hallo,
ben pas nieuw en heb vorige week een mini cooper gekocht,
maar wou een checkerd flag op men dak als ik hem moet laten plaatsen bij een garage kost het me 300 euro
ik had het idee om hem zelf te maken maar weet niet de grote van een blokje van de vlagkan mss iemand mij hierbij helpen ?
ALVAST BEDANKT
mvg
Max
Checkered flag
- Clubmenneke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Hallo Max, er zijn verschillende maten.
De maten van blokken op een panoramadak zijn niet hetzelfde als blokken op een normaal (heel) dak.
Daarnaast is volgens mij de maatvoering op een R56 ook anders dan op een R53/R50.
Je kunt je eigen ding ontwerpen.
Let op dat het mooier is om de blokken tot op de dakrand te plakken en niet die witrand van 5 cm over te houden. Dan zie je het beter als je veraf staat. Zelf had ik (op de checkered cooper) een eigen ontwerpje rood/wit geblokt.
Dat waren kleinere blokken dan de OEM mini blokken. Ik meen dat ze 10x10 cm waren, terwijl OEM 20x20cm is. Hier een foto van bovenaf.

dit zijn 18 rijen in de lengterichting, en 11 rijen breed.
Bij het plakken zijn de blokken uitgelijnt op de antenne-aansluiting. Als je een prefacelift hebt is het ook mogelijk de antenne eraf te halen en makkelijker te plakken. Een facelift (vanaf oct-2004) heeft een vaste antenne en dat is wat lastig.
De maten van blokken op een panoramadak zijn niet hetzelfde als blokken op een normaal (heel) dak.
Daarnaast is volgens mij de maatvoering op een R56 ook anders dan op een R53/R50.
Je kunt je eigen ding ontwerpen.
Let op dat het mooier is om de blokken tot op de dakrand te plakken en niet die witrand van 5 cm over te houden. Dan zie je het beter als je veraf staat. Zelf had ik (op de checkered cooper) een eigen ontwerpje rood/wit geblokt.
Dat waren kleinere blokken dan de OEM mini blokken. Ik meen dat ze 10x10 cm waren, terwijl OEM 20x20cm is. Hier een foto van bovenaf.

dit zijn 18 rijen in de lengterichting, en 11 rijen breed.
Bij het plakken zijn de blokken uitgelijnt op de antenne-aansluiting. Als je een prefacelift hebt is het ook mogelijk de antenne eraf te halen en makkelijker te plakken. Een facelift (vanaf oct-2004) heeft een vaste antenne en dat is wat lastig.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors