Losse uitlaat onder S

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
ba
backfire

Losse uitlaat onder S

08 feb 2009, 09:50

hello,

ik had al een tijdje het vermoeden dat mijn uitlaat losser hing dan zou mogen...
maar gisteren is hij wel heel los gekomen! Misschien is de bevestiging van de pijp afgebroken?
Die 2 'dozen' van de uitlaat hangen heel los, ik kan ze gewoon helemaal naar boven en naar beneden duwen :(

En telkens als ik door een put of over een wegverhoging rij, dan hoor ik duidelijk dat hij daar maar wat hangt te bengelen.

Ik ga hem maandag bij de garage binnen doen om ernaar te laten kijken.

Is dit een veel voorkomend probleem (want ik heb de afgelopen maand ook al 2 mini's zien rijden met hetzelfde probleem) ?
Zoja, valt dat te repareren of gooien ze er een nieuwe uitlaat onder?
Als ze de uitlaat gaan vervangen , kan ik dan niet beter ineens een JCW uitlaat bestellen? :)

ciao
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2009, 10:58

Ligt er maar net aan wat er aan de hand is. De uitlaat hangt in rubbers, het kan zijn dat deze kapot zijn (denk het niet, want anders had de uitlaat allang op de grond gehangen). Wellicht dat er één bevestigingspunt kapot is, maar ook dat lijkt me sterkt.

Ik denk meer dat één van je rubber losgeschoten is of je rubbers wat versleten zijn, en dus niet meer de steun geven die ze zouden geven. If that's the case, gewoon vervangen, klaar.

Succes,

marss
spenki
Sponsor
Contacteer:

08 feb 2009, 11:55

Hoi

De bovenste uitlaat beugels roesten vaak door en dan krijg je dat probleem.
De rubbers heb ik tot nu toe nog niet meegemaakt.

Gr Roy

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”