Hey iedereen,
Ik doe even een oproep aan iedereen (vooral Belgen) Die een Bastuk keuringsbewijs (of attest) heeft zodat ik aan de hand daarvan mijn miltek misschien door de keuring kan krijgen...
Beetje moeilijk maar misschien is dit nog wel te doen en wil het er wel op riskeren.
een goede scan van het attest van een Bastuk uitlaat is voor mij voldoende, alleen moet deze kwalitatief redelijk goed zijn.
Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes, Shadow
Attest belgische Keuring
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
- Locatie: Lint
Bericht
ssssssssssssssssssssssssssssssht, maar als dat de enige oplossing is dan moet dat maar.
ik vin het echt flut* de regeling hier in belgie, niets mag nog en je kan er niet veel aan doen. ik heb zelfs gehoord om mijn wagen als prototype in te schrijven maar dan mag ik helemaal niet meer in het buitenland rijden en de inschrijvingskosten van een prototype is 4800 euro. en moet ik elke maand naar een speciaal keuringscentrum in brussel, en bij elke mod nog eens extra gaan, per keer dat je er langs gaat moet je nog een 68euro betalen voor de controle en administratieve kosten...
dus laat dat gedacht maar vallen, en gaan we maar de andere opties af.
ik vin het echt flut* de regeling hier in belgie, niets mag nog en je kan er niet veel aan doen. ik heb zelfs gehoord om mijn wagen als prototype in te schrijven maar dan mag ik helemaal niet meer in het buitenland rijden en de inschrijvingskosten van een prototype is 4800 euro. en moet ik elke maand naar een speciaal keuringscentrum in brussel, en bij elke mod nog eens extra gaan, per keer dat je er langs gaat moet je nog een 68euro betalen voor de controle en administratieve kosten...
dus laat dat gedacht maar vallen, en gaan we maar de andere opties af.
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
- Locatie: Lint
Bericht
thx, en de keuring hier is echt een hel, geloof mij, als ze iets zien dat niet erg origineel is dan is het direct proberen om 6 euro te vragen, want we moeten per aanpassing 6 euro betalen (eenmalig) voor administratieve kostenSven schreef:En ik denken dat nederland erg was met die BPM etc![]()
![]()
Succes!

- alain
- Nieuwsgierig
- Locatie: Breda
Bericht
keuring in belgie..voor mini coopers..
hallo,
in de loop van 15 jaar heb ik diverserse ervaringen met belgische keuringen..
Belgie is op dit moment 1 van de strengste landen m.b.t. autokeuringen..
zeker als er ooit een schadeverleden is...
dit betekent dat die mini dan tot op de centimeter moet kloppen..
op dat gebied weet je zeker dat alle belgische autos heel veilig zijn en goed nagekeken.
Maar zodra een auto niet meer origineel is dan kan je grote problemen krijgen om die auto
nog door een keuring te krijgen..
volgens mij is de makkelijkste optie voor jou...
De originele uitlaat monteren en na de keuring de raceuitlaat er weer op te zetten.
Ben al een paar uitgebouwde minis tegengekomen die niet meer door een keuring
kwamen door o.a. raceuitlaten..
succes en hou ons hier op de hoogte aub..
in de loop van 15 jaar heb ik diverserse ervaringen met belgische keuringen..
Belgie is op dit moment 1 van de strengste landen m.b.t. autokeuringen..
zeker als er ooit een schadeverleden is...
dit betekent dat die mini dan tot op de centimeter moet kloppen..
op dat gebied weet je zeker dat alle belgische autos heel veilig zijn en goed nagekeken.
Maar zodra een auto niet meer origineel is dan kan je grote problemen krijgen om die auto
nog door een keuring te krijgen..
volgens mij is de makkelijkste optie voor jou...
De originele uitlaat monteren en na de keuring de raceuitlaat er weer op te zetten.
Ben al een paar uitgebouwde minis tegengekomen die niet meer door een keuring
kwamen door o.a. raceuitlaten..
succes en hou ons hier op de hoogte aub..
- AA-16V
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Puurs (B)
Bericht
Dat is wat ik vroeger deed met mijn Opel Corsa. Elk jaar ombouwen om naar de keuring te gaan en daarna terug ombouwen.
Was wel steeds een klote werk: andere veerpoten (hoger), andere velgen, andere achterlichten, andere zijramen en achterruit, ander stuur, andere uitlaat... Was telkens een halve dag ombouwen
Het is inderdaad een manier om de jaarlijkse controle hier te ontlopen.
Was wel steeds een klote werk: andere veerpoten (hoger), andere velgen, andere achterlichten, andere zijramen en achterruit, ander stuur, andere uitlaat... Was telkens een halve dag ombouwen

Het is inderdaad een manier om de jaarlijkse controle hier te ontlopen.
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
- Locatie: Lint
Bericht
want dat is net hetzelfde.
leuk is anders natuurlijk. Maarja anders wordt het idd alles terug ombouwen elk jaar
nee ze hebben geantwoord dat er geen attesten voor de mini cabrio zijn, volgens mij ook niet voor een R50/R53Blont-007 schreef:Maar van de velden zou toch een attest regelen ???![]()
Lukt dit niet ??
want dat is net hetzelfde.
leuk is anders natuurlijk. Maarja anders wordt het idd alles terug ombouwen elk jaar

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors