al een beetje?

Eddie nogmaals bedankt ik zit nu alleen nog met de handrem en de km/toerenteller de laatste zit an elkaar.
iets over mezelf: ik ben al 40j Mini fan en rij al meer dan 15 jaar met een classic mini cooper S
ik probeer hm zoveel mogelijk op mn oude mini te laten lijken. De classic mini was een geniale auto en ik vind het fantastisch
dat een een nieuwe generatie de mini ook ontdekt heeft. Ik vind de R53 met compressor het meest retro en probeer zoveel mogelijk retro details in de nieuwe te stoppen als ode aan de classic
natuurlijk doe ik mijn classic nooit weg het is bmw gelukt om hm beter te maken maar het gevoel in de classic blijft

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”