Hey iedereen,
Vandaag bij beek langsgeweest en hij is gechipt nu maar toen ze em op de rollenbank zetten kreeg ik maar een uitdraai van 168pk. Toen nog even besproken:
-supercharger die niet genoeg compressie geeft
-CAI die teveel warme lucht trekt op de rollenbank
-riem die aan de supercharger zit die doorslipt
-koppelingsplaat die doorslipt
nu vraag ik nog wt hulp in het bepalen van de echte oorzaak en hoe ik dit het makkelijkste kan controleren en oplossen natuurlijk.
woensdag avond ga ik in ieder geval al een klein raceje doen tegen de standaard cooper s van frank69.
Voor de verduidelijking, ik rij in een R52 cooper S Automaat met een Miltek uitlaat en een pipercross CAI en een chip aanpassing.
alvast bedankt voor de reacties.
Vermogen verlies rollenbank
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
geen idee, uiteindelijk heeft die ook een koppelingsplaat zitten dus kan het ook zijn dat die doorslipt?frankie schreef:Een automaat? Kun je die slippende koppeling zeker wel al uitsluiten?
- StefanCS
- Bijna verslaafd
- FRANK69
- 4 op een rij!
Bericht
Idd ,vandaag gechipt maar lukte niet zo goed ,kwamen met verhaal af dat automaat tot 2 à 3 keer moest gereseted worden.
Begrijp het allemaal niet zo goed,ik heb met volledig standaard cooper "s" 180 pk en Timo zou met al zijn aanpassingen er maar 168 uithalen.
Ik denk persoonlijk dat er toch ergens een verlies zit ivm open luchtfilter/warme lucht of een riem van compresor pulley die doorslipt want dit is echt niet normaal ,hoor
We vinden het wel
Begrijp het allemaal niet zo goed,ik heb met volledig standaard cooper "s" 180 pk en Timo zou met al zijn aanpassingen er maar 168 uithalen.
Ik denk persoonlijk dat er toch ergens een verlies zit ivm open luchtfilter/warme lucht of een riem van compresor pulley die doorslipt want dit is echt niet normaal ,hoor

We vinden het wel

- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
Ik denk dat we er zo sneller en met meer info er achter kunnen komen.
ik ga een afspraak maken bij beek om dit toch eens allemaal na te meten en te controleren.Berthil schreef:Meten is weten. Is de compressordruk nagemeten?
Kan zijn dat de compressor bypass klep kapot is, dan wordt het vermogen boven 4000 toeren juist weer minder.
Ik denk dat we er zo sneller en met meer info er achter kunnen komen.
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
ik ben vandaag met men iphone gaat meten, en hij geeft net dezelfde resultaten als ervoor, maw. de beek tuning heeft me geen vermogens winst gegeven.
Ik weet dat een iphone niet juiste resultaten geeft maar het zou wel een verschil in resultaat moeten geven.
ik heb men 0-100 gemeten, 60-100 in 2de instantie en men 60-150 in 3de, en ik heb het vergeleken met die van vorig weekend, net dezelfde resultaten
Dus er is echt wel iets niet juist. morgen afspraakje maken en dan zien we wel verder hoe het gaat, woensdag in elk geval een dragraceje doen met frank, en ook tussensprints meten. we zullen zien wat het geeft.
groetjes
Ik weet dat een iphone niet juiste resultaten geeft maar het zou wel een verschil in resultaat moeten geven.
ik heb men 0-100 gemeten, 60-100 in 2de instantie en men 60-150 in 3de, en ik heb het vergeleken met die van vorig weekend, net dezelfde resultaten

Dus er is echt wel iets niet juist. morgen afspraakje maken en dan zien we wel verder hoe het gaat, woensdag in elk geval een dragraceje doen met frank, en ook tussensprints meten. we zullen zien wat het geeft.
groetjes
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
hey fred, de software is er deze zaterdag pas opgezet, dus na software gaf mijn mini maar 168pk bij 224Nm koppel, wat veel te laag is voor mijn mini, net als die van BUD. dus na software upgrade door beek voel ik geen verschil en is deze op de bank ook niet bewezen, spijtig genoeg had ik geen run op de bank van voor de update. wat ik wel gemerkt heb is dat het geluid van mijn mini met mijn miltek en pipercross CAI helemaal verschilt met die van de rest, en er waren er nog meerdere met een miltek
Maarja duidelijkheid krijg je pas als je alles gaat nameten natuurlijk.
@sven, bedankt voor het medeleven
, het komt wel goed op 1 of andere manier.

Maarja duidelijkheid krijg je pas als je alles gaat nameten natuurlijk.
@sven, bedankt voor het medeleven

- @mr
- Bijna verslaafd
Bericht
Aantal PK op de wielen zou iets minder zijn met een automaat.
Even checken kan idd geen kwaad.
Ar.
Automaat heeft een visco koppeling.. slipt altijd bij optrekken :-)Shadow_Breaker schreef:geen idee, uiteindelijk heeft die ook een koppelingsplaat zitten dus kan het ook zijn dat die doorslipt?frankie schreef:Een automaat? Kun je die slippende koppeling zeker wel al uitsluiten?
Aantal PK op de wielen zou iets minder zijn met een automaat.
Even checken kan idd geen kwaad.
Ar.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors