Run-Flat vervanger
- Carlo Abarth
- One wheel wonder
- Contacteer:
Bericht
Even een vraagje tussendoor: is het gewoon mogelijk non-runflats te monteren ipv runflats? De wielen zijn niks anders?
Fiat Grande Punto Sport - 2007 | Fiat Panda 110HP Sport - 2007 | Alfa Romeo Giulia Super - 1972
- Carlo Abarth
- One wheel wonder
- Contacteer:
Bericht
Okee, mooi zo, vroeg het me af namelijk. Dan zo snel mogelijk die runflats op zien te krijgen... 

Fiat Grande Punto Sport - 2007 | Fiat Panda 110HP Sport - 2007 | Alfa Romeo Giulia Super - 1972
- Smini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
welke maat kan ik aanhouden voor mijn 17" mini velgen?
205/40 | 205/45 (nu) | 215/40 | 215/45
het liefst natuurlijk de 215/40... maar wat zijn de voordelen en nadelen... staat vast al ergens maar kan het niet vinden..
Deze bijvoorbeeld:
VREDESTIJN ULTRAC SESSANTA 215/40 ZR17 87Y XL 124,70 autobandenmarkt
PIRELLI ZERO NERO 215/40 ZR17 83Y 113,00 autobandenmarkt
SP SPORT MAXX 215/40 ZR17 83W Velgbescherming 111,00 autobandenmarkt
PROXES T1-R 215/40 ZR17 87W RFD Velgbescherming 104,00 autobandenmarkt
en dan maar hopen dat er geen spijkers op de weg liggen... ik moet door het draaien nu alle 4 mijn banden gaan vervangen na de zomer (als er meer regen komt...) nu nog 3mm profiel.
205/40 | 205/45 (nu) | 215/40 | 215/45
het liefst natuurlijk de 215/40... maar wat zijn de voordelen en nadelen... staat vast al ergens maar kan het niet vinden..
Deze bijvoorbeeld:
VREDESTIJN ULTRAC SESSANTA 215/40 ZR17 87Y XL 124,70 autobandenmarkt
PIRELLI ZERO NERO 215/40 ZR17 83Y 113,00 autobandenmarkt
SP SPORT MAXX 215/40 ZR17 83W Velgbescherming 111,00 autobandenmarkt
PROXES T1-R 215/40 ZR17 87W RFD Velgbescherming 104,00 autobandenmarkt
en dan maar hopen dat er geen spijkers op de weg liggen... ik moet door het draaien nu alle 4 mijn banden gaan vervangen na de zomer (als er meer regen komt...) nu nog 3mm profiel.

- Smini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Top dank je wel voor de tips!
maar welke maat ga ik onder mijn mini gooien op de zelfde 17" velgen...
Nu zitten er 205 45 onder.... is het mogelijk en raadzaam 215 40 er onder te leggen....
Band is lichter (handeling)
omtrek is korter (geen idee)
iemand ervaring met deze gegevens?
Nu zitten er 205 45 onder.... is het mogelijk en raadzaam 215 40 er onder te leggen....

- mikkie23
- Be Mini
Bericht
ook al het gaat maar om een paar mm maar des te harder je rijd des te hoger de afwijking.
geloof als je platter gaat dat je zachter rijd dan de teller aangeeft(weet ik zo niet zeker)
en die 45 staat voor de hoogte en is 45% van 205 en bij de andere band is dat 40% van 215.
er was geloof ik een tabelletje dat je dat heel goed kan zien. zal het eens opzoeken.
als de band breder wordt stuurt het zwaarder. wordt de band platter zal de auto stugger zijn en sommigen noemen dit oncomfortabel
Ik zou gewoon voor de standaard maten gaan.
suc6
als je de hoogte gaat veranderen kan de teller licht afwijken.Smini schreef:Top dank je wel voor de tips!
ook al het gaat maar om een paar mm maar des te harder je rijd des te hoger de afwijking.
geloof als je platter gaat dat je zachter rijd dan de teller aangeeft(weet ik zo niet zeker)
en die 45 staat voor de hoogte en is 45% van 205 en bij de andere band is dat 40% van 215.
er was geloof ik een tabelletje dat je dat heel goed kan zien. zal het eens opzoeken.
als de band breder wordt stuurt het zwaarder. wordt de band platter zal de auto stugger zijn en sommigen noemen dit oncomfortabel

Ik zou gewoon voor de standaard maten gaan.
suc6
- Smini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Ik vroeg mij af of het voordeel kon geven om voor een andere wang te kiezen... (40 vs 45)
Maar ik ben nog steeds benieuwd naar mensen die de 205 vervangen hebben (op de zelfde velg) voor een 215 band...
Hoe is jullie ervaring met het verwisselen van banden in rondom utrecht/ apeldoorn?! iemand tips... (geen kwikfit)
Of gewoon op internet kopen en bij de dealer laten monteren?!
Maar ik ben nog steeds benieuwd naar mensen die de 205 vervangen hebben (op de zelfde velg) voor een 215 band...
Hoe is jullie ervaring met het verwisselen van banden in rondom utrecht/ apeldoorn?! iemand tips... (geen kwikfit)
Of gewoon op internet kopen en bij de dealer laten monteren?!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors