Gezocht DIY S uitlaat op One

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
whybe
One wheel wonder
One wheel wonder

Gezocht DIY S uitlaat op One

14 nov 2008, 19:45

He daar

Enige tijd geleden heb ik een DIY gezien mbt het monteren van een S uitlaat op een One R50

Weet iemand dit nog te vinden?

Zoek me rot en wil eea graag gaan monteren binnenkort

Alvast bedankt
No longer a mini driver
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 nov 2008, 01:35

Ik kan je snel vertellen:

Wij hebben een "s" Milltek onder een One, ongeveer zelfde model als een org s uitlaat.

Als eerste hebben we de achterbumper gedemonteerd, tezamen met de plastic ''bak''die links hangt. Gewoon alle schroefjes losdraaien, ook in de wielkast.

Vervolgens hebben we de beugel bij de laaste pot losgemaakt. Daarna in het midden onder de wagen de ''plaat'' losgemaakt. De uitlaat komt nu al los. Daarna de flens vooraan losmaken. Bij ons was de boel aardig vastgeroest en erg lastig los te krijgen.

Daarna hebben we de ''s'' beugels links en rechts opgehangen. Deze kun je met een schroef rechts gewoon vastmaken en links door de kofferbak draaien.

Dan kun je de 's' uitlaat eronder hangen. Voraan de flens vastzetten, dan in de beugels hangen en de plaat in het midden onder de wagen weer vastdraaien.

Als je ''pech'' hebt, dan zit er nog een steun onder je Mini, deze kan in de weg zitten bij de linker pot van de uitlaat. Deze moet je er dan afslijpen, tenminste dat hebben wij gedaan.

Kijk ook eens naar een one-ball-mod. Dit zorgt voor betere prestaties en is wellicht makkelijker te monteren :?

Ook kun je Spenki vragen voor tips, hij bouwt regelmatig one's/coopers om met een ''s'' uitlaat.

Succes iig :wink:

Tis al laat; ik lees dit verhaal morgen nog wel eens door :wink:
BNmini
Enthousiast
Enthousiast

17 nov 2008, 12:27

Spenki heeft er bij mij ook een onder gezet. De volgende link geeft meer info:
http://www.newminiclub.nl/forum/post-118353.html

Als je in de gallery van Leander en Spenki kijkt zie je de foto's van de ombouw.

Groet
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

18 nov 2008, 13:15

Hey,

Spenki heeft het een tijdje geleden ook bij mij gedaan, kijk maar even bij mij, ook met duidelijke foto's

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... highlight=

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”