Beste forumers.
Ik heb een S uit duitsland, deze is daar keurig onderhouden (athans zo doet het boekje vermoeden)
ik heb hem gekocht bij 54.500km en de history is als volgt.
20986 oilservice
53276 Inspektion 1
53276 Remvloeistof (iets gedaan)
Ik zit nu bijna op de 60.000 en zou dus nog geen 7k weg zijn van de Inspektion 1.
Maar wat houd dit nou precies is? (me mini zegt OilService 19500 bij starten motor)
Me olie pijl ik regelmatig en staat altijd keurig in het midden van het stokje. (wat me oke lijkt toch ?)
Is het nou nodig me auto binnenkort eens voor een beurt te brengen bij de BMW dealer of is dat weg gegooid geld ivm de duitse inspektion 1 van 7000km geleden ?
ik ga eind deze maand een week naar het buitenland en dus een Flink stuk op de snelweg rijden, en wil hem dan wel goed hebben. Ik heb dan nu ook geen keuren (afkloppen) maar meer voor de zekerheid.
(beurt) Wat is er verstandig ?
- Rein
- Bijna verslaafd
- Locatie: Udenhout
Bericht
De Haynes manual zegt het volgende over de mini's van 2001-2005 benzine:
Oil Service:
olie en filter vervangen
interval display resetten
remblokken controleren
handrem controleren
pollen filter vernieuwen
Inspection I:
alles doen zoals bij oil service en
lekkages in motorruimte controleren
stuur en veerinrichting controleren
uitlaat en ophangingen controleren
gordels controleren
alle sloten en scharnieren smeren
lichtbeeld controleren
wiswas installatie controleren ook voor de koplampen
motormanagement controleren
rijtest houden
Inspection II:
alles doen zoals bij inspection I en
multiriem vervangen
bougies vervangen
luchtfilter vervangen
aandrijfas hoezen controleren
Elke 2 jaar: remvloeistof vernieuwen
Elke 4 jaar: koelvloeistof vernieuwen
hopelijk heb je hier iets aan
Oil Service:
olie en filter vervangen
interval display resetten
remblokken controleren
handrem controleren
pollen filter vernieuwen
Inspection I:
alles doen zoals bij oil service en
lekkages in motorruimte controleren
stuur en veerinrichting controleren
uitlaat en ophangingen controleren
gordels controleren
alle sloten en scharnieren smeren
lichtbeeld controleren
wiswas installatie controleren ook voor de koplampen
motormanagement controleren
rijtest houden
Inspection II:
alles doen zoals bij inspection I en
multiriem vervangen
bougies vervangen
luchtfilter vervangen
aandrijfas hoezen controleren
Elke 2 jaar: remvloeistof vernieuwen
Elke 4 jaar: koelvloeistof vernieuwen
hopelijk heb je hier iets aan
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors