Kapot dak van Cabrio

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Piek
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Kapot dak van Cabrio

14 okt 2008, 20:09

Ik heb een mini van 2004 en nu gaat mijn dak van mijn mini cooper cabrio aan een kant niet meer open....
Heeft iemand dit eerder gehad en zo ja: wat te doen en wat kan het zijn?
Y. Piek
Herten
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 okt 2008, 21:28

Welke kant? Beetje duidelijker aub
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 okt 2008, 21:31

Hoi Piek

welkom op dit forum.

de normale gang van zaken is dat iedereen zich eerst even voorstelt alvorens vragen af te vuren ;)
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 okt 2008, 23:56

newminiclub wordt soms echt gezien als eerste hulp bij problemen....... :? :?
MaVaEe
Koeien-teller

15 okt 2008, 09:56

kwiebje schreef:newminiclub wordt soms echt gezien als eerste hulp bij problemen....... :? :?
Gratis consult he! ;)
Afbeelding
Piek
Nieuw Lid
Nieuw Lid

15 okt 2008, 10:04

Hallo allemaal,

Zoals jullie merken heb ik totaal geen ervaring met communiceren via de new mini club: ik ben dus Yolanda Piek en heb sinds 1,5 jaar een mini cooper cabrio. Super leuk ding alleen heb ik best al wat probleempjes gehad waaronder mijn dak die het nu dus niet meer doet en dat ik gewoon K.
Y. Piek
Herten
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 okt 2008, 11:06

Piek schreef:Hallo allemaal,

Zoals jullie merken heb ik totaal geen ervaring met communiceren via de new mini club: ik ben dus Yolanda Piek en heb sinds 1,5 jaar een mini cooper cabrio. Super leuk ding alleen heb ik best al wat probleempjes gehad waaronder mijn dak die het nu dus niet meer doet en dat ik gewoon K.
Yolanda, wat de mannen hierboven bedoelen is dat het hier gangbaar is om je even voor te stellen in het "Who are you" topic en vanaf dat moment gaat er een Mini wereld voor je open !!!!!!
MaVaEe
Koeien-teller

15 okt 2008, 11:07

Che schreef:
Piek schreef:Hallo allemaal,

Yolanda, wat de mannen hierboven bedoelen is dat het hier gangbaar is om je even voor te stellen in het "Who are you" topic en vanaf dat moment gaat er een Mini wereld voor je open !!!!!!
Je portemonnee ook! :mrgreen: :lol:
Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

15 okt 2008, 20:49

beste Yolanda eigenlijk denk ik dat alleen de dealer iets voor je kan betekenen, want het lijkt mij dat je bedoeld dat het linker- of rechterscharnier niet meer werkt (of de pomp die erbij hoort).
Dit kan ook het gevolg van draadbreuk zijn.

Maar als je bedoelt dat het schuifdak wel openkan en het hele dak niet, dan ligt dat aan de hoedenplank die niet goed op z'n plek ligt (en als je die teruglegd dan heb je dus een reparatie van €0,00). Maar ik vrees het eerste.

edit: typo
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 okt 2008, 22:53

Zoals Marcel terecht opmerkt.............. De hoedenplank moet de schakelaar echt indrukken anders zoek je je een ongeluk waarom die hoed er nou niet af wil :shock:

Ooit bij Breeman een cabrio zien staan waar de kap niet meer van DICHT wilde........ Dan heb je dus echt een probleem.

Al die bladeren................................ en later in het seizoen, die sneeuw in je MINI. Moet je eerder op staan om de sneeuw van je mattenset te schuiven.

Nee alle gekheid, Dealertje gaan, Uit laten lezen. Waarschijnlijk een sensortje of een draadje op.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”